قیمت نهایی خرید اقساطی خودرو چقدر است؟

خرید اقساطی خودرو تقریبا از یک سال پیش توسط نصاب ها از سر گرفته شد.

مدیران خودرو و سایر مونتاژکاران برای عقب نماندن از رقبا و از دست ندادن مشتریان، رسماً به طرح فروش اقساطی روی آورده و با دریافت حداقل 50 درصد قیمت روز خودرو، مردم را به خرید اقساطی تشویق می کنند. . در عین حال شرکت های لیزینگ و نمایندگی های خصوصی نیز به دنبال چنین راهکاری برای مشتری یابی هستند و از شگردهایی مانند اقساط توافقی و اسناد رایگان خودرو استفاده می کنند.

خرید اقساطی خودرو از یکی از شرکت های فعال در این زمینه با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت و پرداخت اقساطی 18 ماهه امکان پذیر است. خریدار می تواند مابقی اقساط را هر سه ماه یکبار پرداخت کند و تقریبا تمامی خودروهای داخلی موجود است.

خرید اقساطی ساینا اس به عنوان یکی از ارزان‌ترین مدل‌های تولیدی فعلی، با پرداخت 201 میلیون و 600 هزار تومان آغاز می‌شود و در مرحله بعد، خریدار باید هر سه ماه یکبار در مدت یک سال و نیم، چکی به مبلغ 44 میلیون تومان بپردازد.

خرید بازده ساینا اس بدین ترتیب بابت چک 264 میلیون تومان هزینه دارد و با احتساب مبلغ پیش پرداخت به 465 میلیون و 600 هزار تومان می رسد. نمی دانیم یک سال و نیم دیگر قیمت ساینا اس در بازار آزاد چقدر خواهد بود اما خرید ساینا اس در بازار آزاد در حال حاضر حدود 420 میلیون تومان قیمت دارد.

خرید پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای از همین شرکت با احتساب مبلغ پیش پرداخت و اقساط مقرر به یک میلیارد و 55 میلیون تومان می رسد. محصولی که یکی از گران ترین خودروهای داخلی است و در حال حاضر در بازار آزاد حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد. در این صورت خریدار باید مبلغ 457 میلیون و 200 هزار تومان را به عنوان پیش پرداخت کنار بگذارد و در مرحله بعد آماده پاس شدن شش چک 99 میلیون و 700 هزار تومانی باشد.

خرید اقساطی خودرو از نمایندگی های خصوصی نیز امکان پذیر است و در پلتفرم های آنلاین می توانید هر تعداد پیشنهادی که دوست دارید پیدا کنید. به عنوان مثال فروشنده ای که از یافتن مشتری با پول ناامید شده است، تیگو 8 پرو را با قیمت پایه دو میلیارد و 900 میلیون تومان به فروش گذاشته است.

در این صورت خرید اقساطی تیگو 8 پرو به گونه ای است که مبلغ پیش پرداخت آن 1.9 میلیارد تومان است. از طرفی مبلغ هر قسط 80 میلیون تومان است اما با توافق فروشنده و خریدار تعداد اقساط و مبلغ نهایی به تعویق می افتد.

X55 Pro که در هفته های اخیر به دلیل حادثه واژگونی در اتوبان قم – کاشان مشاهده شده است، یکی دیگر از گزینه های موجود برای بازگشت نقدی است. قیمت پایه X55 Pro از فروشنده یک میلیارد و 266 میلیون تومان است. مبلغ پیش پرداخت 626 میلیون تومان است و یک میلیارد و 20 میلیون تومان دیگر باید در 60 اقساط ماهانه به مبلغ پیش پرداخت اضافه شود.

خرید برگشتی X55 Pro در این صورت پس از پنج سال به یک میلیارد و 646 میلیون تومان می رسد که حدود 30 درصد بیشتر از قیمت فعلی X55 Pro است.