عربستان از تأسیس کشور مستقل فلسطین و آتش‌بس غزه حمایت می‌کند

ولیعهد سعودی در سی امین نشست اتحادیه عرب در منامه ضمن درخواست از جامعه جهانی برای توقف تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکید کرد که ریاض از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش الجزیره، این سی و سومین نشست است اتحادیه عرب با حضور سران کشورهای عربی و مهمانان خارجی از جمله دبیرکل ملل متحد کار در منامه، پایتخت بحرین آغاز می شود.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که دور قبلی نشست اتحادیه عرب در ریاض ریاست کشورش را بر عهده داشت، در آغاز نشست جدید گفت: عربستان او به مشکلات اساسی جهان عرب توجه زیادی داشته است.

وی افزود: عربستان اخیرا میزبان نشستی بود که آن را به هم ریخت اسرائيل به غزه به هر بهانه ای محکوم شد. ریاض از تلاش ها برای رسیدگی به وضعیت انسانی در غزه حمایت می کند. ما یک کمپین مردمی را با بیش از 700 میلیون ریال سعودی راه اندازی کردیم و از تلاش های بین المللی برای کمک به برادرانمان در فلسطین در حین ساخت پل های هوایی و دریایی حمایت کردیم.

بن سلمان همچنین گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم از تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه و توقف تجاوزات وحشیانه علیه برادران فلسطینی ما حمایت کند. ما از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی و به رسمیت شناختن بین المللی آن حمایت می کنیم.

ولیعهد عربستان با اشاره به اینکه ریاض خواهان حل مناقشات از راه های مسالمت آمیز است، بر اهمیت حفظ امنیت در منطقه دریای سرخ تاکید کرد. ما خواستار توقف هرگونه فعالیتی هستیم که ایمنی کشتیرانی را تحت تأثیر قرار می دهد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها