مهاجرت خادم الشریعه به دلیل بی حجابی در مسابقات جهانی/ شطرنج باز ایرانی راهی اسپانیا شد.


ساعت: 13:28
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920735

به گزارش رسانه های خارجی، اولین زن ایرانی در رنکینگ فیده تصمیم به مهاجرت از ایران گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات قهرمانی شطرنج سریع جهان از 26 تا 30 دسامبر (5 تا 9 ژانویه) در کاخ ورزش آلماتی قزاقستان برگزار می شود. مسابقات سریع در 26 تا 28 دسامبر و به دنبال آن مسابقات رعد و برق در 29 تا 30 دسامبر برگزار می شود.

مسابقات شطرنج سریع قهرمانی جهان با حضور شطرنج بازان ایرانی در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

عجیب ترین اتفاق این دوره از مسابقات برای شطرنج ایران حضور سارا خادم الشریعه اولین شطرنج باز بی حجاب ایرانی در این مسابقات بود. اولین زنان ایرانی در ریتینگ فیده با پوششی ساختارشکن روی میز ظاهر شدند. اتفاقی که بازتاب زیادی داشت.

در ابتدا عنوان شده بود که وی تنها نماینده ایران در مسابقات قزاقستان است اما حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج اعلام کرد که این شطرنج باز به صورت رایگان و با هزینه شخصی در مسابقات سریع جهان شرکت کرده است.

حالا یکی از رسانه های خارجی مدعی شده که سارا خادم الشریعه قصد بازگشت به ایران را ندارد و تصمیم به مهاجرت به اسپانیا گرفته است.

روزنامه اسپانیایی ال پاییس گزارش داد سارا خادم الشریعه پس از مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در قزاقستان به ایران باز نمی گردد.

به گزارش ال پاییس، سارا خادم الشریعه به همراه همسر و فرزند کوچکش از قزاقستان به یکی از شهرهای اسپانیا می رود و البته نخواست نام این شهر منتشر شود. نام شهری که وی در اسپانیا در آن زندگی خواهد کرد مشخص نیست اما این شطرنج باز احتمالا دیگر با پرچم ایران در مسابقات جهانی حاضر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید