زائران عمره مفرده تا ساعت 20 ذی الحجه اجازه ورود به مسجد الحرام را نداشتند.


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878328

با افزایش تعداد نمازگزاران در خانه خدا، ورود نمازگزاران عمره مفرد به مسجدالحرام تا سال 20 ذی الحجه ممنوع شد و تنها نمازگزاران حج می توانستند به این مکان مقدس وارد شوند; در حالی که در سال های گذشته این ممنوعیت از اول ذوالحجه اعمال می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به افزایش تعداد نمازگزاران و تراکم جمعیت در مسجدالحرام، تولیت خانه خدا حضور در این مکان مقدس را برای نمازگزاران حج امسال ممنوع کردند.

بر این اساس، از امروز تنها کسانی که در سال 1443 برای حج تمتع به مکه مشرف شده اند، می توانند وارد مسجدالحرام شده و عمره کنند و این محدودیت تا 20 ذی الحجه ادامه خواهد داشت.

البته افرادی که در سامانه اعتماد ثبت نام کرده اند می توانند تا پایان هفته برای اقامه عمره حضور یابند. بعد از این مدت امکان ورود عمره گزاران به مکه وجود ندارد و فقط نمازگزاران حج می توانند عبادت کنند. تولیت مسجدالحرام همچنین اعلام کردند که از این پس اگر نمازگزاری بدون مجوز وارد مسجدالحرام شود، جریمه می شود.

این اقدام برای کاهش تعداد نمازگزاران در مسجدالحرام انجام شد. علاوه بر این، با شیوع روزافزون تاج گذاری در مکه و عدم توجه بسیاری از نمازگزاران به رعایت نکات بهداشتی و حتی استفاده از ماسک، متولیان حرمین از نمازگزاران خواسته اند تا بیشتر مراقب سلامت خود و سلامتی باشند. دیگر نمازگزاران .

در سال‌های گذشته تقریباً از هفته اول ذی‌الحجه، ورود زائران غیر از زائران به مسجدالحرام برای انجام صحیح مناسک حج ممنوع بود، اما امسال با افزایش تعداد زائران در مسجدالحرام سعودی ها حدود 2 هفته زودتر به ولیعهد رسیدند. سال ها از این محدودیت گذشته است.

به گزارش فارس، امسال پس از گذشت دو سال از تعطیلی حج به روی نمازگزاران خارجی و محدودیت تعداد نمازگزاران، بیش از یک میلیون نمازگزار از سراسر جهان برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی مشرف می شوند که از این تعداد 850 هزار نفر خارجی هستند. نمازگزاران تعداد زائران کشورمان در حج امسال 39 هزار و 635 نفر است و کارمندان حج و زیارت در حال مذاکره برای افزایش این سهمیه هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید