سینمای کودک با هم‌افزایی نهادهای فرهنگی تقویت شود

محمد خزاعی با اشاره به عزم راسخ سازمان سینمایی برای حمایت از تولیدات سینمای کودک گفت: شور و عظمت این جشنواره سینمای کودک را از رکود خارج می کند.

وی با اشاره به اهمیت این جشنواره برای سینمای کودک و نوجوان به عنوان یک رویداد سینمایی معتبر بین المللی و تاثیر آن بر سینمای کودک، گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسی، زمانی که جشنواره به هر دلیلی برگزار نمی شود یا با حداقل کیفیت برگزار می شود. به همین میزان سینمای کودک نیز تضعیف می شود و هر بار که جشنواره ای با کیفیت برگزار می شود، سینمای کودک آنقدر رشد می کند.

هزائی با تاکید بر خروج سینمای کودک و نوجوان از انفعال به عنوان یک سیاست راهبردی گفت: با همگرایی نهادهای مسئول یا فعال در حوزه کودک مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان صدا و سیما، وزارتخانه آموزش و پرورش، رشته هنر، مهم است.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی تمام تلاش خود را برای حمایت حداکثری از سینمای کودک انجام داده و خوشبختانه امسال تعداد زیادی فیلم کودک در بخش های مختلف پروانه ساخت، پیش تولید و آماده نمایش در فهرست سینماها وجود دارد. تولیدات در کشور».

رئیس سازمان سینمایی کشور از مدیران شهری اصفهان خواست به ظرفیت سینماگران اصفهانی برای تولید فیلم کوتاه و بلند توجه جدی داشته باشند و سینماگران اصفهانی نقش موثرتری در برگزاری جشنواره داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان با نام اصفهان شناخته می شود، بر خود لازم دید که در کنار آسیب شناسی دوره قبل، نقاط قوت جشنواره را بررسی کند.

هزائی با قدردانی از ویژه برنامه های فرهنگی هنری که سال گذشته همزمان با جشنواره در شهر اصفهان برگزار شد و فضایی مملو از شادی و نشاط را برای کودکان و نوجوانان و خانواده ها ایجاد کرد، توجه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم را مورد توجه قرار داد. در برنامه ها شرکت کنند. این جشنواره از برگزارکنندگان جشنواره می‌خواهد تا سمینارهای آموزشی برای مربیان ایرانی و بین‌المللی برگزار کنند، بخش داوران کودک و نوجوان را پربارتر کنند، جلسات گفت‌وگو بین کارگردانان و داوران را تقویت کنند. برای کودکان و نوجوانان، اهالی رسانه و سینماگران روستایی و تشویق خانواده ها به استفاده بیشتر از برنامه های جشنواره.

در این جلسه مجید زین العابدین دبیر جشنواره با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره به جای بنیاد سینمایی فارابی از تشکیل شوراهای مشورتی و تخصصی سینمای کودک و نوجوان با هدف کمک راهبردی و عملیاتی در حوزه اکران و استفاده از تجربیات کارگردانان و فعالان سینما.

در ادامه این نشست اعضای هیئت سیاسی جشنواره به بیان نقطه نظرات خود در خصوص بخشهای مختلف این رویداد هنری و فرهنگی پرداختند. بررسی، رویکردهای محتوایی، زمان برگزاری جشنواره، سیاست گذاری در خصوص المپیاد فیلم نوجوانان و بررسی شعار اصلی جشنواره از جمله مواردی بود که در اولین جلسه هیات سیاست گذاری جشنواره مطرح شد.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان ایران به دبیری مجید زین العابدین ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.