غزه همچنان در خون و آتش/تل‌آویو به ۲۴ بیمارستان غزه برای تخلیه فوری اخطار داد


​به گزارش خبرگزاری موج، ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان نبرد طوفان الاقصی  شکست خورده همچنان به حملات وحشیانه خود به غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می‌دهد و طی ساعات اولیه صبح امروز (پنج شنبه) نیز مناطق مختلفی از این باریکه را هدف قرار داده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی‌ها نیز به  ۱۲۵۰۰ نفر رسیده است.

 

بخش بهداشت و درمان غزه فلج شده است

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اسرائیل به ۲۴ بیمارستان ازجمله بیمارستان «الشفاء» در نوار غزه پیام هشدار داده و خواستار تخلیهٔ این بیمارستان‌ها شده است.

این در حالی است که پزشکان و کادر درمان در محاصره انبوهی از اجساد تکه تکه شده و بیماران ناامیدی قرار دارند که پس از انفجار ویرانگر در بیمارستان المعمدانی غزه درخواست کمک دارند. مدیر بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح اعلام کرد: ذخیره استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی ما به پایان رسیده است. ایاد الجبری، مدیر بیمارستان شهدای الاقصی غزه هم نسبت به وضعیت بیمارستان‌ها هشدار داد.

وی در این باره گفت: وضعیت پزشکی بسیار دشوار است و ما از کمبود نیرو و ذخیره استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی رنج می‌بریم. ذخیره استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی ما به پایان رسیده است.

دکتر یوسف العقاد، رئیس بیمارستان اروپایی غزه در کنفرانس مطبوعاتی و درحالی که اجساد شش کودک فلسطینی در مقابل وی بود گفت که بیمارستان‌های نوار غزه از کمبود شدید دارو، تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی پزشکی رنج می‌برند و این مشکل مانع از ارائه خدمات درمانی به تعدادی از مجروحان می‌شود.  

 

سازمان بهداشت جهانی: غزه در آستانه فاجعه است

وی گفت: ما منتظر باز شدن گذرگاه‌ها برای انتقال این مجروحان به خارج از فلسطین برای درمان هستیم.

العقاد در پیامی برای جهانیان می گوید: «به این بچه ها نگاه کنید. چه کسی این بچه ها را می‌کشد؟»

وی ادامه داد: اسرائیل برق نوار غزه را قطع کرده و در نتیجه بیمارستان کاملاً با ژنراتور کار می‌کند و به مقدار زیادی سوخت نیاز دارد که به سرعت تمام می شود. اوضاع بسیار پیچیده و دشوار است.

در همین حال، وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرده است که سه بیمارستان در این باریکه به صورت کلی از کار افتاده اند.

احمد المنظری مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در شرق مدیترانه با بیان اینکه اجساد موجود در بیمارستان‌های غزه از ظرفیت سردخانه‌های این بیمارستان‌ها فراتر رفته، این موضوع را یک فاجعه زیست محیطی توصیف کرد که سلامت عمومی در نوار غزه و خارج از آن را تهدید می‌کند.

او در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت، به دلیل کمبود آب‌ آشامیدنی و استفاده مردم غزه از آب‌های آلوده، نگرانی از شیوع بیماری‌هایی که از طریق آب منتقل می‌شوند، وجود دارد.

المنظری همچنین عدم بازگشایی گذرگاه رفح را فاجعه انسانی مضاعف دانست.

او با تاکید بر اینکه وضعیت در غزه هیچ تاخیری را تحمل نمی‌کند، گفت: «هر ثانیه یا ساعتی که از بسته نگه داشتن گذرگاه می‌گذرد، بیگناهان بسیاری چه بیمارانی که در بیمارستان هستند و چه شهروندانی که در بمباران زخمی می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند.

 

حملات هوایی به غزه

 حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه جنایتگری این رژیم منزل ۳ خانواده بریکه، حسونه و ضهیر را در غزه بمباران کردند که طی آن ۱۵ عضو خانواده بریکه، ۱۰ عضو خانواده ضهیر و ۶ عضو خانواده حسونه به شهادت رسیدند.

در این حملات ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی سه برج مسکونی را در شهر الزهراء در نوار غزه بمباران کرد و باعث تخریب آنها شد.

رژیم صهیونیستی همچنین تهدید به هدف قرار دادن دو برج دیگر در الزهراء کرده است.

منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین چند خانه در مرکز خان‌یونس در جنوب نواز غزه را هدف قرار دادند.

رسانه های فلسطینی در این باره گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با تخریب این سه برج ۶۰ خانواده را بی‌سرپناه کرده است.

