چه کسانی اولویت حج عمره مفرده هستند؟

به گزارش خبرگزاری موج


سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که امکان ثبت نام در سامانه omreh.haj.ir برای متقاضیانی که اولویت سفر عمره از 1 تا 400 دارند فراهم شده است و اولویت عمره در این مرحله از دعوتنامه خواهد بود. به کسانی که نام خود را در کاروان ثبت کرده اند داده می شود تا زودتر اقدام کنند.

متن پیام سازمان حج و زیارت به شرح زیر است:

با استعانت از خداوند متعال و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امکان اعزام زائران عمره به سرزمین وحی فراهم می شود و از این رو علاوه بر امکان گروه بندی سپرده گذاران، ثبت نام واجدین شرایط تشرف در اعزام نیز امکان پذیر است. گروه های این سفر معنوی تا یکشنبه 5 آذر تمدید شد.

بر اساس این پیام، پیش از این سامانه عمره omreh.haj.ir تنها برای اولویت های 1 تا 150 بازگشایی شده بود، اما برای تکمیل ظرفیت گروه ها و همچنین پاسخگویی به درخواست متقاضیانی که قصد سفر با بستگان خود را دارند اما اولویت های آنها با یکدیگر متفاوت است این گزینه برای اولویت های بالاتر نیز ارائه شده است.

برای این امر کلیه دارندگان کارت ثبت نام عمره تا اولویت 400 می توانند ثبت نام کنند بدیهی است پس از این تاریخ در صورت خالی بودن ظرفیت از اولویت های زیر دعوتنامه انجام می شود.

نحوه ثبت نام به شرح زیر است؛

الف) ثبت نام شامل:

اولویت 1 تا 400 دارندگان کارت ثبت نام عمره

ب) پر کردن و گروه بندی اطلاعات. سپرده گذاران واجد شرایط باید برای تکمیل و به روز رسانی اطلاعات خود به سامانه omreh.haj.ir مراجعه و برای شرکت در کاروان گروهی (با اعضای خانواده، اقوام، آشنایان و …) تشکیل دهند.

ج) ثبت نام و مدارک لازم:

– ثبت نام (رزرو) اولیه افراد تنها با مراجعه مستقیم به سامانه omreh.haj.ir انجام می شود و پس از ثبت نام اولیه (رزرو) متقاضی باید در اسرع وقت به نمایندگی مربوطه مراجعه و مدارک را درخواست کند. بدیهی است نهایی شدن پیش ثبت نام افراد منوط به ارسال به موقع و ارسال کامل مدارک مورد نیاز (درج شده در فرم رزرو) به کارگزار می باشد.

– در صورت عدم پرداخت هزینه سفر در مدت زمان تعیین شده، متقاضی به صورت خودکار (سیستمی) حذف و فرد جدیدی جایگزین خواهد شد.

د) سایر موارد:

– هزینه سفر فردای عمره شامل هزینه های ارزی و ریالی از قبیل: بلیط هواپیما، اجاره هتل، غذا و ملزومات، ایاب و ذهاب، صدور ویزا، آموزش ها و … می باشد که مبلغ آن در «تفاوت هزینه سفر» محاسبه می شود. صورتحساب و توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.

– کلیه دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور در صورت دریافت هزینه مربوطه آماده ورود اطلاعات افراد به سامانه عمره در خصوص متقاضیان از قبیل: تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه، اخذ رمز و رمز عبور و در نهایت رزرو اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام کنید.

– دارندگان کارت ثبت نام عمره می توانند در صورت فراموشی اولویت اعزام از طریق تماس با سامانه عمره و یا کد دستوری *4*64511 از اولویت کارت ثبت نام خود (الویت ششصد) مطلع شوند.

– تاکید می شود با توجه به ظرفیت محدود و نیاز به تکمیل هرچه سریعتر گروه های اعزامی به عمره، در صورت عدم ثبت نام از داوطلبان واجد شرایط در گروه ها در اسرع وقت، سازمان حج و زیارت برای نوبت بعدی فراخوان خواهد داد. اولویت ها در دستور کار .

– با توجه به تجربه و سوابق قبلی، بازدید از Maamtrin در هر زمان منوط به صدور به موقع ویزا و اخذ مجوز پرواز از کشور میزبان خواهد بود.


آیا این خبر مفید بود؟