مردم چالوس و مرزن آباد از وجود معادن 12 گانه گلایه دارند

به گزارش خبرگزاری مازندران موج

عباس پوریانی در نشست تخصصی شورای صیانت از حقوق وزارت دارایی و ستاد نظارت بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در مرزن آباد اظهار داشت: کمبودها در خصوص حقوق مردم نخواهد بود. توسط هر اداره یا سازمانی به هر شکلی و در جایی که بحث صورت می گیرد پذیرفته شود. اگر حقوق مردم مهم است، همه ادارات باید قدم برداشته و از حقوق شهروندی مردم حمایت کنند.

وی ادامه داد: ریاست محترم قوه قضاییه نیز بر موضوع حقوق شهروندی، حقوق مردم و حقوق بیت المال تاکید ویژه ای داشته و به این موضوعات اهمیت ویژه ای می دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در مورد کالاهای متروکه رئیس قوه قضائیه برای حل موضوع آمده و با همکاری و تعامل دولت محترم پرونده های زیادی در این زمینه ساماندهی شده است.

وی تاکید کرد: مدیران باید نگرش توسعه یافته و به روزی نسبت به مشکلات داشته باشند و با کمک دیگران به آینده نگاه کنند تا مردم رضایت بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای حمایت از حقوق بیت المال استان مازندران افزود: ما متولی مردم و متولی حل مشکلات مردم هستیم. مشکلات مردم مشکل ماست و همه باید تلاش کنیم تا هر چه زودتر مشکلات مردم حل شود.

وی بیان کرد: حضور مدیران قوه قضائیه و مجریه در کنار هم فرصت مهم و ارزشمندی است که قطعا برای پیشرفت و توسعه استان مازندران بسیار موثر خواهد بود.

رئیس شورای صیانت از حقوق دارایی استان مازندران تصریح کرد: کار و خدمت به مردم به هیچ دلیلی نباید متوقف شود و قطعا تصمیمات جلسه امروز برای همه مدیران ذیربط معتبر خواهد بود.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به پروژه توسعه راه کندوان گفت: متأسفانه چند سالی است که بهره برداری از این جاده متوقف شده یا با کندی بسیار پایینی که باعث نارضایتی مردم منطقه به ویژه شده است. مردم مرزن آباد، چالوس و روستاهای منطقه. از طرفی افرادی که به عنوان مسافر وارد مازندران می شوند نیز ترافیک سنگینی را در این منطقه تجربه می کنند که باعث می شود ساعت ها در خودرو بمانند و آن هم. مشکل تضییع حقوق شهروندی است و باید پیگیری های لازم برای رفع مشکل مذکور انجام شود.

پوریانی اضافه کرد: در این راستا امروز اتفاقات خوبی به تصویب رسید و موانعی که بر سر راه اجرای پروژه بود برطرف شد. در این زمینه مطالباتی نیز مطرح شد و قرار شد پس از رفع موانع، پیمانکاران پروژه از فردا شروع به کار کنند.

وی همچنین به مشکلات ایجاد شده در تردد کامیون ها و اتوبوس های باری در محور کندوان اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع به دلیل ناامن بودن جاده به عنوان یک مشکل اساسی مطرح شد و به عنوان یک موضوع مهم مصوب و شناسایی شد. استان باید در خصوص ایمنی و نگهداری این جاده ها اقدامات لازم را انجام دهد تا در چند ماه آینده شاهد تردد اتوبوس ها و سایر خودروهای سنگین در این جاده باشیم.

رئیس قاضی استان مازندران تصریح کرد: وجود 12 معدن یکی از گلایه های اصلی مردم چالوس و مرزن آباد است که به دلیل ایجاد ریزگردها و فاضلاب هایی که به آن سرازیر می شود مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است. یک محیط مشکل ساز است

وی بیان کرد: موضوع ساماندهی بهره برداری از این معادن مورد توجه دستگاه قضایی استان قرار گرفت و در این راستا 3 ماه به صاحبان معادن مهلت داده شد تا علاوه بر بهره برداری فعال از معادن، انتظارات مردم نیز قابل انتظار باشد. از طریق رعایت الزامات زیست محیطی محقق شود و مشکلات مردم حل شود.

لازم به ذکر است؛ مشکلات تکمیل طرح توسعه راه کندوان، بررسی مشکلات ایمنی جاده کندوان، مشکلات ممنوعیت تردد کامیون های باری حامل مواد اولیه شهرک صنعتی در محور کندوان، ارائه گزارش ادارات ایمنی و محیط زیست در خصوص فعالیت معادن منطقه و تخلفات برخی افراد در حفظ حریم خصوصی و بستر رودخانه چالوس از جمله مواردی بود که در جلسه فوق العاده شورای حفاظت از سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد. حقوق وزارت دارایی و ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در مرزن آباد.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها