سازمان ملل متحد خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شده است

ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792238

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و حفظ صلح از آمریکا خواسته است که تحریم های ایران را پس از خروج واشنگتن از برجام لغو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و حفظ صلح از آمریکا خواسته است تا تحریم های اعمال شده پس از خروج واشنگتن از برجام را لغو کند.

بر اساس این گزارش، رزماری دی کارلو سه شنبه شب در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: دبیرکل سازمان ملل خواستار لغو یا تعلیق تحریم ها بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک و تمدید تحریم های نفتی با ایران است.

وی ادامه داد: ما از کشورهای عضو سازمان ملل و بخش خصوصی می خواهیم که در بخش تجارت با ایران همکاری کنند و از پیشنهادات موجود از جمله سازوکار اینستکس و توافقنامه تجاری سوئیس در زمینه کالاهای بشردوستانه استفاده کنند.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 با نقض تعهدات واشنگتن به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم های غیرقانونی علیه ایران اعمال کرد.

این در حالی است که دور جدیدی از مذاکرات ایران و کشورهای بین المللی در پایتخت اتریش در وین برای لغو تحریم ها علیه تهران در جریان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید