عملکرد غیرمنتظره شهریار در تیم ملی

عملکرد غیرمنتظره شهریار در تیم ملی

در روزی که پس از حدود یک دهه امیر گیل نویی جایگزین مربیان خارجی روی نیمکت تیم ملی شد، از تغییر رویکرد و نگاه کادر فنی تیم ملی گفت. قلعه نویی و دیگر مربیان ایرانی همواره از کم توجهی سرمربیان تیم ملی به لیگ در آن سال ها انتقاد کرده اند. كالا نوي از روز اول روي ليگ تمركز كرد و آنقدر روي آن جدي بود كه برخي از لژيونرهاي ما مثل كنعاني زادگان يا شجاع به ليگ برتر بازگشتند تا فرصت بازي براي تيم ملي را داشته باشند. حتی حسین زاده هم برگشت، شهریار مقانلو که قبلا برگشته بود.

حالا تیم ملی با حضور در جام ملت های آسیا بیشتر به لژیونرها متکی است. سهم لیگ برتر در لیست 26 نفره به آن حدی که کالا نووی گفته و می خواهد نرسیده است و البته فاصله کم جام جهانی تا جام ملت های آسیا دست کادر فنی را برای جوانان لازم به ذکر است که در این تورنمنت تیم های کوچک و بزرگی داریم که بازیکنان جوان زیادی را با خود همراه کرده اند و فاصله زمانی کم جام جهانی تا جام ملت ها مانع از آن نشده است! اما شاید دلیل مهمتر را بتوان در بررسی عملکرد شهریار مغانلو، مهاجمی که بزرگترین تیم های ما برایش می جنگند، جست و جو کرد! فصل گذشته آقای گل قهرمان لیگ برتر شد و در این فصل او بهترین گلزن است.

شهریار تمام فاکتورهای لازم برای یک مهاجم را در یک جا دارد. قدرت بدنی بالا، قدرت توبیخ، قدرت شوت با دو پا، موقعیت، دویدن و تکل زدن، نفس غلیظ، توانایی پرس از بالا و قدرت ضربه دقیق در محوطه جریمه که باعث می شود از کمترین موقعیت گل بزند. شهریار کش هم زن است و هیچکس در شایستگی او برای انتخاب شدن به تیم ملی شک نداشت. اما ببینید شهریار در اولین بازی خود در جام ملت ها چگونه عمل کرد؟ در تمام نیمه اول فقط سه بار او را دیدیم، دو بار اول به نظر می رسید که به طرز خطرناکی به سمت دروازه حریف سر زده است، هر دو بار روی پاس هم تیمی رضایان، و اولین بار که ضربه سر او به تیرک دروازه برخورد کرد بدشانس بود. ضربه سر دوم او هم توسط دروازه بان گرفتار شد که البته آفساید اعلام شد.

شهریار در پایان نیمه اول یک موقعیت بدیهی گلزنی را از دست داد و در دقیقه 65 جای خود را به کریم انصاری داد تا ثابت کند شهریار برای تبدیل شدن به آن مهاجم آماده در سپاهان هنوز جای کار زیادی در تیم ملی دارد. اجرای شهریار تا حدودی باعث ناپدید شدن مهدی طارمی هم شد. وقتی سردار فوروارد بازی می کند تاثیرش روی طارمی هم مشخص است و البته شهریار هم در این زمینه مقصر نیست. تیم ما باید به اندازه کافی بازی های تدارکاتی داشته باشد تا بازیکنان در نبود زوج اصلی خود با بقیه هماهنگ باشند. در اینکه شهریار به شرط حفظ همین آمادگی در آینده می تواند چهره قابل اعتمادی برای تیم ملی در آینده باشد شکی نیست اما فعلا در دیدار مقابل هنگ کنگ شهریار نمره قبولی نگرفت.