چه کسانی می‌توانند به عمره‌مفرده سال ۱۴۰۲ مشرف شوند؟

به گزارش خبرگزاری موج


، سازمان حج و زیارت وی در خصوص ثبت نام و مناسک عمره سال 1402 اطلاعیه ای صادر کرد که متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت به شرح زیر است:

با استعانت از خداوند متعال و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، امکان اعزام زائران عمره به سرزمین وحی فراهم شده است، لذا مرحله گروه بندی ثبت نام سپرده گذاران اولویت تشرف در گروه های اعزامی از تاریخ 28/09/1402 تا 10/10 12 1402/1402 از روز چهارشنبه 22/09/1402 شروع می شود.

الف) مشروط به ثبت نام:

دارندگان کارت های ثبت نام عمره مربوط به ثبت نام عمومی سال 1386 از اولویت 1 تا 150: این افراد باید با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir اطلاعات خود را تکمیل و به روز کنند و همچنین گروه (به همراه اعضای خانواده، اقوام) تشکیل دهند. ، آشنایان و …) برای شرکت در کاروان.

ب) ایستگاه های هوایی و استان های اعزام کننده از هر ایستگاه:

1- امام خمینی (ره): استان های البرز، ایلام، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کاشان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مرکزی، همدان.

2- اصفهان: استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری

3- مشهد: استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی.

4- شیراز: استان های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان.

5- تبریز: استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی

6- ساری: استان مازندران، گلستان

7- اهواز: استان خوزستان

8- یزد: استان یزد

9- کرمان: استان کرمان

10- زاهدان: استان سیستان و بلوچستان

ج) زمان تشکیل گروه و ثبت نام اولیه (رزرو):

متقاضیان با اولویت اعزام به عمره امسال می توانند با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir از ساعت 11:00 روز چهارشنبه 22/09/1302 و سپس از ساعت 9:00 صبح روز پنج شنبه 23/9 نسبت به تشکیل گروه اقدام کنند. 9/1402 با مراجعه مجدد به سامانه کاروان خود را انتخاب کنید.

د) نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز:

– ثبت نام (رزرو) اولیه افراد با مراجعه مستقیم به سامانه omreh.haj.ir انجام می شود و به متقاضیان محترم توصیه می شود قبل از شروع ثبت نام در گروه های اعزامی صرفه جویی در وقت و تسهیل در کار داشته باشند. به موارد فوق و پر کردن اطلاعات اولیه، یک گروه تشکیل دهید. پس از ثبت نام اولیه (رزرو) متقاضی در گروه های اعزامی باید در اسرع وقت و حداکثر ظرف 24 ساعت به نمایندگی مربوطه مراجعه و مدارک لازم را ارائه دهد. بدیهی است نهایی شدن پیش ثبت نام افراد منوط به ارائه به موقع و کامل مدارک مورد نیاز (درج شده در فرم رزرو) به کارگزار می باشد.

– زمان مجاز برای واریز مابه التفاوت هزینه سفر پس از قطعی شدن ثبت نام حداکثر 48 ساعت می باشد و در صورت عدم پرداخت هزینه سفر در این مدت، متقاضی به صورت خودکار (سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین خواهد شد. .

ه) سایر موارد:

– هزینه های سفر فردا عمره شامل هزینه های ارزی و ریالی از قبیل: بلیط هواپیما، اجاره هتل، غذا و ملزومات، ایاب و ذهاب، صدور ویزا، آموزش ها و … می باشد که مبلغ آن توسط متقاضی در فاکتور محاسبه و پرداخت می شود. تفاوت در هزینه های سفر خواهد بود.

– بر اساس تصمیم اتخاذ شده، کلیه خدمات زیارتی و کارگزاران سراسر کشور در صورت دریافت هزینه های مربوطه از قبیل: تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه، آماده ورود اطلاعات افراد به سامانه عمره می باشند. ، اخذ رمز عبور و در اولین رزرو مخصوص افراد واجد شرایط می باشد.

– دارندگان کارت ثبت نام عمره می توانند در صورت فراموشی اولویت اعزام از طریق تماس با سامانه عمره و یا کد دستوری *4*64511# از اولویت کارت ثبت نام خود (الویت ششصد) مطلع شوند.

– به منظور سهولت ثبت نام در گروه های اعزامی، در سامانه عمره این امکان وجود دارد که دارندگان کارت ثبت نام بتوانند با جستجو و انتخاب کاروان و ثبت نام همزمان چند نفر اقدام به تشکیل گروه کنند.

– با توجه به محدودیت زمانی و لزوم تکمیل هرچه سریعتر گروه های اعزامی عمره، در صورتی که 48 ساعت پس از شروع ثبت نام اولویت های فراخوان و گروه های اعزامی تکمیل نشود، سازمان حج و زیارت از اولویت های بعدی به تماس ها ادامه می دهد.

– با توجه به تجربه و سوابق قبلی، بازدید از افراد در هر زمان منوط به صدور به موقع ویزا توسط سفارت عربستان و تایید برنامه پرواز است.


آیا این خبر مفید بود؟