توضیح رسمی برای خودکشی پرحاشیه یک محیط بان

وی با بیان اینکه به نظر می رسد مشکلات مالی در خودکشی این محیط بان نقش داشته است، گفت: محیط بان عزیزمان علاوه بر محیط بان، به دنبال شغل آزاد هم بود که در این مدت بیمار شد و این مشکل بر او سنگینی کرد. کرد و مشکلات مالی او ربطی به کار او به عنوان یک محیط بان ندارد.

توضیح رسمی برای خودکشی پرحاشیه یک محیط بان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: محیط بانی که اخیرا خودکشی کرد 47 ساله بود. وی یکی از محیط بانان درجه یک یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان بوده و دلیل خودکشی وی به مشکلات کار حفاظت محیط زیست مربوط نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سال گذشته محیط بان دیگری در آستارا خودکشی کرده است، گفت: بله، چنین اتفاقی رخ داده است، اما خودکشی این محیط بان ربطی به موضوع روز قبل نداشت، وی پزشک بوده و متاسفانه دچار مشکلات روحی و روانی شده است. و مشکلات عصبی به دلیل مشکلات پزشکی و سایر مشکلات شخصی و این مشکلات در نهایت منجر به خودکشی وی در اداره پلیس محیط زیست شد.

محبتهانی با تاکید بر اینکه سازمان و یگان حفاظت محیط زیست تلاش زیادی برای رفع مشکلات مربوط به کمبود حقوق و مزایای نیروهای حفاظت محیط زیست انجام داده اند، به دیده بان ایران گفت: تا حدود سه سال پیش حفاظت محیط زیست دریافت می شد. نیروی ستادی سازمان محیط زیست کمتر بود اما با تلاش های صورت گرفته به تدریج حقوق تکاوران با ستاد برابری کرد و حتی الان هم حقوق تکاوران از نیروی ستادی بالاتر است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایران خاطرنشان کرد: اخیراً به دلیل اضافه شدن عناصری مانند «شیفت کاری» و «سختی کار» به حقوق محیط بانان، درآمد نیروهای حفاظت محیط زیست با صلاحیت یکسان شغلی و تحصیلی توان کارکنان یگان حفاظت محیط زیست حدود 10 درصد افزایش یافته است که این امر با تلاش سه سال اخیر محقق شده است.

وی در پایان تصریح کرد: حقوق و مزایای محیط بانان در محدوده بسیاری از کارکنان دیگر دولت است و اگر قدرت خرید محیط بانان کم باشد باید توجه داشت که قدرت خرید بسیاری از کارکنان دیگر دستگاه های اجرایی نیز ناچیز است.