طرح آمایش و برنامه ملی نقشه راه توسعه ورزش است

به گزارش خبرگزاری موج


کیومارت هاشمی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی مونتاژ کردن شورای اسلامی تصریح کرد: در ابتدای ارائه برنامه های خود در مجلس، نقشه راه خود را بر اساس سیاست های کلان تعریف کردیم و پس از دیدار رهبر معظم انقلاب با جامعه ورزش شعار «ورزش قوی، ایران قوی» در کار ما.

وزیر ورزش و جوانان وی با بیان عملکرد سال گذشته در عرصه ورزش و جوانان و دستاوردها خاطرنشان کرد: کار خود را متمرکز کرده ایم تا بتوانیم به موفقیت برسیم و برنامه ریزی بر اساس اصول حرفه ای را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: اهتمام به ورزشکاران همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و رئیس جمهور نیز تاکید دارند که باید این کار انجام شود و از ظرفیت های ورزشی کشور به بهترین نحو استفاده شود. در این مدت سعی کردیم از این ظرفیت حداکثر استفاده را بکنیم.

هاشمی تصریح کرد: در برنامه ریزی انجام شده پس از برگزاری اولین جلسه شورای عالی ورزش، پروژه جدیدی را شروع نخواهیم کرد، بنابراین پروژه های نیمه تمام مشخص می شود و این کار بر اساس طرح آمایش سرزمینی انجام می شود. طرح توسعه سرزمینی و برنامه توسعه ملی دو برنامه اصلی ما برای توسعه و آینده ورزش کشور خواهد بود.

وی افزود: با هزینه چهار و نیم همات موفق به تکمیل بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام شده ایم. طرح توسعه فضایی عدالت را در ورزش باز می گرداند و دیگر نمی توانیم پروژه هایی را به دلخواه افتتاح و راه اندازی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به واگذاری دو باشگاه پرطرفدار در کشور گفت: پس از 30 سال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منصوب شدند و با این حرکت بزرگ و حمایت دولت و رئیس جمهور، ما را بر عهده گرفتیم. بتواند این دو باشگاه را از بلاتکلیفی خارج کرده و به بخش خصوصی واگذار کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب همواره بر آن تاکید داشته اند حمایت از ورزشکاران در زمینه معیشتی و رفاهی است.

وی گفت: طرح سامانه جامع مالکیت باشگاه‌ها که مورد حمایت کمیته فرهنگی نیز قرار گرفت، در صورت تصویب در مجلس، تحولات خوبی برای ورزش و وضعیت باشگاه‌های ما به همراه خواهد داشت. اخیرا با حمایت دولت سیزدهم توانستیم پاداش ورزشکاران را پرداخت کنیم و سعی کردیم در آستانه المپیک و پارالمپیک ورزشکاران را با شرایط بهتری تمرین و اعزام کنیم.

کیومارت هاشمی تصریح کرد: ورزشکاران سرمایه های این کشور هستند و رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور نیز تاکید دارند که مراقب این سرمایه ها باشیم و نباید قهرمانان را رها کنیم.

وی ادامه داد: بحث فیرپلی مالی یا انصاف مالی که با هدف کاهش هزینه ها خواهد بود یکی از برنامه های ما است که با جدیت دنبال می کنیم و بر اساس هزینه ها و درآمدهای باشگاه های دیگر می توانند هزینه کنند و برنامه ریزی کنند. فدراسیون هایی که لیگ های حرفه ای دارند ملزم به رعایت این قانون هستند.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش تنها وزارتخانه ای است که سامانه مبارزه با فساد را راه اندازی کرده و بر اساس سیگنال هایی که می گیرم اگر در نقطه ای از کشور فسادی باشد رسیدگی می کنیم. موضوع راه اندازی منشور اخلاقی ورزشکاران نیز از دیگر وظایف ماست و تمامی فدراسیون ها و هیئت های ما موظف به اجرا و پایبندی به این منشور اخلاقی هستند.

وزیر ورزش و جوانان وی گفت: مجوز و تدوین پیوست فرهنگی از اقدامات ما در این مدت بود و برای همه رویدادهای ملی و بین المللی به این موضوع پرداختیم. یکی از تاکیدات ما بر تمامی فدراسیون ها این است که به مسابقات خود به ویژه در مسابقات برون مرزی پیوست فرهنگی داشته باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: موضوع توجه به شهدای ورزشکار و خانواده های آنان نیز در دستور کار رهبر انقلاب قرار دارد و این امر همواره دغدغه ما در این مدت بوده و در حال رسیدگی هستیم. همچنین بحث حق پخش تلویزیونی یکی از مطالبات اصلی جامعه ورزش است و با تصویب مجلس و عزم دولت امیدواریم این موضوع به زودی محقق شود.

وی گفت: در سال 1402 اتفاقات خوبی در زمینه مدال آوری برای ورزش ما افتاد و این صعود چشمگیر مدال آوری در آستانه المپیک را به فال نیک می گیریم. توانستیم با حضور رئیس جمهور از این مدال آوران تجلیل کنیم تا ورزشکاران ما با روحیه بهتری به المپیک بیایند.

کیومارت هاشمی در پایان تصریح کرد: موضوع حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان نیز از دیگر برنامه های اصلی ما در این وزارتخانه بود. خوشبختانه در این مدت 157 همت به 773 هزار متقاضی وام ازدواج تعلق گرفت که کار بسیار خوبی است.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها