انتقاد تند خبرگزاری دولتی از لغو کنسرت اهواز/ چرا وزارت مدیریت مجوز وزارت تامین را لغو کرد؟

انتقاد تند خبرگزاری دولتی از لغو کنسرت اهواز/ چرا وزارت مدیریت مجوز وزارت تامین را لغو کرد؟

روز جدید «وقتی شورای تأمین به حساسیت بالای آیت‌الله رئیسی در مخالفت با مجوزها و قوانین وزارت ارشاد واقف است، پس چگونه حاضر است وارد یک آشفتگی تک‌بعدی شود و تقریباً کل کشور مشغول برگزاری کنسرت و کنسرت است. تورهای موسیقی این روزها مردم این شهر فرهنگی را از تماشای کنسرت محروم می کنند؟

در ساعات گذشته لغو کنسرت موسیقی در اهواز که مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی این استان داشت، به اولین خبر در حوزه موسیقی تبدیل شد و چرا شورای شهر اهواز مجوز راهنمایی را لغو کنم؟

حداقل امسال این اولین بار است که در برخی از استان های کشور چنین اتفاقی می افتد، اما مجموعه اتفاقاتی که در چند ساعت اخیر در شهر اهواز برای لغو کنسرت قانونی و رسمی سیروان خسروی رخ داد نیاز به پوشش دارد. و بازنگری در قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، بنابراین به گفته خسروی قدرت چندین وانت و بلندگوی نصب شده بر روی آنها بیش از توان قانون نیست.

در حادثه اهواز گروهی با خودروی ون مقابل سینما هلال این شهر تجمع کردند و در این اقدام با رفتاری عجیب از افرادی که به صورت قانونی بلیت تهیه کرده بودند، ممانعت به عمل آمد. این اتفاق باعث شد تا کنسرت یک ساعت به تعویق بیفتد و پس از رفع این مشکل ظاهراً مداحی بلندی در بیرون سالن اجرا پخش شد و عملاً تیم کنسرت قادر به اجرای برنامه نبود.

با ریشه یابی این اتفاق و تایید مدیر کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان خوزستان، مشخص شد لغو این کنسرت با تایید هیات تامین شهر اهواز بوده است. اما چیزی که باید به آن فکر کنیم این است که طبیعتاً مجوز هیئت تامین برای این کنسرت ضروری بوده و آن هیئت باید پس از صدور مجوز با بررسی های دقیق از تصمیم خود حمایت می کرد و قبل از صدور مجوز محدودیت ها و بهانه ها را بررسی می کرد.

اتفاقی که باعث ناراحتی اداره ارشاد این استان شد و ذهن را به یاد این پیشنهاد می اندازد که وقتی نهاد رسمی فرهنگی مجوز برگزاری کنسرت می دهد چرا باید نهادهایی مانند شورای اهواز پس از دادن مجوز و موافقت با برگزاری کنسرت به شما دستور دهند. برای لغو این حرکت قانونی؟

انتقاد تند خبرگزاری دولتی از لغو کنسرت اهواز/ چرا وزارت مدیریت مجوز وزارت تامین را لغو کرد؟

اخیراً یک فیلم در شهر قم توقیف شد، وزیر محترم ارشاد و رئیس سازمان سینمایی گفتند که همه استان های کشور مصوبات این وزارتخانه را اجرا کنند و از اقدامات خودسرانه و هوس باز پرهیز کنند. کمتر از 24 ساعت پس از این اظهار نظر، فیلم مورد بحث در اکران سینماهای قم به نمایش درآمد.

جالبتر اینکه دلیل لغو این کنسرت شلوغی بیرون از سینما است که حرکت را سخت می کند. علاوه بر این، کرونا نیز بهانه خوبی محسوب می شود تا در چنین شرایطی بتوان از آن برای ترویج بحث های بهداشت عمومی استفاده کرد و از این منظر مکان را ناسالم معرفی کرد.

حال در اقدامی مشابه، این بار در حوزه موسیقی، شورای تامین شهر اهواز برخلاف مجوز قانونی و رسمی وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستور لغو این کنسرت را صادر کرد. رهبری استان.

جالبتر اینکه دلیل لغو این کنسرت شلوغی بیرون از سینما است که حرکت را سخت می کند. علاوه بر این، کرونا نیز بهانه خوبی محسوب می شود تا در چنین شرایطی بتوان از آن برای ترویج بحث های بهداشت عمومی استفاده کرد و از این منظر مکان را ناسالم معرفی کرد.

به همین بهانه شورای تامین نه تنها از برگزاری کنسرت 9 و 31 تیرماه جلوگیری کرد، بلکه بر اساس بررسی های خبرنگار ایرنا، اکنون گزارش شده است که کنسرت سهراب پاکزاد در روزهای 11 تا 3 مردادماه نیز در این مدت لغو شده است. شهر.

سینما هلال اهواز با 800 صندلی یکی از سالن های اصلی کنسرت این شهر است. اتفاقی که در سال های اخیر تکرار شده و بسیار جالب است که اخیرا هیئت تامین چگونه متوجه شده ازدحام بیرون از این سینما باعث اختلال در ترافیک شهری شده است.

بنابراین مشخص است که این موارد تنها بهانه ای برای لغو این کنسرت بوده است. اردیبهشت ماه امسال مشکلی مشابه اهواز در یکی از استان های کشور رخ داد. معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال قاطعانه اعلام کرد که تمامی نهادها در سراسر کشور باید مجوزهای وزارت ارشاد را رعایت کنند، زیرا طبق قانون، مرجع رسیدگی، تشخیص می دهد. و صدور مجوزهای مختلف فرهنگی، این وزارتخانه است.

حال شورای تامین شهر اهواز باید به مردم شریف و هنردوست این استان توضیح روشنی بدهد و در گام بعدی به وزارت فرهنگ و رهبری چرا با مجوز رسمی مخالفت کرده و دستور لغو این برنامه را صادر کرده است. و برنامه بعدیش؟

در عین حال، هیئت تامین، وظیفه تسهیل امور یک استان را بر عهده دارد، پس چه شد که هزاران نفر را سرگردان کرد و چنین هزینه ای به نظام اسلامی تحمیل کرد؟

وقتی شورای تامین به حساسیت بالای آیت الله رئیسی در مخالفت با مجوزها و قوانین وزارت ارشاد واقف است، پس چگونه حاضر است وارد یک آشفتگی تک بعدی شود و این در حالی است که تقریباً کل کشور درگیر کنسرت و کنسرت است. تورهای موسیقی این روزها مردم این شهر فرهنگی اجازه تماشای کنسرت را نمی دهند؟

در شرایطی که هشدارهای مسئولان ارشد فرهنگی وزارت فرهنگ تا این حد نادیده گرفته می‌شود، این انتظار و مطالبه مردم وجود دارد که با ورود مسئولانه‌تر و جدی‌تر نهادهای ذیربط، دلیل این اتفاق غیرفرهنگی که جریحه‌دار شد. حوزه فرهنگی هزاران نفر در اهواز و میلیون ها نفر در کشور. تمام شد، شناسایی شد و با اعمال مجازات باید از تکرار حوادثی از این دست که به آسیاب بدخواهان نظام مقدس اسلامی و دشمنان قسم خورده این سرزمین می گرید، جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید