جزئیات قیمت حج عمره 1402 و قیمت دلار برای زائران

جزئیات قیمت حج عمره 1402 و قیمت دلار برای زائران

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه ارزی عمره برای هر زائر 650 تا 750 دلار است که شامل غذا، ایاب و ذهاب، خدمات فرودگاهی، اسکان، بهداشت و درمان می شود.

با آغاز ثبت نام داوطلبان مجرد عمره، یکی از سوالات متداول برخی شهروندان این است که چرا این سفر 40 تا 44 میلیون تومان هزینه دارد؟

به گزارش تسنیم، پس از سال ها انتظار، خبر از سرگیری اعزام زائران ایرانی به مفرده عمره به طور جدی مطرح شد و از 31 آذرماه ثبت نام اولویت های 1 تا 600 که در بانک های ملی و ملی واریز شده بود آغاز شد. .

22 آذرماه، اولین محموله زائران عمره از ایستگاه راه آهن تهران اعزام می شوند و مراحل اعزام تا 20 اسفند ادامه دارد. در این مدت 70 هزار نفر در قالب 570 کاروان راهی سرزمین وحی خواهند شد. مدت زمان سفر 10 روز است که 5 روز آن در مکه و 5 روز در مدینه خواهد بود.

در عمره امسال چندین گروه قیمتی تعیین شده است که با توجه به کیفیت هتل متفاوت است. کمترین قیمت برای کلیه خدمات 40 میلیون و 200 هزار تومان و بالاترین قیمت 44 میلیون و 200 هزار تومان است که 10 درصد این هزینه ها برای کودکان زیر دو سال محاسبه می شود. اما یکی از سوالات مکرر برخی از شهروندان در مورد هزینه این سفر است.

سید عباس حسینی; رئیس سازمان حج و زیارت می گوید: این موضوع ربطی به سطح خدمت در عربستان ندارد. نسبت خدمات در این کشور در نهایت به 15 درصد افزایش یافته است اما مشکل اصلی تغییرات و نوسانات نرخ ارز در داخل کشور است.

به گفته وی، هزینه ارزی عمره برای هر زائر 650 تا 750 دلار است که شامل غذا، ایاب و ذهاب، خدمات فرودگاهی، اسکان، بهداشت و درمان می شود. بخشی از هزینه این سفر ریالی است که حدود 12 میلیون تومان و به آن هزینه های ارزی اضافه می شود. هزینه ویزا و بیمه نیز به صورت ارزی محاسبه می شود که مبلغ آن حدود 131 دلار می باشد.