تاکید مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران بر تلاش سازمان ملل برای لغو تحریم‌ها علیه سوریه

ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800761

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، بر تلاش های سازمان ملل برای لغو تحریم ها علیه سوریه، کمک به مردم، بازگشت پناهجویان و آغاز بازسازی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه که امروز (شنبه) به تهران سفر کرده است، با علی عسگر کاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات بحران سوریه، بحث کمیسیون قانون اساسی، مقابله با تحریم ها و ارسال کمک های بشردوستانه به مردم آن کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

* تقویت کار سازمان ملل برای لغو تحریم ها علیه مردم سوریه

مشاور ارشد وزیر امور خارجه گفت: ایران همواره از تلاش‌های سازمان ملل برای تقویت حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه، پیشبرد گفت‌وگوهای سوری-سوری و برقراری صلح و ثبات در این کشور حمایت کرده و خواهد کرد. گفت.

شرایط دولت سوریه مردم و تشدید تلاش های فعلی برای رفع تحریم ها، کمک به مردم، بازگشت پناهندگان و شروع بازسازی کشور.

پدرسون که در راس هیاتی در تهران حضور دارد، از تلاش های کشورمان برای همکاری با سازمان ملل و همچنین روند آستانه با هدف تقویت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از گفت و گوی ملی سوریه قدردانی کرد و بر ضرورت انجام این مذاکرات تاکید کرد. ادامه همکاری

در پایان این دیدار دو طرف بر افزایش رایزنی های مشترک در آینده تاکید کردند.

گفتنی است، بر اساس توافقات انجام شده، قرار است اجلاس سران روند آستانه – سوریه در ابتدای سال جدید میلادی در تهران برگزار شود.

به گزارش فارس، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز هفتم آذرماه با علی عسگر کاجی گفت و گوی تلفنی داشت. در این گفتگوی تلفنی تحولات اخیر سوریه از جمله روند سیاسی حل بحران، کمیته قانون اساسی و توسعه کمک های بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گفت وگو، دو طرف ضمن حمایت از ادامه روند سیاسی سوریه، بر ادامه گفت وگو در چارچوب کمیته قانون اساسی تاکید کردند. (اینجا بخوانید)

پدرسون مهرماه امسال در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره اوضاع سوریه گفتگو کرد.

هفدهمین اجلاس روند آستانه در نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد و شرکت کنندگان بر لزوم توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه تاکید کردند و تصمیم گرفتند هجدهمین اجلاس سران در نورسلطان در نیمه اول سال 2022 برگزار شود (اطلاعات بیشتر)

شرکت کنندگان در هفدهمین جلسه دادگاه آستانه با اشاره به برگزاری ششمین دور هیئت تحریریه کمیسیون قانون اساسی سوریه که در تاریخ 18 تا 22 اکتبر در ژنو برگزار شد، خواستار برگزاری هرچه سریعتر دور هفتم شدند. تا حد ممکن. تا حد امکان با رویکرد سازنده کشورهای سوریه. در این راستا، بر عزم خود برای حمایت از کار کمیته از طریق تعهد مستمر به کشورهای سوریه در کمیته قانون اساسی و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه به عنوان تسهیل کننده برای اطمینان از عملکرد پایدار و موثر آن، گیر پدرسون، تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید