جزئیات آتش سوزی بیمارستان شهدای تجریش

جزئیات آتش سوزی بیمارستان شهدای تجریش

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: علت حادثه در بیمارستان شهدای تجریش توسط کارشناسان در دست بررسی است. خوشبختانه هیچ گونه اختلالی در خدمات رسانی این بیمارستان ایجاد نشده است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران از آتش سوزی طبقه دهم بیمارستان شهدای تجریش خبر داد.

سیدجلال ملکی گفت: ساعت 4:34 بامداد امروز یک مورد آتش سوزی در یک مجتمع بیمارستانی در شمال تهران به سامانه 125 اعلام شد که یک دستگاه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و … را به محل حادثه واقع در محل اعزام کرد. میدان تجریش، خیابان شهرداری.

وی گفت: اولین گروه از آتش نشانان پس از حدود چهار دقیقه در محل حاضر شدند و شروع به کار کردند و در طبقه دهم اتاقی با دو بیمار وجود داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران با بیان اینکه بخشی از آن اتاق که دو بیمار در آن حضور داشتند دچار حریق شد، گفت: خوشبختانه سیستم های اطفای حریق هوشمند بیمارستان به درستی کار می کرد و قبل از رسیدن آتش نشانان فعال شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه کارکنان و کادر درمانی این بیمارستان توسط سازمان آتش نشانی آموزش اطفای حریق را دیده بودند، این افراد به درستی اقدامات خود را برای اطفای حریق با کمک کپسول های آتش نشانی آغاز کردند.

ملکی با بیان اینکه شعله های آتش با حضور آتش نشانان در محل به سرعت خاموش شد، اظهار کرد: در راهروی این طبقه دودکش پر شد و با توجه به وضعیت بیماران، همزمان گروهی از آتش نشانان با کمک آتش نشانان. کادر پزشکی به بیرون رفتند و چند بیمار را از راهرو طبقه دهم این بیمارستان بیرون آوردند.

وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی و فوتی نداشته است، گفت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در دست بررسی است. خوشبختانه در عملکرد این بیمارستان اختلالی ایجاد نشده و عملیات آن همچنان ادامه دارد. آتش نشانان پس از ایمن سازی محل، حوالی ساعت 9 صبح امروز به ماموریت خود پایان دادند و به ایستگاه بازگشتند.