جهانگیری: می آیم از ایرانیانی که زندگی بهتر می خواهند رای بیاورم/ وضعیت ایران خوب نیست

جهانگیری: می آیم از ایرانیانی که زندگی بهتر می خواهند رای بیاورم/ وضعیت ایران خوب نیست

اسحاق جهانگیری در سخنانی پس از ثبت نام در انتخابات گفت: برای کسب آرای کسانی که از شعار و درگیری خسته شده اند و به دنبال گشایش عملی هستند می آیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت حسن روحانی و از وزرای دوره خاتمی با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1403 ثبت نام کرد. وی پس از ثبت نام در ستاد انتخاباتی به ایراد سخنرانی پرداخت که متن کامل آن به شرح زیر است:

“به نام خدا

به روح شریف بنیانگذار جمهوری اسلامی درود می فرستم و یاد و خاطره همه شهدای عزیز را گرامی می دارم.

ملت ایران همواره در آرزوی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده است و در تمام این سال ها برای رسیدن به این اهداف تلاش شده است. با وجود همه این تلاش ها و دستاوردها، امروز نتیجه راضی کننده نیست و مشخص است که کشور در شرایط سختی قرار دارد و مردم در شرایط سختی قرار دارند.

وضعیت ایران خوب نیست همه دستاوردهای مختلفی که به دست آورده ایم نتوانسته اند احساس رشد، رشد و توسعه را ایجاد کنند.

تا زمانی که نتوانیم این واقعیت تلخ را کشف کنیم و درک درستی از علل مشکلات پیدا کنیم، در همان پاشنه می چرخد:

پایداری موضوعاتی مانند افزایش تورم، افزایش فقر و حاشیه نشینی، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم، عدم تعادل نگران کننده در همه بخش ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی؛

احساس بی عدالتی، تبعیض و فساد؛

کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و رشد پدیده مهاجرت.

رویکردهای جناحی تنگ نظرانه و تبعیض آمیز؛

ایران امروز می‌تواند بر این دشواری‌ها و چالش‌ها و حتی بحران‌ها فائق آید و چشم‌انداز نوآورانه و امیدوارکننده‌ای در پیش داشته باشد، مشروط بر اینکه:

الگوی حل مشکلات اساسی و ابرچالش‌ها باید مبتنی بر ایجاد اجماع بین همه ارکان نظام باشد. و حصول اطمینان از مشارکت فعال آنها در مواجهه با مشکلات و راه حل آنها. و استخدام تیم مدیریت کاردان بر اساس;

بهره مندی از روش های علمی و تجربیات موفق ملی و بین المللی؛

احیای سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی با استفاده از تمامی توانمندی های مادی و انسانی کشور.

با تکیه بر توان ملی، بازدارندگی و تعامل با جهان و حل معضل تحریم های سرکوبگرانه با تاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت؛

احترام به کرامت و شرافت انسانی به ویژه نسل جوان و زنان و دختران؛

من با دانستن همه این مسائل پیچیده و دشوار وارد عرصه انتخابات شدم و به امید اینکه بتوانم در جهت اصلاح رویکردها و رویه های غلط و ایجاد ظرفیت جدید گام بردارم.

آمده ام تا با توجه به تجربه ای که در سطوح مختلف اجرایی در مدیریت شهری و بخشداری و نقاط متوسط ​​و بزرگ کشور دارم در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارم.

با وجود تنوع و تعدد مسائل و مشکلات کشور، کاهش آنها و حل آنها را با مشارکت و اعتماد مردم امکان پذیر می دانم.

اولویت های اصلی ما معیشت مردم، توسعه همه جانبه، حل مناقشات، گسترش اشتغال، ایجاد تعادل منطقه ای، تضمین سلامت، آموزش و امنیت مردم و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

فناوری های نوظهور و مبتنی بر اینترنت را تهدید نمی بینیم، بلکه آن را فرصتی برای توسعه کشور می دانیم.

ما مبارزه با فساد را با گسترش شفافیت، تعهد به مسئولیت و پاسخگویی، ارتقای رفاه اجتماعی، پذیرش افشاگری و ایفای نقش در رسانه ها درک می کنیم.

آمده ام تا به جای تکیه بر تبلیغات و صنعت دستاوردها به نیاز مهم دردها و دغدغه های واقعی مردم از جمله کوچک شدن توده ها و مبتلا شدن به بیماری ها و بیکاری و بی آینده و مداخله، نظام حکومتی کشور را تغییر دهم. با زندگی خود سعی در کاهش و حل آنها داشته باشند.

من معتقدم و می توانم با همه کسانی که در فکر ایران هستند و حتی با من متفاوت فکر می کنند کار کنم.

من آمده ام تا صدای کسانی را جمع کنم که از شعار و درگیری خسته شده اند و به دنبال راه حل عملی هستند. من آمده ام تا از ایرانیانی که زندگی بهتری می خواهند رای بیاورم. من آمده ام تا صدای ایرانیانی را بخواهم که خواهان رفع تحریم ها، مدیران توانمندتر، توسعه فراگیر و پایدار، اقتصاد شکوفا و نابرابری کمتر هستند و آنها می دانند که ایجاد اجماع در همه سطوح برای همه اینها ضروری است. من آمده ام تا از تشدید مشکلات و بحران ها جلوگیری کنم. من برای افتتاحیه عملی آمده ام. اما آمدن من کافی نیست. حضور شما هم تعیین کننده است.

برای ایران ما

برای بچه های ما

یا علی مدد”