ثبت ملی ورزش مورد علاقه سردار سلیمانی / تنها یک پنجم بازی های بومی ثبت ملی شده است.


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819624

فرهاد نجدفصیحی گفت: ثبت قلعه جیگ یکی از مهم ترین ثبت نام های بازی های بومی و محلی بود. بازی مورد علاقه سردار سلیمانی که زمانی که در روستای پدری اش بود همیشه با اهالی روستا بازی می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد نژاد فصیحی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: از 1500 بازی و ورزش بومی محلی شناسایی شده در کشور تنها یک پنجم آن ثبت ملی شده است. بوده است.

دبیر فدراسیون ورزش‌ها و بازی‌های روستایی اهالی بومی و محلی خاطرنشان کرد: این فدراسیون سالانه برنامه‌های خود را در فصول مختلف و در استان‌ها بر اساس تقویمی که قبل از آغاز هر سال فراملی تهیه و تدوین می‌شود، اجرا می‌کند.

وی افزود: سال گذشته یکی از مهم ترین اقداماتی که برای ثبت بازی های بومی و محلی انجام شد، ثبت بازی قلعه جیگ بود که بازی مورد علاقه سردار حاج قاسم سلیمانی بود، بنابراین هر بار که به روستایشان می رفت این بازی انجام می شد. با مردم آنجا.”

نژاد فصیحی گفت: در حال حاضر این فدراسیون 67 هزار بیمه شده ورزشی دارد که قبل از شیوع ویروس کرون این تعداد چندین برابر بر اساس کارت بیمه ورزشی بوده است.

وی یادآور شد: عکاسی و منبت کاری از زیر رشته های این فدراسیون است که مسابقات جهانی دارد و به همین دلیل از سال گذشته مسابقات را در لیگ این رشته ها آغاز کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید