قیمت طلا در حال افزایش است یا کاهش؟

قیمت طلا در حال افزایش است یا کاهش؟

تداوم قیمت جهانی طلا بالای مرز دلار از سال 70 و افزایش قیمت دلار در تهران در روز دوشنبه اول خرداد، دستور افزایش قیمت طلا و سکه را داد. اخبار جدید منتشر شده مبنی بر اعمال تحریم های جدید علیه تهران و بازی آلمان با آن و تنش های جدید سیاسی، شوک جدیدی در بازار دلار و ارز و در نتیجه طلا و سکه ایجاد کرد.

گزارش روز دوشنبه بازار طلا و سکه از منابع مختلف حکایت از افزایش قیمت ها در بازار فلز زرد داشت. اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش 24 هزار و 655 تومانی قیمت طلا به 2 میلیون و 590 هزار و 400 تومان خبر داد.

دستور جمع آوری طلا و سکه توسط آلمان صادر شد

مشاهدات اقتصاد بیست و چهارم بازار سکه نشان می دهد قیمت سکه امامی در روز دوشنبه با یک میلیون و 261 هزار و 398 تومان افزایش به 32 میلیون و 600 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم با افزایش 530 هزار تومانی 28 میلیون تومان معامله می شود و قیمت طلا به گرمی 2 میلیون و 593 هزار تومان رسیده است تا جلوی معامله گران سکه از فروش به خرید تغییر کند.

اما آیا قیمت طلا و سکه در شرف افزایش یا کاهش است؟

نوسانات 200 هزار تومانی قیمت هر مثقال طلا
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: اگرچه در 10 روز گذشته شاهد نوسانات قیمت طلا و سکه بوده ایم، اما این نوسانات نوسانات التهابی نیست ابراهیم محمدولی افزود: گاهی شاهد نوسانات یک تا دو درصدی هستیم. در بحث سکه و طلا. اما هر مثقال طلا بین 11 میلیون و 200 هزار تومان تا 10 میلیون و 980 هزار تومان در نوسان است.

سرگردانی قیمت در بازار طلا و سکه

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در 10 روز گذشته قیمت اونس جهانی گاهی دو دلار و گاهی سه دلار افزایش داشت، گفت: فعالان بازار طلا و سکه انتظار دارند ثبات واقعی به بازار بازگردد. دلار و ارز تا طلا و سکه در آن سمت حرکت کنند و از سردرگمی قیمت خارج شوند. انتظار ما این است که به زودی این اتفاق بیفتد و شاهد کاهش نوسان قیمت طلا و سکه باشیم.

پول ثبت نام خودرو به طلا تبدیل شد؟

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، بخشی از کاهش قیمت طلا و سکه طی 10 روز گذشته به دلیل موضوع ثبت نام خودرو بوده است. در بازار شاهد هستیم که برخی می گویند برای شرکت در ثبت نام خودرو اقدام به فروش طلا و سکه کرده اند و این در کاهش قیمت بازار طلا و سکه بی تاثیر نیست.

محمدولی با اشاره به کاهش تقاضا برای طلا و سکه در دو ماه اخیر گفت: کاهش تقاضا برای طلا و سکه مشهود است اما اگر تقاضا برای طلا و سکه 30 کاهش داشته باشد. 40 درصد در مورد جواهرات، تقاضا بیش از 50 درصد کاهش یافته است.» زیرا جواهر قدرت خرید بیشتری می خواهد و تقاضا در حال حاضر قوی نیست.

آیا زمان خرید طلا فرا رسیده است؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد 24 مبنی بر اینکه الان طلا و سکه بخریم یا بفروشیم؟ وی گفت: معتقدم مردم باید هر زمان که به طلا و سکه نیاز دارند یا پول نقد اضافی دارند که می خواهند به طلا تبدیل کنند، خرید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید