سارا خادم الشریعه: من از هیچ کشوری پناهنده نشده ام / موضوع مهاجرت ما یک تصمیم خانوادگی است نه سیاسی / قطعا در زمان مناسب به ایران باز خواهیم گشت.

سارا خادم الشریعه: من از هیچ کشوری پناهنده نشده ام / موضوع مهاجرت ما یک تصمیم خانوادگی است نه سیاسی / قطعا در زمان مناسب به ایران باز خواهیم گشت.

سارا خادم الشریعه، شطرنج‌باز ملی پوش ایران اعلام کرد که هرگز از کشور دیگری درخواست پناهندگی نکرده است.

سارا خادم الشریعه – استاد بزرگ شطرنج کشورمان که حضور اخیرش در مسابقات جهانی قزاقستان حاشیه هایی را در پی داشت، در واکنش به این حاشیه ها و صحبت های رئیس فدراسیون شطرنج توضیحاتی ارائه کرد.

خادم الشریعه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«اولین مسابقه جهانی بعد از یک سال و نیم دوری از شطرنج (به دلیل بارداری و تولد پسر ده ماهه ام سام) که به دعوت فدراسیون جهانی و برگزارکنندگان مسابقه در آن شرکت کردم. شایعاتی مبنی بر پناهنده شدن من وجود دارد که می خواهم آن را روشن کنم. من پناهنده هیچ کشوری نشده ام! در واقع نیازی به این کار نیست و من با توجه به موفقیتم در رشته خودم و اینکه همسرم یک شرکت چندملیتی است، سالها توانسته ام این کار را انجام دهم و هیچ وقت نگران اخذ اقامت از طریق پناهندگی نبودم. . موضوع مهاجرت ما یک تصمیم خانوادگی است نه سیاسی. ایران همچنان خانه اول ماست و قطعا در زمان مناسب به ایران باز خواهیم گشت. در طول سه سال گذشته، من تعدادی از مسابقات مهم را از دست داده‌ام که تمام زندگی‌ام را به دلیل برنامه شبانه منتظر بودم.

در مورد اینکه می گویم با خرج دولت، فدراسیون یا بیت المال تا اینجای کار آمده ام، این را هم متذکر می شوم که از هشت سالگی با پول های سخت پدرم و با جوایزی که گرفتم به مسابقات می رفتم. در مسابقات بین‌المللی هزینه‌های هنگفتی را به مربی خارجی از محل درآمد داخلی‌ام پرداخت کردم و بیت المال کار نکرد. البته آخرین صحبت های رئیس فدراسیون در رابطه با حضورم با هزینه شخصی در مسابقات حکایت از موضوع و تایید حرف من است. بالاخره به فدراسیون و وزارت ورزش که سالهاست هیچ درخواستی از آنها ندارم پاسخگو نیستم.

لازم به ذکر است که تصویر خادم الشریعه بدون روسری در تاریخ 14 آذر در مسابقات قزاقستان به حدی واکنش نشان داد که سارا خادم الشریعه رئیس فدراسیون شطرنج ایران به انتقاد از این اقدام پرداخت. گفت: خادم الشریعه از طریق فدراسیون در این مسابقات شرکت نکرد و آزاد شد و این اقدام صورت گرفت. انتظار نداشتیم این شطرنج باز به دلیل اینکه در مسابقات استاندارد قبلی شرکت کرده بود این کار را انجام دهد.

سپس روزنامه ال پاییس که در مادرید منتشر می شود، در گزارشی در 9 ژانویه نوشت که سارا خادم الشریعه پس از مسابقات قزاقستان به ایران باز نخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید