نظر کارشناسی داور درباره موقعیت گل شهاب زاهدی در کمین نساجی

نظر کارشناسی داور درباره موقعیت گل شهاب زاهدی در کمین نساجی

حسین عسگری درباره ارزیابی عملکرد رضا مهدوی، داور بازی پرسپولیس – نساجی گفت: در مجموع عملکرد داور قابل قبول بود، البته اشتباهاتی هم داشت که تاثیرگذار نبود. ما معمولا صحنه هایی را پوشش می دهیم که در نتیجه مسابقه تاثیر دارند. اما تجربه نشان می دهد که وقتی تعداد خطاهای غیر تاثیرگذار زیاد می شود، مدیریت مسابقه برای داور سخت می شود.

وی افزود: گل پرسپولیس محکم بود و کمک داور به درستی به ادامه بازی رای داد و علامت آفساید نداد اما در صحنه دیگری حرکت فرشید اسماعیلی به اشتباه برای نساجی آفساید اعلام شد و اعتراض این بازیکن را به دنبال داشت. داور مستقل داوری نیست که تمام تصمیمات کمک داور را تایید کند اما در برخی صحنه ها باید نظر مستقل خودش را بدهد.

کارشناس داوری کشورمان پس از بررسی برخی از اشتباهات داور اظهار داشت: به جز نیمه اول، در نیمه دوم نیز پنج، شش اشتباه بدون نتیجه بود. مثلاً در پایان بازی باید سروش (رفیعی) به دلیل ضربه آرنج به صورت بازیکن حریف اخطار می گرفت یا در صحنه ای دیگر توپ به پای رفیعی برخورد می کرد که داور به اشتباه آن را اعلام کرد.

عسگری در خصوص صحنه برخورد بازیکن نساجی با محمدمهدی احمدی بازیکن پرسپولیس خاطرنشان کرد: این خطا یکی از برخوردهایی بود که طبق قانون داور بدون اخطار می تواند به آن نگاه کند.

وی در ارزیابی کارت زرد علیرضا بیرانوند خاطرنشان کرد: زمانی که تیمی نشسته است، هر حرکتی که باعث افزایش سرعت بازی شود می تواند دلیلی برای دریافت کارت باشد. همچنین وقتی دروازه‌بان به گوش مهاجم حریف که تیمش شکست خورده می‌رسد و به قول قدیمی‌ها تنش بالاست، باید کارت زرد بگیرد. داور به درستی به بیرانوند کارت زرد نشان داد. بیرانوند دروازه بان باتجربه ای است که انشاالله در جام ملت ها دروازه بان اصلی تیم ملی خواهد بود. اگر در آنجا چنین حرکاتی انجام دهد، حتماً داور او را جریمه می کند.