سرمربی پرسپولیس بازی استقلال را رها نمی کند; ناگفته های حمید مطهری درباره تغییر جنجالی

سرمربی پرسپولیس بازی استقلال را رها نمی کند;  ناگفته های حمید مطهری درباره تغییر جنجالی

پس از پایان بازی پرسپولیس و هواداران هیچ یک از بازیکنان و کارکنان پرسپولیس حاضر به صحبت نشدند و در حالی که ناامیدانه به سمت خروجی می رفتیم، حمید مطهری را در پایین اتوبوس این تیم دیدیم. او نمی خواست صحبت کند، اما از او خواستیم که به سوالات ما پاسخ دهد. مطهری پس از یک بازی جنجالی با یکی از هواداران درباره تاخیر این تیم، ضعف مهاجمان پرسپولیس و ماجرای دو تغییر عجیب در دربی صحبت کرد و همچنین گفت که این تیم تا آخرین لحظه از قهرمانی ناامید نشده است.

مشروح گفت و گوی حمید مطهری را در این صفحه می خوانید:

بازی با هواداران چطور بود؟ دو امتیاز مهم را از دست دادی و هواداران ناامیدتر شدند.

ما با یک مسابقه فوق العاده قدرتمند شروع کردیم. ما از کانال های جانبی استفاده کردیم و دیدید چه موقعیت هایی ایجاد کردیم. اگر توپ مهدی عبدی در ابتدا گل می شد، شرایط بازی واقعا متفاوت بود و تیم حریف جلوتر بازی می کرد. پس از آماده شدن از کانال های جانبی حمله، تیم دشمن به داخل کانال ها فشرده شد، به عمق رفتیم و از منطقه چهارده و پشت نمای استفاده کردیم که در آنجا تیراندازی های بسیار خوبی انجام دادیم و با توجه به صحبت هایی که با بچه ها داشتیم. خودمان را در موقعیت شوتزنی قرار دادیم و خیلی خوب شوت زدیم، اما دروازه بان آنها عملکرد بسیار خوبی داشت و ما نتوانستیم از موقعیت هایمان استفاده کنیم. در قسمت تهاجمی تاکتیک های مختلفی داشتیم و روش های مختلفی مانند ضربات ایستگاهی، عمق، ارسال و شوت را امتحان کردیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد. با توجه به فشردگی که ایجاد کردند سعی کردیم از راه دور برویم و مسیرهای دورتر بالای ده متر را برای افزایش ترافیک انتخاب کنیم که باز هم متاسفانه نشد. اگر بخواهم در مورد فوتبال هواداری صحبت کنم، فوتبال آنها سبک است و خودشان انتخاب کردند. من مشکلی ندارم و شاید برای بسیاری از هواداران سبک خوبی نباشد، اما این سبکی است که آنها دارند و ما باید بهتر کار می کردیم و برای تیم هواداران گل می زدیم تا بازی اینطور تمام نشود.

طرفداران وقت خود را تلف می کردند و این باعث می شد بازی داغ شود و روند شما از صفر شروع شود.

بعد از دقایق زیادی سرعت بازی را کم کردند. در برخی مواقع بازیکنان آنها واقعاً آسیب می دیدند، اما در برخی از قسمت های مسابقه اینطور نبود و مصدومیتی نداشتیم، اما در نهایت سعی کردند ریتم بازی را از دست بدهند و ریتم ما را بگیرند. آنها وقفه های زیادی ایجاد کردند و متاسفانه داور در چنین صحنه هایی باید با تیمی برود که فوتبال بازی می کند و می خواهد حمله کند. نه تیمی که قصد دارد بازی را متوقف کند، اما متاسفانه این اتفاق افتاد. من به خدا شهادت می دهم که نمی خواستم از قضاوت صحبت کنم و فقط یک چیز می گویم. آیا نیمه اول واقعاً سه دقیقه وقت اضافه داشت؟ شما برید حساب کنید که سه دقیقه وقت اضافه بود؟ این چیزی است که من فقط به آن اشاره کردم و واقعاً نمی خواستم در مورد داوری صحبت کنم.

