ستاره سابق بارسلونا، مانعی برای رویای استقلالی ها

ستاره سابق بارسلونا، مانعی برای رویای استقلالی ها

تیام در مجموع 13 بازی برای استقلال 12 بار موفق شد دروازه حریف را باز کند که آمار فوق العاده ای است. او با پشت سر گذاشتن تعداد گل های جی لوید ساموئل، بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال شد تا جایی که هواداران به او لقب جواهر سیاه را دادند. با این حال رکورد تیام در سال های بعد توسط شیخ دیاباته شکسته شد و بعدها کوین یاماگا رکورد او را پشت سر گذاشت، بنابراین تیام اکنون پس از دیاباته و یاماگا سومین گلزن خارجی است.

سرنوشت تیام پس از جدایی از استقلال ابتدا امارات بود و او پس از یک سال حضور در فوتبال ملی راهی ترکیه شد و چند سالی است که در لیگ ترکیه بازی می کند.

مهاجم سنگالی که در حال حاضر با تیم پندیک اسپور قرارداد دارد، در دوران حضورش در این تیم موفق شد عملکرد خوبی داشته باشد و در مجموع 18 گل برای این باشگاه ترکیه ای به ثمر رساند تا علیرغم درخشش، پندیک اسپور، بهترین گلزن حال حاضر این تیم لقب بگیرد. باشگاه وضعیت خوبی ندارد و در آستانه سقوط است.

اما نکته جالب در قرارداد این تیم این است که در آن ذکر شده است که در صورت سقوط تیمش، او مختار است که قراردادش را لغو کند و به تیم دیگری برود. ماجرایی که خود تیم هم تایید کرد و گفت احتمالا در پایان فصل از این تیم کنار خواهد رفت.

این اتفاق برای هواداران استقلال خبر بسیار خوشحال کننده ای بود و آنهایی که خاطرات خوبی از این مهاجم سنگالی دارند حالا به اتفاق آرا خواهان بازگشت او به جمع آبی ها هستند و سعی دارند به طرق مختلف خواسته خود را به گوش مدیران باشگاه برسانند.

کامنت های فراوان با هشتگ تیام و امضای قرارداد مامه تیام به هلدینگ خلیج فارس نشان از علاقه زیاد استقلالی ها به این بازیکن آفریقایی دارد و اینکه چقدر دوست دارند این جواهر مشکی را دوباره در تیم خود ببینند.

حالا اما مشکلی وجود دارد که می تواند مامه تیام را از پوشیدن آبی پوشان باز دارد و آن تلاش شدید سرمربی ایوب اسپور برای جذب مهاجم سنگالی است. سرمربی این باشگاه ترکیه ای آردا توران ستاره سابق فوتبال ترکیه و باشگاه بارسلونا است که چندین سال مربیگری کرده و هم اکنون در لیگ کشورش فعالیت می کند.

روزنامه فناتیک که یکی از معتبرترین نشریات ترکیه محسوب می شود، امروز در اخبار مدعی شد که درخواست آردا توران برای جذب تیام کاملا جدی است و از این رو به نظر می رسد این مهاجم آفریقایی به ماجراجویی خود در لیگ ترکیه ادامه دهد. خبری که می تواند برای هواداران آبی های تهرانی بسیار تلخ و تاسف بار باشد!