دلیل نیامدن برونکو به پرسپولیس چیست؟

دلیل نیامدن برونکو به پرسپولیس چیست؟

اگرچه برخی از هواداران پرسپولیس معتقد بودند که دوران یحیی گل محمدی در این باشگاه به پایان رسیده و او دیگر چیزی برای ارائه ندارد، اما رفتن این سرمربی پرافتخار دوای درد پرسپولیس نیست و اوضاع همچنان برای آنها از بدترین حالت به بدتر می رود. نمایش قرارداد برونکو امروز به طور رسمی به پایان رسید و آنچه از ابتدا مشخص بود به صورت رسمی از سوی طرفین اعلام شد. پرسپولیس حالا نه سرمربی دارد و نه حتی گزینه نزدیک، بازیکن جدیدی ندارد و دو ستاره خود را هم از دست داد. بدون شک رضا درویش نقش مهمی در شرایط فعلی باشگاه دارد و هواداران پرسپولیس خواهان پاسخ او به اتفاقات غیرمنتظره هفته های اخیر هستند.

1- درست یا غلط، یحیی گل محمدی پس از کسب تمامی عناوین ممکن در فوتبال ایران، تصمیم به ادامه همکاری با پرسپولیس گرفت و پس از این دوره تاریخی حاضر به کناره گیری از سمت خود نشد. اما این تصمیم در هفت ماه گذشته بارها به صورت رسمی و غیررسمی از سوی سرمربی سابق پرسپولیس اعلام شد و در نهایت از اواسط ماه جاری اجرایی شد. در واقع به نظر می رسد اختلاف نظر با رضا درویش دلیل اصلی جدایی یحیی گل محمدی بوده و سرمربی فعلی پرسپولیس نتوانسته سرمربی پرافتخار تیمش را برای ادامه همکاری راضی کند و قطعا این اتفاق بزرگی خواهد بود. نتیجه منفی در دوران تصدی درویش در این سمت مهم است.

2- به جز سرمربی، پرسپولیسی ها هم دل خوشی از سرمربی فعلی نداشتند و حتی چندی پیش در بیانیه ای مشترک از رفتار و رویکرد رضا درویش انتقاد کردند. جمله عجیب «کاش قهرمان نمی شدیم چون جایزه نمی دادیم» عصبانیت ستاره های پرسپولیس را دوچندان کرد و به گفته رضا درویش در مذاکرات پشت درهای بسته از ادبیات مناسبی استفاده نکرد. از دیشب مشخص شد که محمد عمری با مدیرعامل باشگاه درگیری لفظی داشته است و این یعنی بازیکنان پرسپولیس که قیمت چندانی ندارند و با ارقام دریافتی موفقیت های زیادی کسب کرده اند، به شدت از این رویکرد ناراضی هستند. مدیر اجرایی باشگاه

3- بالاخره یحیی گل محمدی به دلایلی از پرسپولیس جدا شد و وقت آن بود که شایعات زیادی درباره نیمکت این باشگاه پرطرفدار بشنویم. در این صورت رضا درویش غیرحرفه ای ترین رویکرد ممکن را انتخاب کرد و در همان ابتدا نام گزینه مورد نظر خود را گفت. هیچ دلیلی برای فاش شدن سرمربی یا بازیکن مورد نظر قبل از توافق نهایی وجود ندارد و شکی نیست که نام برونکو تنها برای فرونشاندن خشم هواداران از رفتن یحیی و در واقع زمان گرفتن از سرمربی باشگاه بوده است. . رویکردی که به نظر می رسد فراتر از فکر انجام وظایف معمول یک مدیرعامل باشد، ذهن او را به سمت هدایت شایعات در فضای مجازی و افکار عمومی طرفدارانش در این شرایط سوق داد.

4- در تقویت ترکیب تیم هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. اگرچه نام چند بازیکن مهم برای اضافه شدن به ترکیب پرسپولیس شنیده می شود اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و هواداران این باشگاه به شدت از دست رضا درویش عصبانی هستند. پرسپولیس در فصل تابستان برخلاف سایر مدعیان مثل سپاهان یا تراکتور نتوانست بازیکنان مهمی را جذب کند و تکرار عبارت «به دنبال بازیکن آزاد هستیم» (نفس فصل بازیکن آزاد هم هست؟) عصبانیت را دوچندان کرد. از طرفداران تراکتور یک مهاجم درجه یک و استقلال یک مدافع باکیفیت به ترکیب خود اضافه کردند، اما پرسپولیس همچنان در شایعات غرق است و اتفاق خاصی نیفتاده است (تصور کنید حتی نام محمد عمری و میلاد سرلک در این ترکیب خط خورده باشد).

5- تردیدی وجود نداشت که سفر رضا درویش به قطر برای مذاکره با برونکو یک برنامه تبلیغاتی بیش نبود. پرداخت مالیات تنها برای این بود که مدیر باشگاه ثابت کند که هر کاری برای توافق با سرمربی کروات انجام داده است. در غیر این صورت غیرممکن است فدراسیون فوتبال عمان اجازه دهد سرمربی این تیم در دیدارهای کور با پرسپولیس به توافق برسد، بنابراین باید برونکو از قبل به آنها اطلاع داده باشد که قصد دارد پیشنهاد پرسپولیس را رد کند. رضا درویش نیز از این پاسخ آگاه بود و در واقع سفر او به قطر صرفا اتلاف وقت و اقدامی بیهوده برای جلب رضایت افکار عمومی و انبوه هواداران مجازی بود. چقدر عجیب است که مدیر باشگاهی مثل پرسپولیس به جای حل مشکلات باشگاه چنین دغدغه هایی دارد.

6- شرایط فعلی برای تیمی که فصل گذشته سه گانه داخلی را کسب کرد چندان مساعد نیست. پرسپولیس در اولین ماه زمستان سرمربی و دو بازیکن تقریبا فیکس خود را از دست داد و حالا نقش رضا درویش بیشتر از همه مهم است. در واقع، او صرف نظر از روند هواداران و رویدادهای فضای مجازی (حتی اگر زمان بر باشد) فقط باید به موافقت با یک گزینه بزرگ فکر کند. نیازی به این عکس های بیهوده نیست و درویش باید کاری را انجام دهد که از همان ابتدا از یک مدیر انتظار می رود. موافقت بی سر و صدا با یک گزینه معقول و فاصله گرفتن از چیزی که باید به آن توجه کنید، اصلا آینده خوبی برای پرسپولیس ایجاد نمی کند.