حمله تند خبرگزاری تسنیم به وحید حقانیان

حمله تند خبرگزاری تسنیم به وحید حقانیان

خبرگزاری تسنیم نوشت: متأسفانه در چند روز گذشته عده ای به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که البته تجربه کافی و مناسبی در مسئولیت اجرایی ندارند، اما بدتر از آن در شوخی های تبلیغاتی خود تاکید کردند. تبلیغات برای وابستگی به دفتر مقام معظم رهبری امری که قطعاً اقدامی غیر اخلاقی و به دور از حفظ شأن این نهاد عالی است.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله رئیسی و یارانش روز جمعه ۱۷ تیرماه برگزار می شود. 80 نفر ظرف مدت 5 روز برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کردند و در 31 خردادماه شورای نگهبان پس از احراز صلاحیت، اسامی نهایی کاندیداها را اعلام می کند.

در میان کسانی که برای انتخابات ثبت نام کردند، حضور عده ای البته با تعجب دوستداران نظام و تحلیل های عجیب برخی بدخواهان انقلاب مواجه شد. کسانی که زمانی در مقام رهبری مسئولیت هایی داشتند اما اکنون با صلاحدید خود و کاملا فردی در انتخابات ثبت نام کردند.

تسنیم پیش از این در یادداشتی به برخی از این افراد توصیه کرده بود که بیش از این به مقام رهبری احترام بگذارند، اما مهمتر این است که همه بدانند چه اتفاقی افتاده است نه اقدامی از سوی نهاد، تصمیمی که به طور کلی چیزی ندارد. با مدیریت

یکی از بارزترین موارد در همه انتخابات، عدم حضور افراد منتسب به رهبر انقلاب برای کاندیداتوری یا تصدی ستاد انتخابات است، چرا که رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف انتخابات، افراد منتسب را ممنوع اعلام کردند. به او از حضور در عرصه های انتخاباتی، برای دوری از شبهات، در انتخابات دخالت نکنند.

حتی جدای از نزدیکان رهبر انقلاب، افرادی که از سوی ایشان در مناصب رهبری منصوب می‌شوند معمولاً با احتیاط بسیار بیشتری نسبت به سایرین برای ورود به انتخابات عمل می‌کنند، این «منطقه» همواره مورد احترام است و تاکید می‌شود که این حضور شخصی است. حضور، و نه حاکمیت

این مشکل از زمان امام راحل (ره) سابقه دارد. امام (ره) نیز با طرح نخست وزیری حاج احمد خمینی در دوران بنی صدر به شدت مخالفت کرد و در نامه ای به رئیس جمهور وقت نوشت: «من نمی خواهم افرادی که به من منصوب می شوند در این امور گمارده شوند. احمد خادم ملت است و در این مرحله با آزادی می تواند بهتر خدمت کند. روحش شاد.”

این رویه در دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز تکرار شد و هرگز در دوره‌های انتخاباتی افراد مرتبط با پست رهبری و بیت ایشان نه تنها با چنین عنوانی در انتخابات شرکت نکردند، بلکه به نفع هیچ کاندیدایی نیز عمل نکردند.

اما متاسفانه در چند روز اخیر عده ای با وجود نداشتن سابقه مناسب و نه چندان اجرایی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کردند اما بدتر از آن در شوخی های تبلیغاتی خود تاکید تبلیغاتی بر وابستگی به کابینه عالی رهبری؛ امری که قطعاً اقدامی غیر اخلاقی و به دور از حفظ شأن این نهاد عالی است.

استفاده از این گونه عناوین و توصیفات می تواند مخاطب را گمراه کند که گویی او گزینه ای برای مقام رهبری است و کاندیدای آن هدف بوده است! چیزی که ریشه در واقعیت ندارد و تغذیه آن تنها می تواند به اعتبار انتخابات لطمه بزند.