حمله انگلیس و آمریکا علیه یمن نقض منشور سازمان ملل متحد است

در این بیانیه آمده است: «وضعیت دشوار کنونی به دلیل حملات غیرموجه ائتلاف غربی به خاک و حاکمیت یمن پیچیده‌تر شده است. حملاتی که منشور سازمان ملل را نقض می کند. چنین اقداماتی و همچنین نظامی‌سازی مناطق آبی نزدیک یمن به هیچ وجه به تضمین امنیت کشتی‌رانی در دریای سرخ کمک نمی‌کند و قطعاً منجر به افزایش تنش‌ها خواهد شد.»

نبنزیا همچنین به شکست تلاش‌ها برای توجیه این تجاوز با قطعنامه 2722 شورای امنیت یا با استناد به حق دفاع از خود بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل اشاره کرد.

وی در این زمینه افزود: تجربه شکست خورده ائتلاف به رهبری آمریکا به وضوح ثابت می کند که استفاده از زور علیه یمن وضعیت دریای سرخ را در مسیر درستی قرار نمی دهد.

در پی تشدید درگیری ها در نوار غزه، جنبش انصارالله هشدار داده است در حالی که عملیات در فلسطین اشغالی ادامه دارد، سرزمین های اسرائیل را بمباران کرده و از عبور کشتی های مرتبط از دریای سرخ و تنگه باب المندب جلوگیری خواهد کرد. ادامه داد. از نوامبر گذشته، حوثی ها به ده ها کشتی غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده اند.

در ادامه حمایت همه جانبه نیروهای مسلح یمن از مقاومت فلسطین و مردم مقتدر نوار غزه، نیروهای مسلح یمن هشداری بی سابقه به مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا دادند که در صورت تداوم تجاوزات در منطقه نوار غزه، عملیات نظامی “بی سابقه” علیه دشمنان مقاومت فلسطین انجام خواهد شد.

در همین راستا، سردار یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی سخنانی در مراسم نظامی روز دوشنبه با اشاره به آمادگی عملیاتی مرحله چهارم عملیات نظامی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی جزئیات جدیدی از این عملیات را بیان کرد. اقدامات دریایی علیه کشتی‌های عازم بنادر اشغالی در آب‌های مدیترانه در روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به آمریکا و اسرائیل، نسبت به ادامه عملیات اشغالگران غزه هشدار داد و متجاوزان را تهدید کرد که یک سری عملیات مهیب توسط نیروهای مسلح یمن مطابق با مرحله پنجم و ششم علیه رژیم صهیونیستی و رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد. ایالات متحده.

سردار یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: غزه برای ما خط قرمز است و در صورت ادامه تهاجم به اهدافی حمله می کنیم که دشمنان نمی توانند تصور و فکر کنند و خود یمنی ها هم انتظار ندارند. “

این فرمانده یمنی با اشاره به تحقیر تاریخی نیروی دریایی آمریکا در آب های دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمنی خاطرنشان کرد: ناوهای صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی شهامت حرکت به سمت سواحل دریای سرخ را ندارند. آتش سنگین نیروهای مسلح یمن.

نیروهای ارتش یمن قول داده اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، به حمله به کشتی ها یا کشتی های این رژیم که به سمت سرزمین های اشغالی در دریای سرخ در حال حرکت هستند، ادامه خواهند داد.