شرایط و زمان ثبت‌نام عمره مفرده مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج


سید عباس حسینی در نشست خبری خود با موضوع شرایط و زمان پیش ثبت نام عمره که امروز پیش از ظهر در ساختمان شهر برگزار شد. سازمان حج و زیارت وی از وضعیت از سرگیری سفرهای عمره و ظرفیت آماده شده در مکه و مدینه برای آغاز سفر زائران عمره خبر داد.

وی گفت: مقدمات سفر زائران عمره پس از 9 سال وقفه در 7 آذرماه به پایان می رسد و فردا ساعت 11 صبح ثبت نام از متقاضیانی که در شعب ملت و ملی واریز کرده اند انجام می شود. . مردم به سامانه عمره مراجعه و ثبت نام کنند، البته این کار بر اساس گروه بندی و اولویت بندی انجام می شود.

وی گفت: ثبت نام نهایی پس از آن روز شنبه 5 ساعت 9 صبح انجام می شود. افراد گروه، زمان و شرکت میزبان را انتخاب کرده و با شرکت مورد نظر تماس گرفته و مراحل ثبت نام را تکمیل می کنند. اولین تحویل از تهران و فرودگاه امام 7 آذر انجام می شود. همچنین مدت سفر ده روز است که در مدینه 5 روز و در مکه 5 روز است.

وی افزود: ده باند قیمتی برای عمره امسال داریم که با توجه به کیفیت هتل متفاوت است. کمترین قیمت با کلیه خدمات 40.200.000 تومان و 44.200.000 تومان بالاترین قیمت می باشد. سعی کردیم این سفر را با حداقل هزینه انجام دهیم و سعی کردیم از امکانات راحت برای آسایش زائران استفاده کنیم.

وی گفت: ظرفیت کاروان ها 90 و 167 نفر و بستگی به ناوگان هوایی دارد که این قیمت ها شامل غذا، هزینه بهره برداری، بهداشت و درمان، حمل و نقل درون و برون شهری و هتل ها می شود. همچنین میزان پوشش بیمه ای در بیمه های عمر و درمان هر کدام 100 میلیون تومان است.

حسینی گفت: مردم برای تعیین اولویت به سایت سازمان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: اولویت های 1 تا 150 برای اعزام اعلام شده است، اینها سپرده گذاران از سال 87 هستند، زنان مجرد مانعی برای سفر ندارند. توصیه ما به زائرانی که روزهای اولیه را انتخاب می کنند این است که از داشتن گذرنامه معتبر اطمینان حاصل کنند. چون فرصتی برای ارسال باقی نمانده است.

وی گفت: اکنون 5 میلیون و 700 هزار نفر در مرحله ثبت نام هستند. در صورت رفع محدودیت ها، سازمان توانایی اعزام 800 تا 1 میلیون نفر در سال را دارد و می توانیم این ظرفیت را به مدت 5 سال اعزام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ارز عمره با سایر سفرهای خارجی همخوانی دارد و طی روزهای آینده به شرکت ها اطلاع رسانی می شود. نرخ سود متغیر بوده و طبق عقود اسلامی در اختیار سپرده گذاران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تمام تلاش دو کشور در سایه روابط دیپلماتیک بر این است که شرایط مساعد برای زائران ایجاد شود.

وی گفت: موضوع انتقال ارز به کشور میزبان از طریق بانک های سایر کشورها و تاخیر به دلیل تحریم ها است. قرارهایی برای تسهیل نقل و انتقال ارز گذاشته شده است که به همین دلیل ثبت نام به تاخیر افتاده است.


آیا این خبر مفید بود؟