یک میلیون تومان یارانه به حساب این خانوارها واریز می شود

یک میلیون تومان یارانه به حساب این خانوارها واریز می شود

علیرضا عسگریان با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی یکی از بهترین طرح های اجرا شده در شبکه اعتباری ملی است، گفت: در این طرح ارتباط تنگاتنگ و عمیقی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارتخانه ایجاد شده است. بهداشت دیگر نیازی به تغذیه اضافی کودکان نیست. این کار از طریق ساختار فعال وزارت بهداشت مانند درمانگاه ها و خانه های بهداشت انجام شد.

وی افزود: این مراکز پس از تولد نوزادان، کارت سلامت کودک را که دارای کارت سلامت است به سرپرست خانوار ارائه می کنند. در این نقشه شاخص های مختلفی مانند اندازه دور سر، وزن و قد کودک در نظر گرفته شده است و در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم، مختصات سلامتی وی زیر خط سلامت قرار می گیرد و توجه ویژه ای را می طلبد. بخشی از توجه شامل مشاوره بهداشتی و بخشی مربوط به تغذیه است.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قاعدتا برخی خانواده ها قادر به تامین امنیت غذایی فرزندان نیازمند امنیت غذایی نیستند، اعلام کرد: در حال حاضر 140 هزار کودک دارای مشکل امنیت غذایی شناسایی شده اند. در کشور.

به گفته عسگریان، در این زمینه 140 هزار کودک به وزارت رفاه اجتماعی اعلام شده و وزارت رفاه اجتماعی آدرس سرپرست خانوار این کودکان را پیدا کرده است. از این 140 هزار نفر، 15 هزار نفر در دهک درآمدی بالای 7 بوده و مورد مشاوره قرار گرفته اند. اما 125 هزار نفر از این کودکان در دهک های 1 تا 7 درآمدی هستند و از این نظر این کودکان تحت حمایت هستند.

وی با بیان اینکه دولت بودجه خوبی برای رفع مشکل کودکان 6 تا 59 ماهه دارای مشکلات تغذیه ای در نظر گرفته است، تصریح کرد: برای هر کودکی که از سوی وزارت بهداشت به عنوان نیاز به تغذیه تکمیلی شناسایی شده است، مبلغی برای خرید اقلام در نظر گرفته شده است. سبد غذایی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، بنابراین برای کودکان دهک های درآمدی 1 تا 5 میلیون تومان و برای کودکان دهک های درآمدی 6 و 7 600 هزار تومان واریز می شود.

معاون اجتماعی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 11 قلم سبد غذایی کالابرگ افزود: طرح کالابرگ تنها شامل 11 قلم کالا بود اما در این طرح خانواده های مشمول طرح می توانند خرید، علاوه بر کالابرگ 11 مورد، خرما، سیب، خرید هویج، کدو سبز، پیاز، گوجه فرنگی، عدس و آجیل. محصولات سبد دارای پروتئین، ویتامین و غیره هستند. و قدرت تبدیل شدن به پوره را دارند. مشمولان این طرح تنها در صورت خرید 16 قلم خوراکی می توانند از اعتبار خود استفاده کنند.

عسگریان تاکید کرد: در این طرح مردم باید این اقلام را خریداری کنند و نمی توانند اشتباه کنند زیرا وزارت بهداشت هر 6 ماه یک بار کارت سلامت کودک را چک می کند. در صورتی که پرونده سلامت کودک بهبود یافته باشد، این کمک ها ادامه خواهد داشت، در غیر این صورت این کمک ها قطع و به خانواده مشاوره داده می شود و با تایید وزارت بهداشت، واریز مجدد واریز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح مستقل از طرح کمیته امدادی است که برای رفع سوء تغذیه مادران باردار و کودکان دارای مشکلات تغذیه ای در حال اجراست؟ او چنین پاسخ داد: این طرح مستقل است. طرح امنیت غذایی حمایت مستقیم دولت با هماهنگی و کار میدانی کمیته امداد و مشارکت وزارت بهداشت است. کمیته کمک تعداد زیادی مشتری دارد که فعالیت های مختلفی را به آنها ارائه می دهد.

به گفته معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون 50 هزار خانوار از طرح امنیت غذایی بهره مند شده اند.