منابع مطلع از شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در این حملات خبر داده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند: ۲۱ شهید و ۴۴ زخمی در نتیجه بمباران چند منطقه در شمال نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ثبت شده است.

خبرنگار المیادین در غزه نیز اعلام کرد: درپی ادامه حملات اجساد بیشتری از شهدا که بیشتر آنها کودک هستند به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده است.

المیادین همچنین اعلام کرد که حملات ساعات گذشته به نوار غزه بیش از ۱۰۰ شهید برجای گذاشته است.

این شبکه در ادامه با هشدار نسبت به شمار زیاد شهدا و کمبود ظرفیت سردخانه‌ها اعلام کرد که برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه از یخچال‌های بستنی برای نگهداری پیکرهای شهدا استفاده می‌شود.

ادامه جنایتگری رژیم صهیونیستی واکنش و هشدار سازمان جهانی بهداشت را به همراه داشته است.

سازمان جهانی بهداشت در این باره اعلام کرد که تعداد شهدا در غزه بسیار بیشتر از ظرفیت سردخانه‌ها است.

این سازمان همچنین هشدار داد که این اتفاق یک فاجعه زیست محیطی است و سلامت عمومی را تهدید می‌کند.

در همین راستا، شبکه خبری المیادین از آوارگی شمار قابل توجهی از فلسطینی‌ها درپی تداوم حملات رژیم صهیونیستی خبر داده است.

این شبکه اعلام کرد که تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان طی ساعات گذشته در مناطق و شهرهای مختلف نوار غزه منجر به بی‌خانمان شدن تعداد زیادی خانواده و آواره شدن آنها در داخل این باریکه شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیش از یک میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه آواره شده‌اند.

 طبق اعلام این دفتر،۶۰۰ هزار نفر از آنها نیازمند نیازهای اولیه زندگی بوده و از شرایط فاجعه بار ناشی از توقف خدمات آنروا در مناطق شمالی غزه رنج می‌برند.

این نهاد فلسطینی از آنروا خواست به مسئولیت‌های خود در قبال آوارگان و ازسرگیری خدمات رسانی در شمال غزه عمل کند.

 

افزایش تعداد نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی

با ادامه عملیات و حملات راکتی مقاومت فلسطین در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه ارتش رژیم اشغالگر از افزایش تلفات نظامیان خود در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر امروز اعلام کرد تعداد نظامیان صهیونیستی که در درگیری با مقاومت کشته شده‌اند، به ۳۰۶ نفر رسیده است.

همچنین منابع عبری اعلام کرده‌اند که ۷۱ نفر از نظامیان تیپ گولانی پرمدعاترین بخش ارتش رژیم صهیونیستی در جریان نبرد طوفان الاقصی کشته شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرده است در طول عملیات مذکور که ۲۰۳ صهیونیست توسط مقاومت فلسطین اسیر شده و به نوار غزه منتقل شده‌اند.

 

درخواست صلیب سرخ برای گشودن گذرگاه‌ها

با ادامه وضعیت فاجعه بار غزه سازمان صلیب سرخ نیز خواستار گشودن گذرگاه‌ها با هدف ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

ایمان الطرابلسی، سخنگوی منطقه‌ای صلیب سرخ نیز درباره وضعیت غزه به الجزیره اعلام کرد: ما از مقامات و طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که اجازه دهند لوازم و مواد امدادی در اسرع وقت وارد غزه شود.

سخنگوی صلیب سرخ گفت: ما ۶۰ تن کمک اولیه و یک تیم جراحی داریم که منتظر اجازه ورود به غزه هستند.

 

هدف‌گیری عمدی نانوایی‌ها

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد: اسرائیل عمدا نانوایی‌ها را بمباران کرد.

طبق ابن گزارش، این اقدام غیر انسانی در حالی رخ داده است که ده‌ها شهروند فلسطینی در مقابل نانوایی‌ها صف کشیده بودند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه در این باره گزارش داد: دست‌کم ۵ نانوایی در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار گرفته شدند که منجر به شهادت ده‌ها تن شد.

 

تخریب خانه‌ها با بولدوزر

منابع خبری گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی به تخریب خیابان‌های محله المنشیه در اردوگاه نور شمس با بولدوزر مبادرت کرده است.

رسانه فلسطینی القدس البوصله گزارش داد: بولدوزرهای رژیم اشغالگر از ساعاتی پیش سرگرم تخریب جاده‌ها، خیابان ها، زیرساخت ها و دارایی های مردم در اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سیزدهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌ است؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید