یارانه نقدی آذرماه 600 هزار تومان شد سرپرستان خانوارها ثروتمند شدند

یارانه نقدی آذرماه 600 هزار تومان شد سرپرستان خانوارها ثروتمند شدند

همزمان با تصویب لایحه احیا، حقوق مشمولان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​30 درصد و مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته مددکاری و سازمان اجتماعی کشور افزایش یافت و به این ترتیب حدود 130 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد. مستمری یک ذینفع با خانواده تک عضوی.

چندی پیش خبری مبنی بر تغییر قیمت کمک نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای کمک نقدی منتشر شد. هنوز تصمیمی برای تغییر یارانه نقدی گرفته نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا آذرماه خبری از تغییر یارانه نقدی نیست. یارانه نقدی آذر ماه به زودی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مشخص نیست چه زمانی موضوع یارانه نقدی حل می شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در 25 مهرماه برای ارتقای سطح زندگی مردم اعم از مستمری بگیران و مستمری بگیران و لزوم رعایت عدالت در نظام پرداخت و بهبود زندگی آنان، عدالت در توزیع اعتبار، پرداخت عادلانه و افزایش قدرت خرید مردم، لایحه شماره. وی از فوریت تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​به مجلس خبر داد. پیرو این موضوع اعضای شورای اسلامی روز گذشته با 198 رای موافق جزییات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​را تصویب کردند.

البته در بخشی از این مصوبه به افزایش 30 درصدی مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور اشاره شده است. همانطور که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته حمایت و مراقبت های اجتماعی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و امروز ۳۰ نفر را لحاظ کردیم. ٪. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته مددکاری و سازمان اجتماعی مشمول افزایش 50 درصدی دستمزد می شوند.
]

پیش از این میزان کمک هزینه معیشت مشمولان تحت پوشش کمیته مددکاری و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه 420 هزار تومان، خانواده دو نفره 600 هزار تومان، خانواده سه نفره 840 هزار تومان، چهار نفره اعضای یک خانواده یک میلیون و 80 هزار تومان و یک خانواده پنج نفره یک میلیون و 320 هزار تومان است، گمان می رفت با این 30 درصد افزایش، میزان مستمری خانوار به این ترتیب افزایش یابد.

در همین راستا سید مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در خصوص زمان پرداخت معوقات مستمری مهرماه به مددجویان تحت پوشش به ایسنا گفت: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، دولت باید پرداخت کند. همچنین مابه التفاوت مستمری مهرماه را به مددجویان موسسات بهزیستی پرداخت کنید و به حساب مددجویان واریز کنید.

به گفته وی، با افزایش 30 درصدی مستمری مشمولان تحت پوشش، مستمری خانوارهای تک نفره 550 هزار تومان، خانوارهای دو نفره 780 هزار تومان، خانوارهای سه نفره یک میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود. برای خانوارهای 4 نفره یک میلیون و 400 هزار تومان و برای 5 نفر به بالا یک میلیون و 720 هزار تومان می شود./ ایسنا

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه 17 آبان، شورای اسلامی طرح یک فوریتی لایحه تعدیل حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​(اصلاح قانون بودجه 1401) ردیف هفتم این لایحه را در خصوص افزایش حقوق و دستمزد به تصویب رساند. وسایل کمک معیشتی برای جانبازان.

در ردیف هفتم این لایحه آمده است: کمک معیشتی ایثارگران بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر بدون کار و درآمد و موضوع بند (38) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 3/4/86 تا (000/56/56). 000) کمک هزینه معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و جانبازان ازکارافتاده بدون کار و درآمد به 45000000 ریال افزایش می یابد./ ایرنا

برخی از اعضای اقتصادی دولت پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار احتمال الکترونیکی شدن آن را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که موضوع لیست کالایی فعلا از روی میز خارج شده و تا زمانی که وضعیت لیست کالا تضمین نشود، پرداخت نقدی روزانه ادامه خواهد داشت.

به گفته سید محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حدود 55 هزار میلیارد تومان برای احیای حقوق پیش بینی شده است و برای مستمری بگیران علاوه بر احیای حق، حق. به خانواده و فرزندان نیز افزایش خواهد یافت.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگرچه نمی توان ادعا کرد که افزایشی که در نتیجه احیای حقوق ایجاد می شود می تواند همه مشکلات مردم را در حوزه اقتصادی حل کند، اما می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند.

سید محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به موافقت مجلس با اصول احیای حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​گفت: اقدام دولت برای ارائه لایحه احیای حقوق کارمندان و مستمری بگیران یک اقدام بود. تصمیم مناسب و مناسب و ضروری در شرایط اقتصادی کنونی و مجلس نیز از این لایحه استقبال کرد و در گام اول با یک فوریت بررسی لایحه مورد نظر موافقت کرد و در گام بعدی کلیات آن را تصویب کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و ایسکو در شورای اسلامی افزود: پس از تصویب کلیات، جزئیات این لایحه در جلسات متعدد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از مدت ها بررسی گزارش آن ارائه شد. به صحن علنی مجلس.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای این لایحه حدود 55 هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته است که کم نیست، افزود: هرچند نمی توان ادعا کرد که افزایش ناشی از این احیای حقوق می تواند همه مشکلات مردم را حل کند. در زمینه اقتصادی ، اما می تواند بخشی از این مشکلات را حل کند زیرا تا حدودی قدرت خرید مردم را افزایش می دهد.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس علاوه بر اینکه بر اساس این اصلاحیه حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری به جز حق خانواده و فرزند افزایش می یابد. همچنین تصویب شد که به این رقم 5 درصد اضافه شود که نفقه خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس ادامه داد: آنچه در این زمینه مهم است این است که آنچه اکنون به حقوق اضافه می شود پایه است و به این رقم افزایش حقوق سال بعد اضافه می شود.

برخی از اعضای اقتصادی دولت پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار احتمال الکترونیکی شدن آن را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که موضوع لیست کالایی فعلا از روی میز خارج شده و تا زمانی که وضعیت لیست کالا تضمین نشود، پرداخت نقدی روزانه ادامه خواهد داشت.

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم میزان یارانه فعلی را محاسبه و برنامه ریزی کرده اند، بنابراین حذف یارانه و تبدیل آن به کالا فعلا تاثیری ندارد. هم دولت و هم در مجلس هیچکس دنبال او نیست.

اگر دولت بخواهد بسته معیشتی جدیدی به افراد یا گروه هایی به غیر از یارانه 300 و 400 هزار تومانی بدهد، می تواند برای آن مورد خاص بروشور تهیه کند.

حذف یارانه نقدی و تبدیل آن به کوپن تا پایان سال امکان پذیر نیست. پیش بینی ما این است که 70 درصد بودجه تا پایان سال اجرایی شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد هم گفته که روی کالاهای کاغذی کار می کنیم. اما در صورت تاخیر باید طی دو سه هفته آینده با هماهنگی کمیته های مربوطه اقدام نظارتی انجام دهیم.

طرح کاتالوگ الکترونیک با کوپن دهه شصت تفاوت هایی دارد و به پرداخت کمک نقدی برای خرید کالاهای ضروری نزدیکتر است بحث کوپن الکترونیکی یا کاتالوگ الکترونیکی از تابستان 1396 با افزایش قابل توجه قیمت مطرح شده است. بر این اساس پیشنهاد می شود همان کارت بانکی که مردم با آن یارانه می گیرند به کاتالوگ الکترونیکی تبدیل شود تا مردم بتوانند با استفاده از آن سهمیه کالاهای اساسی خود را از مغازه ها دریافت کنند. کاتالوگ الکترونیکی هر چند ماه یکبار بارگیری مجدد می شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد هم گفته که روی کالاهای کاغذی کار می کنیم. اما در صورت تاخیر باید طی دو سه هفته آینده با هماهنگی کمیته های مربوطه اقدام نظارتی انجام دهیم.

یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی در خصوص عدم ارائه کالاهای الکترونیکی در اجرای طرح اصلاح قیمت ها گفت: بر اساس قانون بودجه سال 1401 دولت موظف شد پس از حذف کالاها، هزینه کالاها را پرداخت کند. ارز ترجیحی به نحوی که نسبت به شهریور 1400 برای عشرهای مجاز کاهش یافت اما این امر هنوز انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید