شهر لک لک های مریوان، ثبت ملی می شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان:

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از بررسی مسائل و موارد مرتبط با حفاظت از زیستگاه ثبت ملی لک لک در دره طفی مریوان به عنوان اولین زیستگاه ثبت شده در استان کردستان خبر داد. حالت.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان

گولان فرزامی در جلسه رفع نواقص و ایرادات پرونده های ثبتی مطرح شده در شورای ثبت احوال کشور که با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و جمعی از کارشناسان حوزه گردشگری و گردشگری در سنندج برگزار شد. میراث فرهنگی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به عنوان متولی ثبت آثار طبیعی استان حرکت مستمری را از طریق اداره کل ثبت آثار در حوزه وزارتخانه انجام داده است. میراث فرهنگی و برگزاری جلسات تخصصی فراوانی به صورت مشترک بررسی و با حضور نمایندگان ادارات مربوطه همراه بوده است.

وی با اشاره به موافقت نهادهای ذیربط با تهیه پرونده برای ثبت این میراث طبیعی در فهرست آثار ملی، اظهار کرد: پرونده ثبت اثر طبیعی زیستگاه لک لک واقع در روستای دره طفی مریوان انجام شد. در جلسه هیأت ثبت کشور ارائه و به تصویب رسید و جهت رفع برخی ایرادات به اداره کل ثبت آثار ارسال خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه ثبت ملی این زیستگاه زمینه حفاظت و نگهداری از آثار طبیعی را فراهم می کند افزود: با توجه به اینکه پرنده نگری پربازدیدترین سایت طبیعی است. این زیستگاه پس از دریاچه زریبار در مریوان قرار دارد و پتانسیل قابل توجهی برای جذب گردشگر خواهد داشت.

فرزامی ادامه داد: علاوه بر این حفظ این زیستگاه از نظر میراث طبیعی و به دلیل پوشش گیاهی انبوه بین جنگل های بلوط منطقه زاگرس و مشرف به دریاچه زریبار بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: امیدواریم با معرفی و ثبت آثار طبیعی کردستان در فهرست میراث طبیعی کشور گامی شایسته در جهت حفظ، احیا و معرفی میراث طبیعی برداریم.



آیا این خبر مفید بود؟