فوری / واریز 600 هزار تومان به کارت الکترونیک خانوارها

فوری / واریز 600 هزار تومان به کارت الکترونیک خانوارها

از هفته گذشته خبرهای خوبی مبنی بر افزایش یارانه کالاهای الکترونیکی از یک دهم برای خبر به گوش می رسد. به نظر می رسد دولت یارانه جدیدی را در قالب صورتحساب الکترونیکی یک میلیون تومانی به حساب هر ایرانی واریز کند. علاوه بر کمک هزینه معیشت جدید دولت، ماهانه مبلغ 520 هزار تومان به کارت الکترونیک کالابرگ شارژ می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام کشور گفت: در بسیاری از سازمان ها برای خرید محصولات غذایی کارت های بانکی در اختیار کارکنان خود قرار می گیرد و این کارت ها قابل شارژ هستند. بنابراین می توان از بانکارت نیز در این بخش استفاده کرد و به مردم بانک کارت داد تا گوشت قرمز خریداری کنند.

افشین صدر دادرس با اشاره به اینکه اگر افزایش قیمت دام و گوشت ناشی از گرانی عوامل تولید یا بازار بود، واردات می توانست بازار را تنظیم کند، اما گفت: اما افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل افزایش هزینه های تولید است.

وی ادامه داد: باید این سوال را مطرح کرد که آیا واردات بر قیمت گوشت در تهران و شهرستان تاثیر گذاشته است؟ آیا گوشت در قصابی های وارداتی ارزان تر است؟ آیا این گوشت ها به همه شهرها میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای می رود یا فقط برای شهرهای بزرگ است؟

صدر جاج تصریح کرد: بازگشت به بخش کشاورزی با حذف ارز ترجیحی یارانه ها از طریق کاتالوگ الکترونیک ضروری بود تا قدرت خرید مردم افزایش یابد. قبل از ارتقای یارانه ها به هر نفر 45 هزار تومان تعلق می گرفت اما بعد از ارتقا یارانه بین 300 تا 400 هزار تومان بود. در واقع این پول برای خرید مردم داده می شود اما سازوکار آن ناتمام است. این بدان معناست که مردم پول را دریافت کرده اند، اما یارانه به درستی انجام نشده است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: سال گذشته به دنبال خرید تضمینی دام زنده بودیم اما توجهی نکرد. اگر خرید تضمینی وجود داشت قیمت های امروز اینگونه نبود. یا اگر سهمیه پرواربندی ها به درستی در سیستم بازار تخصیص می یافت مشکلی برای ورود نداشتیم.

به گفته وی، خرید تضمینی است که وقتی کالا در بازار به وفور یافت می شود و جذب بازار نمی شود، در نتیجه قیمت آن کمتر از قیمت تمام شده است و دولت محصول را با قیمت تمام شده خریداری می کند. سود منصفانه برای حمایت از تولید کننده با قیمت مناسب در دسترس مردم است.

شرایط اخذ کارت ممنوعیت حمل کاغذ الکترونیکی گوشت

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه سامانه اسناد محموله الکترونیکی باید در کشور تکمیل شود، گفت: اگر دولت می تواند میزان یارانه مردم را افزایش دهد و در بسیاری از موارد نیز یارانه درست باشد کارت های بانکی سازمان های کارکنان برای خرید مواد غذایی ارائه می شود و این کارت ها شارژ می شوند و اقدام به خرید می کنند. برای خرید گوشت قرمز نیز می توان از کارت های بانکی استفاده کرد.

کاتالوگ الکترونیکی به ارزش یک میلیون تومان برای این خانوارها

استاندار خراسان رضوی گفت: 27 هزار و 665 کودک در خراسان رضوی تحت پوشش کالاهای الکترونیکی هستند و برای هر کودک 600 تا 1 میلیون تومان توزیع شده است.

یعقوبعلی نظری صبح امروز در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و خصوصی به تشریح آخرین وضعیت فهرست کالاهای الکترونیکی استان خراسان رضوی گفت: موضوع ایجاد فضایی برای مردم به ویژه کسانی است که توانایی کمی دارند. برای استفاده از مواد غذایی و کالاهای اساسی با قیمت ثابت یکسانی دارند که برای سلامتی و به طور کلی آینده موضوع بسیار مهمی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ارائه 11 فقره طرح کاتالوگ الکترونیکی در گذشته اظهار داشت: هدف اصلی کالابرگ، توانایی و ظرفیت فروش 16 کالای اساسی و پرمصرف مورد نیاز خانواده از طریق کالابرگ به صورت یارانه ای است. قیمتی که در بسیاری از شعب به مردم ارائه می شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن اعلام در دسترس بودن کالاهای یارانه ای برای اقشار کم درآمد استان گفت: حدود یک میلیون و 700 هزار خانوار تحت پوشش کالابرگ هستند که نزدیک به 50 درصد از این خانوارها از این تسهیلات بهره مند شده اند و از این حیث جزء خانواده های کالابرگ است. استان های پیشرو کشور

کاتالوگ الکترونیکی

به گفته وی، 835 هزار خانوار در استان وجود دارد که از کاتالوگ الکترونیکی استفاده و کالاهای اساسی دریافت کرده اند.

نظری با ابراز امیدواری خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط امیدواریم خانواده های بیشتری که تحت پوشش کالابرگ الکترونیک هستند بتوانند از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: 16 قلم کالا شامل برخی لبنیات، پروتئین ها، میوه هایی مانند سیب و سایر کالاها که از کالاهای اساسی مورد نیاز عموم مردم و شناخته شده برای نیازهای بدن است در فهرست این کالاها قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی درباره کاتالوگ کودکان گفت: کودکان در صورت تامین نشدن به موقع وسایل مورد نیاز آنها آسیب پذیر هستند و به همین دلیل 27 هزار و 665 کودک در خراسان رضوی تحت پوشش کاتالوگ الکترونیک هستند.

27 هزار و 665 کودک در خراسان رضوی مشمول کارت الکترونیک هستند و کمک هزینه هر فرزند از 600 هزار تا یک میلیون تومان است.

لازم به ذکر است در این طرح برای هر نفر برای دهه اول تا پنجم 10 میلیون ریال و برای دهه ششم تا هفتم به ازای هر کودک 6 میلیون ریال و در خانواری که باید برای 2 کودک غذا تهیه کند 20 برای خانوارهای دهک اول تا پنجم درآمدی یک میلیون ریال و برای خانوارهای دهک ششم و هفتم 12 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

اکنون برای خانوارها پیامک ارسال شده و در صورتی که خانواده ای از دهک های 1 تا 5 باشد، 10 میلیون ریال اعتبار کالابرگ دریافت می کند و خانواده ها می توانند اقلام مورد نیاز خود را از طرح کالابرگ الکترونیکی خریداری کنند.

خانواده ها می توانند با مراجعه به اپلیکیشن شام، لیست اقلام و فروشگاه های دارای شرایط موجود در این برنامه را مشاهده و رجوع کنند.

آیا کالا برگ خط فقر را حذف می کند؟

وی در پاسخ به اینکه با اجرای طرح کالابرگ و پرداخت یارانه های تشویقی می توان افراد زیر خط فقر را تحت پوشش قرار داد؟ وی تصریح کرد: یکی از اهداف اجرای طرح کالای الکترونیک تامین بخشی از هزینه های مصرفی خانوارها است اما نمی توان انتظار داشت که با اجرای طرح کالای الکترونیک خط فقر برطرف شود.

معاون رفاهی و اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شکاف فقر نشان دهنده فاصله افراد از خط فقر مطلق است اما این میزان از خانواری به خانوار دیگر و از استانی به استان دیگر متفاوت خواهد بود. دیگر، از آنجایی که خط فقر استانی و کشوری متفاوت است، بنابراین خط فقر استانی را در محاسبات خود ملاک قرار داده ایم.

وی ادامه داد: خط فقر تعیین شده در یک کشور ممکن است در کشور دیگر کمتر یا بیشتر باشد، بنابراین خط فقر در همه کشورها محاسبه می شود اما یکسان نیست.

درآمد روزانه 2.15 دلار؛ میانگین خط فقر جهانی

عسگریان با تاکید بر اینکه در حال حاضر میانگین خط فقر جهانی 2.15 دلار در روز است، گفت: ما نیز مشترک این آمار و آمار ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی هستیم. البته این عدد میانگین جهانی است و همانطور که اشاره کردم برای هر کشوری متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه دولت رسما خط فقر کشور را اعلام می کند، گفت: خط فقر چالشی نیست چرا که در همه کشورها وجود دارد؛ این خط فقر در همه کشورها وجود دارد. افرادی بالاتر از این استاندارد هستند و افرادی با درآمد زیر این خط هستند.

تغییر تعریف بهزیستی و معیارهای آن در طول زمان

معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه با تاکید بر تغییر تعریف بهزیستی در طول زمان تصریح کرد: در حال حاضر خانواده ای که در منزل خود ماشین لباسشویی یا تلویزیون سیاه و سفید نداشته باشد از رفاه نسبی برخوردار نیست. به عنوان مثال، این موضوعات 15 سال پیش این معیاری برای رفاه خانواده در نظر گرفته شد. در حال حاضر، داشتن یک یخچال ساید بای ساید می تواند معیاری برای رونق در سال های آینده باشد. این روزها بسته های جهیزیه که برای حمایت از نیازمندان تهیه می شود حتما باید دارای ماشین لباسشویی و تلویزیون باشد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه با تاکید بر اینکه سطح زندگی در حال بهبود و تغییر است، گفت: اما باید بدانیم که در محاسبه خط فقر شدید/غذایی فقط کالری مصرفی در نظر گرفته می شود نه مواردی مانند یخچال. دولت باید به افراد زیر خط فقر غذایی توجه ویژه داشته باشد. طرح های اجرا شده توسط این وزارتخانه شامل طرح بار الکترونیکی، حمایت از مادران باردار و شیرده و امنیت غذایی کودکان زیر 5 سال بر اساس رفع فقر شدید غذایی در حال اجراست.

منبع: ایرانیان دیلی