آیا هواداران امیدوارند لیگ ادامه پیدا کند؟

پرسپولیس یعنی امید، مبارزه و مبارزه. در نهایت با تعهد و تلاش فراوان به کار خود ادامه می دهیم. ما باید حرفه ای کار کنیم و این اتفاق در فوتبال می افتد و درست است که قرعه کشی خیلی بدی بود اما به زور به مسیرمان ادامه می دهیم تا ببینیم خدای نکرده در ادامه لیگ چه اتفاقی می افتد.

یکی از انتقادات پرسپولیس به مهاجمان این تیم برمی گردد. آنها فرصت طلب نیستند و واقعاً تهاجمی نیستند. حتی آقای درخشان هم گفته بود که مهاجم پرسپولیس باید فرصت را غنیمت شمرد و جای آزمون و خطا نیست که سه موقعیت بگیری و یکی بزنی یا نه. وضعیت مهاجمان را چگونه می بینید؟

در این دیدار مهاجمان ما از موقعیت های خود استفاده نکردند و نتوانستیم گلزنی کنیم و این را در خودم بیشتر می بینم. در پرسپولیس این فرصت ها باید تبدیل به گل شوند. در دقیقه دوم یا سوم مهدی عبدی می توانست در این صحنه گلزنی کند و روحیه هوشمندانه ای داشت اما در ضربات به خوبی عمل نکرد. این به مدل فوتبال حریف برمی گردد که بچه ها و خط مقدم ما را اذیت کرد و نتوانست روی محوطه جریمه تمرکز کند.

ناگفته های سرمربی پرسپولیس درباره تغییر جنجالی دربی

خیلی ها می گویند شما خیلی منطقی صحبت می کنید. واقعا نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود؟

من در کنفرانس صحبت کردم و گفتم خشت های زیادی به سمت ما پرتاب شده است، اما باید از این آجرها بهترین استفاده را بکنیم و پایه ای محکم بگذاریم و برای خودمان ساختمان محکم بسازیم. من همیشه دوست دارم در مورد فوتبال، تکنولوژی و مستطیل سبز صحبت کنم. ما همیشه بهترین کارمان را انجام دادیم و کارمان را در زمین نشان دادیم. حالا اگر دوستان دیگر دنبال چیزهای دیگری هستند خودشان و خدایشان را می شناسند و من از آن چیزها اطلاعی ندارم.

صحبت از دربی و تعویض سیدجلال حسینی و اتفاقات رخ داده؛ چرا بعد از گلزنی شما تغییر تغییر نکرد؟

تصاویری در این باره وجود دارد و من دارم خودکشی می کنم، زمانی که این بازیکنان می خواستند به زمین بروند این اتفاق نیفتاد و بعد از آن به آنها گفتم داخل نشوند اما سید جلال را فرستادند تا بازی کند. می خواستیم قبل از گل این کار را انجام دهیم اما بعد از گل این کار را کردیم. اگر دقت کرده باشید فرشاد فرجی یکی از مدافعان وسط ما بلافاصله بیرون آمد و مهاجم را به داخل زمین فرستاد. من آن موقع گفتم که نباید این تغییر ایجاد شود، اما فضا آنقدر آشفته و شرایط نامساعد بود که این اتفاق افتاد.

این موضوع مورد انتقاد ویژه شما قرار گرفته است.

وقتی سیدجلال در بازی بود، در کمتر از یک دقیقه یک دفاع وسط دیگر را بیرون کشیدیم. می دانستیم اما وقتی گل زدم خودم را کشتم اما داوران این تغییر را انجام دادند. به نظر من تیم داوری به هیچ وجه روی این مسابقه تمرکز ندارند و قبلاً هم در مورد آنها گفته ام که فقط یک جمله می گویم، یک نفر باید دربی را قضاوت کند که در هفته ها یا ماه های قبل بیشترین آمادگی و کمترین اشتباه را داشت. . در مورد آقا سیدعلی هم همینطور بود؟

نبردی در تونل بازی رخ داد، شما یا شخص دیگری؟

من روی لبه بودم و اصلاً متوجه نشدم اما همانطور که به من گفتند یک سری بی احترامی از طرف تیم حریف بود.

دیدگاهتان را بنویسید