وام و سپرده جدید برای متقاضیان کمیسیون مزایا و رفاه

وام و سپرده جدید برای متقاضیان کمیسیون مزایا و رفاه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته مددکاری استان قزوین گفت: هفت هزار و 98 مددجوی تحت پوشش استان طی 9 ماهه امسال 28 میلیارد و 390 میلیون ریال اجاره مسکن دریافت کردند.

محمد صیادی اظهار داشت: کمیته امداد امام (ره) در راستای رسالت خدمت رسانی خود به مددجویان خدمات مختلفی ارائه می کند. یکی از آنها در حوزه مسکن و اجاره است.

وی ادامه داد: خدماتی که این موسسه در زمینه مسکن به افرادی که به آنها خدمت می کند ارائه می دهد شامل کمک اجاره مسکن، یارانه مسکن، کمک خرید و ساخت مسکن، تسهیلات ودیعه مسکن و غیره است.

به گفته وی، در مدت مشابه سال گذشته 12 میلیارد و 430 میلیون ریال به 4 هزار و 145 مددجوی خدمات دهی شده پرداخت شد که از نظر تعداد متقاضیان در سال جاری 71 درصد افزایش داشت. آنها با افزایش 128 درصدی مبلغ پرداختی مواجه شدند.

سیدی یادآور شد: همچنین در 9 ماهه امسال 307.8 میلیارد ریال وام مسکن به 733 مشتری نیازمند بر اساس تبصره 16 از محل منابع بانکی واریز شده است در حالی که این میزان در سال گذشته 146.146 میلیارد ریال بوده است. 750 میلیون ریال برای 464 مشتری. .

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین آمادگی دارد در صورت تامین زمین برای نیازمندان بر اساس مقررات اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کند. از آن نیز بهره ببرید

معاون حمایت خانواده و سلامت کمیته امداد استان قزوین افزود: عموم مردم برای کمک به نیازمندان می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به این مرکز از طریق کد مهربانی *8877*028 به نیازمندان کمک کنند. *.

صدور وام و سپرده مسکن با شرایط خاص به متقاضیان امداد
معاون پشتیبانی خانواده و سلامت کمیته مددکاری استانداری قزوین گفت: در 9 ماهه امسال هفت هزار و نود و نه مددجو بیش از اجاره بها یارانه و 733 مددجو ودیعه آپارتمان دریافت کردند.

محمد صیادی تصریح کرد: خدمات کمیته امداد مسکن در حوزه کمک به اجاره مسکن، کمک بلاعوض مسکن، تسهیلات مسکن، صندوق خرید مسکن و صندوق ودیعه مسکن است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته مددکاری استان قزوین افزود: در 9 ماهه امسال بیش از 2 میلیارد و 839 میلیون تومان یارانه اجاره بها به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: این سرویس در مدت مشابه سال گذشته با بیش از یک میلیارد و 243 میلیون تومان به 4 هزار و 145 مشتری کمک کرد و امسال رشد 71 درصدی رقمی و رشد 128 درصدی در پرداخت را به ثبت رساندیم.

سیدی تصریح کرد: همچنین در 9 ماهه امسال 733 نفر از نیازمندان، بیش از 30 میلیارد و 870 میلیون تومان ودیعه مسکن موضوع تبصره 16 منابع بانک دریافت کردند و این خدمت به 464 نفر نیز ارائه شد. در مدت مشابه سال گذشته بیش از 14 میلیارد و 675 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد در صورت تامین زمین برای نیازمندان نسبت به ساخت یک واحد مسکونی بر اساس مقررات اقدام کند.

جمع آوری 2 میلیون کمک روزانه برای متقاضیان کمیته امداد
«علی محمد قدری» رئیس موسسه خیریه در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه یک ائتلاف جدی بین متولیان امر است. دولت سیزدهم امروز به افراد دارای معلولیت شدید اجازه می دهد بلیت اتوبوس شهری رایگان دریافت کنند و سایر بلیت های بین شهری، ریلی، هوایی و دریایی را با نیم بها خریداری کنند.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره 18 ضوابط مالی برای رانندگی است. تقاضا و کمک به مردم برای سفر.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات وزارت گردشگری ایجاد دلیل برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه از طریق گردشگری است. ما این زمینه سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از توانایی های معلولان در جامعه انجام می دهیم و این دو دیدگاه متفاوت است.

شالبافیان افزود: تغییر ضوابط تسهیلات گردشگری و اختصاص واحدهای جدید برای احداث گردشگری معلولان و همچنین دسترسی افراد دارای معلولیت به شهرها از جمله موارد مهمی است که در وزارت گردشگری در حال پیگیری است.

در این مراسم مصطفی ضرغامی معاون برنامه ریزی و توسعه بانک پارسیان نیز بدهی به حساب این افراد را اضافه کرد: افراد ثروتمند فرصت های زیادی دارند که کشور می تواند از آنها استفاده کند.

وی گفت: 130 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که امروز برای آن تفاهم نامه امضا می کنیم و هر فردی که مجبور به سفر ریلی، هوایی و زمینی باشد 2 میلیون تومان در قالب قطار نیم بها تعلق می گیرد. بلیط . .

ضرغامی خاطرنشان کرد: بانک پارسیان در این طرح تنها نماینده می پذیرد و از بسترهای مجازی استفاده می کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

افروز صفری فرد، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت و شمول اجتماعی موسسه خیریه نیز گفت: 742 هزار نفر از معلولان شدید تحت پوشش این خیریه هستند.

وی ادامه داد: 240 هزار نفر در رده سنی 18 تا 60 سال شناسایی شدند که 60 درصد آنها مرد بودند. از بین آن افراد، ۱۳۰ هزار نفر بر اساس این تفاهم نامه انتخاب و از حسابشان حذف خواهند شد.

این قرارداد همکاری به گونه ای طراحی شده است که به افراد دارای معلولیت شدید اجازه می دهد از سیستم های ریلی، هوایی و دریایی بین شهری با نصف قیمت استفاده کنند. این تفاهم نامه بر اساس تبصره 2 قانون 5 حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب و ابلاغی شورای اسلامی شهر در سال 1394 می باشد.اردیبهشت 1396 تکمیل شده است.