هر کس عملیاتی علیه ایران انجام دهد، ما در «زمان و شرایط» مناسب به آن پاسخ خواهیم داد.

هر کس عملیاتی علیه ایران انجام دهد، ما در «زمان و شرایط» مناسب به آن پاسخ خواهیم داد.

وزیر دفاع درباره حملات به پاکستان، عراق و سوریه توضیح داد: ما به راحتی می‌توانیم عملیات دقیق علیه دشمن انجام دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به هیچ وجه از کشورهای همسایه خود نمی پذیریم، قبل از هر اقدامی باید با مذاکراتی که داریم، مذاکراتی که با مرزبانان و عوامل سیاسی داریم، آنها را کنترل کنیم. از این کشورها.که این اتفاقات نمی افتد.

وزیر دفاع درباره حملات به پاکستان، عراق و سوریه توضیح داد: ما به راحتی می‌توانیم عملیات دقیق علیه دشمن انجام دهیم

محمدرضا کرای آشتیانی در گفت وگو با ایلنا درباره اقدامات اخیر برای بازدارندگی ایران و هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در سه نقطه اظهار داشت: جمهوری اسلامی از تمام امکانات برای حفظ تمامیت ارضی و مردم عزیز کشورمان استفاده می کند و ما با وجود اینکه به همه احترام می گذاریم. ما به حقوق آنها احترام می گذاریم و تمامیت ارضی آنها را می پذیریم و به حفظ آن کمک می کنیم، اما تهدید کشورهای همسایه علیه خود را نمی پذیریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: ابتدا سعی می کنیم با مذاکره، گفت و گو و تعامل با این کشورها جلوی چیزی را بگیریم، اما اگر نتوانند آن را کنترل کنند و تاخیری وجود داشته باشد، باید واکنش نشان دهیم و اقداماتی انجام دهیم و مهم نیست کدوم کشور؟

وی بیان کرد: ما حق دفاع مشروع داریم و طبق تمام قوانین بین المللی و استانداردهای بین المللی، هر کشوری که مورد حمله تروریست ها قرار می گیرد، می تواند به طور مشروع از خود دفاع کند و هر جا در هر منطقه ای مورد تهدید قرار گرفتیم، می توانیم پاسخ دهیم.

امیر آشتیانی خاطرنشان کرد: قبل از این اقدامات قطعا تلاش می کنیم با صحبت با مسئولان مرزی و عوامل سیاسی این کشورها این اتفاقات را کنترل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در موارد اخیر این اقدام صورت گرفته است، گفت: بله قطعاً انجام شده است. ما استدلال کردیم و صحبت کردیم، تذکر دادیم و اگر دیدیم رعایت نمی کنند از حق قانونی خود استفاده می کنیم و عملیات انجام می دهیم.

هر کس عملیاتی علیه ایران انجام دهد، در «زمان و شرایط» مناسب به آن پاسخ خواهیم داد.

امیر محمدرضا آشتیانی در گفتگو با شفقنا توضیح می دهد که حملات ایران به مواضع تروریست ها در اربیل، سوریه، پاکستان و سایر نقاط احتمالی در منطقه چه پیامی دارد. وی گفت: اولاً ما نشان داده ایم که در هر نقطه، در هر فاصله و در هر زمانی می توانیم آن را عملیاتی کنیم. یعنی این پیام برای همه منتشر شد که به راحتی می توانیم عملیات دقیق انجام دهیم.

وی گفت: نکته بعدی که بسیار مهم است این است که ما قطعاً «پاسخ» نشان می‌دهیم، یعنی این‌طور نیست که فلانی عمل کند و فکر کند جواب نمی‌گیرد. هرکسی که عمل کند بلافاصله در زمان و شرایطی که ما مشخص کرده ایم پاسخ را دریافت خواهد کرد. نکته بعدی این است که ما باید «متناسب» پاسخ دهیم، یعنی بسته به اینکه چه کسی و چگونه ما را تهدید کرده، باید متناسب پاسخ دهیم.

وزیر دفاع در پاسخ به سوال دیگری که این نوع اقدامات ایران چقدر بازدارنده است؟ وی گفت: مجموع مواردی که ذکر کردم و پاسخ ایران به تهدیدات از هر نقطه، قطعاً «بازدارندگی» ایجاد می کند و دشمنان ما خواهند فهمید که نباید علیه جمهوری اسلامی دست به اقدامات غیر منطقی بزنند. ایران به کوچکترین اقدام و تهدید پاسخ می دهد.