جلال الدین ماشاریپوف پاهای خود را ترک می کند

جلال الدین ماشاریپوف پاهای خود را ترک می کند

ماشاریپوف و استقلال تاریخچه جالب و قابل توجهی دارند. ستاره ازبکستانی از حدود 9 سال پیش همواره یکی از گزینه های آبی ها بوده و پس از حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت این تیم، اخبار زیادی از حضور احتمالی او در تهران به گوش می رسد.

جذب ماشاریپوف به دلیل درخشش در پاختاکور به خواسته هواداران تبدیل شد و حتی خود این بازیکن بارها با انتشار داستان های مختلف به حضورش در استقلال چراغ سبز نشان داد اما این انتقال هر سال به تابستان موکول می شد. سال بعد با پیوستن ستاره ازبکستانی به النصر، رویای خرید او تقریبا از بین رفت.

ستاره ازبکستانی به یکی از مهره های کلیدی و تاثیرگذار تیمش تبدیل شده است که برای تیم متمول النصر می درخشد. به همین دلیل خیلی ها معتقد بودند بازیکنی مثل مشاریپوف با دریافت دستمزد قابل توجهی در تیم عربستانی تمایلی به حضور در لیگ ایران ندارد.

اما انقلاب بزرگ در تیم های عربستانی و حضور ستاره های مطرح در این کشور شرایط را تغییر داد. پیوستن کریستیانو رونالدو به نصر مارشاریپوف را بر آن داشت تا این تیم را ترک کند. ملی پوش ازبکستانی شانسی برای حضور در ترکیب این تیم سرشناس عربستانی نداشت و به همین دلیل تصمیم گرفت از نصر جدا شود.

حضور مارشاریپوف در لیگ یونان برای این بازیکن چندان موفق نبود. در نتیجه برای اینکه جایگاهش در تیم ملی ازبکستان را از دست ندهد، در یک انتقال غیرمنتظره به استقلال پیوست تا سرانجام پس از چند سال تاخیر، آرزوی هواداران این تیم برآورده شود و ملی پوش ازبکستان بازیکن این تیم با لباس استقلال بازی خواهد کرد.

ماشاریپوف در اولین بازی مقابل ملوان شروع به درخشش کرد. او یک گل مهم به ثمر رساند و سپس به یکی از اعضای تاثیرگذار تیمش تبدیل شد. او با ارسال پاس گل یا پاس های کلیدی برای مهاجمان تیمش موقعیت های زیادی برای استقلال ایجاد کرد تا اینکه شب گذشته با یک سوپر گل بازگشت تیم نکونام را آغاز کرد.

این ستاره ازبکستانی پس از به ثمر رساندن گل مقابل ذوب آخان، از زاید الافصفی تجلیل کرد. بازیکنی که در پایان مسابقه با بلانکو و سایر هم تیمی هایش این پیروزی را جشن گرفت که با بوسیدن لوگوی استقلال به اوج خود رسید. این بازیکن همچنین یک شنل آبی با طرح نام و لوگوی استقلال به پشت خود آویخت که با استقبال هواداران روبرو شد.

هواداران استقلال که از این حرکت ماشاریپوف به وجد آمده بودند، از فداکاری بازیکن استقلال و تلاش های مثمر ثمر ستاره ازبکستانی در زمین تمجید کردند تا مشخص شود این بازیکن بیش از گذشته در بین هواداران محبوب شده است. یکی از محبوب ترین خارجی های تاریخ استقلال در کنار فابیو جانواریو.