واکنش حمید مطهری به برکناری شجاع

واکنش حمید مطهری به برکناری شجاع

تراکتورسازی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر در دیداری سخت موفق شد گل گهر سیرجان را شکست دهد و 47 امتیازی شود و فاصله خود را با سپاهان سومی به یک امتیاز برساند. حمید مطهری در نشست خبری پس از بازی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

* صحبت های اولیه؟
15 دقیقه اول آن تراکتوری که می خواستم نبودیم. انگار تیم متفاوتی بودیم. خب ما بازی را شروع نکردیم. علیرغم اینکه برنامه فشار از بالا و فشار شدید داشتیم، متاسفانه برنامه های ما در ابتدا عملی نشد. به مرور زمان توانستیم فوتبال خود را به حریف دیکته کنیم. دیروز هم گفتم گل گهر تیم قابل احترامی است و ترکیب خوبی دارند. دیدید که در نیمه دوم حتی می توانستیم گل های خود را افزایش دهیم و با نتیجه بسیار بهتری پیروز شویم اما این اتفاقات افتاد و جریان بازی از ریتم خارج شد. چیزی که باعث افتخار من است این است که تیم من 100 دقیقه با جان و دل دوید تا توپ از خط دروازه آنها عبور نکند. ما دفاع تیمی فوق العاده ای داشتیم و بچه ها عالی کار کردند. وقتی توپ را در اختیار نداشتیم، فشرده سازی مورد نیاز ما وجود داشت و در بعضی جاها فاصله بین خط دفاعی ما و خط جلو 20 کاهش یافت و این فوق العاده است. اینکه سازمان دفاعی خود را حفظ کنید و از نظر سازماندهی بهترین باشید. من به تیمم به خاطر این موضوع تبریک می گویم. از دو موقعیتی که ایجاد کردیم موفق شدیم به دروازه تیم ضربه بزنیم و بازی را ببریم.

* عملکرد غیرحرفه ای پورحمیدی باعث اخراج شجاع شد.
من غیر حرفه ای متوجه نشدم. دروازه بان ما چه کرد؟

او توپ را حفظ کرد.
آقای پورحمیدی از بازی فولاد ضربه سختی خورده بود و واقعاً در دو روز اول نتوانست ریکاوری کند. پزشکان ما زحمت کشیدند و آن را منحرف کردند. حسین واقعا درد داشت. به احسان هم گفتم بلند شو گرم. اتفاقاً پورحمیدی فردی بسیار با شخصیت و مودب است. در آن صحنه اصلاً متوجه نشدم، اما اگر این اتفاق افتاد، حتماً به درد من می خورد که این اتفاق افتاده و غیرحرفه ای نبوده است.

* اخراج جسورانه؟
فکر می کنم شجاع هیچ کاری نکرد و داور اشتباه کرد. شجاع هیچ کاری نکرده باید فیلم را ببینم اما خودش گفت آقا حمید من کاری نکرده ام. شجاع به عنوان یک ستون و رهبر تیم ما همیشه مراقب بچه ها و تیم است و در رختکن می گفت من کاری نکردم. شاید اعتراض کرده باشد اما حرکتی انجام نداده که منجر به اخراج شود.

* تراکتور بعد از گل راحت تر بازی کرد.
دقیقا. به خاطر اتفاقاتی که قبلا افتاده بود بچه ها از نظر روحی و روانی دچار سردرگمی شده بودند اما خدا را شکر روز به روز حالمان بهتر می شود. قبول دارم که تیم گل می زند و با خونسردی بهتری بازی می کند. اینکه وقتی گل می زنیم راحت تر بازی می کنیم فوق العاده است. در بعضی جاها خودمان تله می گذاریم. در این دو روز، گاهی اوقات تیم را به تمرین برمی‌گردانم تا از قوس دفاعی دفاع کنم، وقتی تیم دروازه باز می‌شود و می‌خواهد بازی کند، سپس توپ و انتقال را در اختیار داریم و سریع حمله می‌کنیم. ما در این اقدام موقعیت های زیادی داشتیم و می توانستیم به گل های خود اضافه کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. در کل تیم های بزرگ همیشه نگران گل زدن هستند و بعد با آرامش بیشتری بازی می کنند.

مصدومیت عبدی؟
مهدی در تمرینات ما مصدوم نشد. او یک مصدومیت قدیمی داشت و 2-3 ماه پیش این اتفاق برایش افتاد. در حال نقاهت بودیم و جایی که او مجروح شد درگیری نبود. یک جراحت قدیمی بود و شب را خوابید و صبح از خواب بیدار شد و زانویش ورم کرده بود. با وجود اینکه تک تک بازیکنان برای ما ارزشمند هستند، با او هیچ شانسی نگرفتیم. دیدید که مقابل استقلال بازی کردیم که حساس بود، بنابراین با صفا هادی شانسی نداشتم چون ادامه لیگ و جام حذفی برای ما مهم بود. می توانستیم مهدی را امروز اضافه کنیم اما به او گفتیم استراحت کند و با شرایط بهتر هفته آینده به تیم ملحق شود.

* تمرکز تراکتور فقط روی جام حذفی است؟
در لیگ و جام حذفی به موازات هم پیشرفت می کنیم چون شاید نتایج ما روی تیم های دیگر تاثیر بگذارد. ما با تمام وجودمان کار می کنیم. از باخت متنفرم ما با تمام قدرت لیگ را ادامه می دهیم. از بازیکنان نیز تشکر ویژه ای دارم. در همایش دیروز گفتم تعصب و جنگندگی بچه ها مثال زدنی و زبانزد بود و امروز دیدید که با اینکه گل گهر یک روز بیشتر از ما استراحت کرد، شگفت انگیز می دویدند و مبارزه می کردند. من به هر یک از بچه ها تبریک می گویم. همه عالی بودند، واقعا نمی توانم نام کسی را ببرم، با تشکر ویژه از هوادارانی که مثل همیشه تیمشان را تشویق کردند.

* نقش هواداران در بازی مس رفسنجان؟
از هواداران می خواهم مثل همیشه از تیم خود حمایت کنند و حضور خوبی در ورزشگاه داشته باشند. آنها تیم ما را به جلو می برند و دوست دوازدهم ما هستند. خدا شاهد است که از آنها انرژی می گیریم. وقتی شنیدیم هواداران ما در بازی حضور دارند، همه مشغول صحبت و انرژی بودیم. ما از انرژی مثبت آنها لذت می بریم و تیم ما رو به جلو است. از هواداران می خواهم که روز پنجشنبه بیایند و از تیم محبوب خود حمایت کنند.