درمان کودکان زیر ۷ سال با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها رایگان شد

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با وجود اینکه کشور با مشکلات اقتصادی و تحریم های متعدد مواجه است، گامی در جهت ارائه خدمات رایگان پزشکی به کودکان تا 7 سال برداشته ایم.

به گزارش خبرگزاری موج


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگرچه کشور با مشکلات اقتصادی و تحریم های متعدد مواجه است، اما در راه است. خدمات پزشکی رایگان برای کودکان زیر هفت سال اقداماتی انجام داده ایم، گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال اگرچه هزینه بر است اما سرمایه گذاری برای نظام سلامت کشور محسوب می شود.

بهرام عین اللهی صبح یکشنبه 3 اردیبهشت در مراسم افتتاحیه «پمایش ملی کودکان سالم ایران سلامت» که صبح امروز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت: موضوع سلامت کودکان را مطرح کردیم و در کانون توجه قرار دادیم. پزشکی مراحل مختلف زندگی را پوشش می دهد و بخشی از آن مربوط به کودکان است.

وی ادامه داد: حالات روحی و رفتاری مادر باردار بر جنین تاثیر می گذارد; با در نظر گرفتن این تأثیر، باید گفت که سلامت تنها بعد جسمانی را شامل نمی شود، بلکه بعد روانی را نیز شامل می شود.

وزیر بهداشت وی با بیان اینکه سلامت کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: زمانی که نوزاد به دنیا می آید، اندام ها و جواهرات آن در بدو تولد کامل نمی شود و به مرور زمان کامل می شود. با توجه به اینکه اندام ها و جواهرات نوزادان در بدو تولد کامل نمی شوند و با گذشت زمان کامل می شوند، توجه به سلامت کودکان بسیار مهم است. مثلا اگر کودکی تنبلی چشم داشته باشد نمی توان کاری برای او کرد و سال ها دچار این مشکل می شود.

عین اللهی ادامه داد: وقتی جامعه ای سالم باشد از منظرهای مختلف می تواند رشد و توسعه پیدا کند. ما در وزارت بهداشت معتقدیم که درمان کودکان یکی از درمان های اصلی است و نباید شرایطی ایجاد کرد که کودک به دلیل مشکلات مالی خانواده از درمان محروم شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کودکان به دلیل مشکلات مالی خانواده از درمان محروم شدند افزود: موضوع محرومیت کودکان از خدمات درمانی به دلیل مشکلات مالی موضوع جدیدی نیست. حتی برخی از اساتید دانشگاه از معلولیت‌هایی رنج می‌برند که ریشه در فقر دوران کودکی و کمبود خدمات پزشکی خانواده‌شان دارد.

وزیر بهداشت درمان کودکان را مشکل اساسی در این حوزه عنوان کرد سیستم سلامت اعتقاد بر این است که وی افزود: موضوع درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به گوش دولت رسید و شخص رئیس جمهور نیز از این موضوع حمایت کامل کرد. اگرچه کشور با مشکلات اقتصادی و تحریم های متعدد مواجه است، اما اقداماتی را برای ارائه خدمات رایگان پزشکی به کودکان زیر هفت سال انجام داده ایم. درمان رایگان کودکان زیر 7 سال اگرچه گران است اما سرمایه ای برای نظام سلامت کشور محسوب می شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها