سرنوشت بازار خودرو پس از تعطیلی شنبه / خرید و فروش از این تاریخ تعطیل!

سرنوشت بازار خودرو پس از تعطیلی شنبه / خرید و فروش از این تاریخ تعطیل!

مجلس امروز جمعه و شنبه را به عنوان تعطیلات رسمی در کشور تصویب کرد.

طبق تصمیمات امروز مجلس، 26 اردیبهشت 1403، جمعه و شنبه تعطیلات رسمی است.

حامیان این طرح اعلام کردند که این تصمیم به نفع اقتصاد کشور بوده و نقش مهمی در روابط بین المللی با سایر کشورها دارد.
آیا بازار خودرو شنبه ها تعطیل است؟

به نظر می رسد تعطیلی روز شنبه از پایان ماه ژوئن اجرایی شود.

اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: در صورتی که شورای نگهبان مصوبه افزایش تعطیلات هفتگی تا 10 روز آینده مجلس را تصویب کند و رئیس مجلس نیز اعلام کند، تعطیلی روزهای شنبه باید از پایان اجرا شود. خرداد امسال

با در نظر گرفتن این مشکل می توان گفت که بازار خودرو در روزهای شنبه از اواخر خرداد تعطیل است.
سیر تا پیاز، شنبه ها تعطیل است

کلیه دستگاه های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای یگان های نظامی، انتظامی و امنیتی و بخش عملیاتی یگان های خدماتی از قبیل بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی، بهزیستی، بانک ها و اماکن ورزشی موظفند پنج روز در هفته کار کنند. از روز یکشنبه تا پنجشنبه فهرست کامل معاونت عملیاتی یگان های خدماتی موضوع این یادداشت را ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تهیه کنید.

در ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است:

ساعت کار کارکنان دولت 44 ساعت در هفته است و تشکیلات و تنظیم ساعت کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیات وزیران و تغییر ساعت کار کارکنان تعیین می شود. در موارد ضروری با رعایت سقف تعیین شده مرجع ذیربط می باشد. تعداد ساعات تدریس اساتید و کادر آموزشی در طبقه بندی مشاغل مربوطه تعیین خواهد شد.

ساعات کار هفتگی کارکنان مشمول «قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت» مصوب 1397/01/30 به دلیل سختی کار، سابقه کار و نوبت کاری غیر متعارف حداکثر تا هشت ساعت در هفته تناسب می‌شود.

تبصره 1 – كاركنان مي توانند با موافقت دستگاه اجرايي ساعات كار خود را تا يك چهارم ساعات كار روزانه (حداكثر 11 ساعت) كاهش دهند.

میزان دستمزد و مزایا، نحوه محاسبه مدت خدمت این کارکنان با توجه به ساعات کاری آنان تعیین خواهد شد.

تبصره 2 – دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در موارد خاص با تصویب هیأت وزیران و رعایت محدودیت زمانی، ساعات کار خود را بسته به شرایط جغرافیایی، منطقه‌ای و فصلی به ترتیب متفاوت تنظیم کنند.

تبصره 3- کلیه دستگاههای اجرایی استانی موظفند ساعات کاری خود را 6 روز در هفته تعیین کنند. (کرسی های مراجع اجرایی مشمول این تصمیم نمی باشد).

در گزارش كميسيون اجتماعي كه در حال بررسي در مجلس است، پيشنهاد شده است ساعات كار ادارات از 44 ساعت به 40 ساعت كاهش يابد و جمعه و شنبه به عنوان روز تعطيل تعيين شود. متن گزارش کمیسیون اجتماعی به شرح زیر است:

«عضو یک واحد – ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۹۵/۸/۷ (با اصلاحات و الحاقات بعدی) و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده 87 – ساعت كار كاركنان دستگاههاي اجرايي 40 ساعت در هفته است و تنظيم و تنظيم وقت كار دستگاهها به پيشنهاد سازمان اداري و سازمان استخدامي كشور و تصويب تعيين مي شود. مسئولیت هیأت وزیران که به تصویب هیأت وزیران می رسد بر عهده طرف متبوع می باشد. تعداد ساعات تدریس معلمان و اعضای هیات علمی بر اساس ساعات مورد نیاز در طرح های طبقه بندی مشاغل مربوطه تعیین می شود.

تبصره 1- كاركنان مي توانند با تصويب مقام اجرايي ساعات كار خود را به يك چهارم ساعات كار روزانه (حداكثر (10) ساعت در هفته كاهش دهند.

تبصره 2- متناسب با تغییرات فناوری و در مواقع اضطراری و بحرانی از قبیل آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیر مترقبه، شیوع بیماری های گسترده و یا در ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان، ساعات کار و نحوه کار. ارائه خدمات و تقویم آموزشی مدارس و مؤسسات آموزش عالی رعایت سقف تعیین شده در این ماده توسط سازمان اداری و سازمان استخدامی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

تبصره 3- کلیه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای یگان‌های نظامی، انتظامی و امنیتی و بخش عملیاتی یگان‌های خدماتی از قبیل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، بهزیستی، بانک‌ها و اماکن ورزشی موظفند پنج ساعت کاری اختصاصی داشته باشند. روزهای هفته از یکشنبه تا پنج شنبه فهرست کامل واحد عملیاتی یگان های خدماتی موضوع این آگهی ظرف سه ماه از زمان لازم الاجرا شدن توسط سازمان اداری و کار کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد. تاریخ این قانون

تبصره 4 – در كليه قوانين و مقرراتي كه مبناي چهل و چهار ساعت كار در هفته و يكصد و هفتاد و شش ساعت كار در چهار هفته متوالي است مانند قانون كار مصوب 29/8/1369 مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحات و الحاقات بعدی از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به ترتیب به میزان چهل ساعت در هفته و یکصد و شصت ساعت کار در چهار هفته متوالی اصلاح می شود که کاهش ساعات کار موجب کاهش دستمزد می شود. و مزایای قانونی کارمندان و کارگران، موضوع این تبصره اعمال این تبصره نمی باشد و در خصوص نهادهای مستقیماً تابع مقام معظم رهبری منوط به اذن معظم له می باشد.

همچنین هیئت وزیران در جلسه 27 آبان 1401 به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و در راستای اجرای سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، با طرح پیشنهادی سازمان اداری جذب و استخدام حزب اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد «ساعت کار کارکنان دولت» موافقت کرد.

متن لایحه اصلاح و الحاق به هنر. ماده 87 قانون مدیریت کارکنان کشوری به شرح زیر است: با توجه به لایحه اصلاحی ماده. تنظیم ساعت کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و کار کشور و تصویب هیأت وزیران می باشد. تغییر ساعت کار کارکنان بر اساس سقف تعیین شده و در ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و کارگری کشور که به تصویب هیأت وزیران می رسد به عهده دستگاه ذیربط می باشد. تعداد ساعات تدریس معلمان و مدرسان در برنامه های شغلی مربوطه تعیین می شود.

مطابق با تحولات فناوری و در شرایط اضطراری و بحران‌هایی مانند آلودگی هوا، کمبود انرژی، حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری‌های گسترده و یا در ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان به پیشنهاد سازمان اداری و کار کشور. و با تایید اداره، ساعات کار و نحوه خدمت رسانی به کارکنان بدون توجه به سقف مقرر در ماده (87) تعیین می شود.

کلیه دستگاههای اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمات رسان از قبیل واحدهای رفاه اجتماعی، بانکها، بیمارستانها، مراکز بهداشتی درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی موظف به رعایت کار شما هستند. زمان در پنج روز معین در هفته

در کلیه قوانین و مقرراتی که مبنای آن 44 ساعت کار در هفته و 176 ساعت کار در ماه است، از تاریخ ابلاغ این قانون به 42.5 ساعت کار در هفته و 170 ساعت کار در هر هفته اصلاح می شود. ماه به ترتیب.