واکنش پیشکسوت استقلال به حضور محمدحسین ضیایی در استقلال

واکنش پیشکسوت استقلال به حضور محمدحسین ضیایی در استقلال

انتخاب محمدحسین ضیایی به عنوان مدیرعامل آکادمی باشگاه استقلال برای خیلی ها بسیار غیرمنتظره و عجیب بود. با توجه به اینکه معمولا باشگاه های بزرگ کشورمان از یک پیشکسوت با تجربه در این پست مهم استفاده می کنند. اگرچه در دنیای فوتبال مدرن اولویت داشتن تخصص است، اما هنوز این موضوع در فوتبال ما پذیرفته نشده است و معمولاً پیشکسوتان زیادی برای کسب چنین مقام هایی دست و پنجه نرم می کنند! به بهانه انتخاب ضیایی با منصور رشیدی پیشکسوت استقلال به گفت وگو نشستیم که در ادامه صحبت های پایانی او را می خوانید:

باتری های قدیمی در استقلال جمع شدند.

خب آقای شهریاری یک بار صباباتری بود و بعد هم ضیایی بود که آوردند. کسی را دنبالش نیاوردند.

بحث اصلی ما انتخاب ضیاء به عنوان مدیر آکادمی استقلال است که انتخابی غیرمنتظره بود.

من به عنوان فردی که تمام عمرش صادقانه در این تیم کار کرده است، می گویم اگر فرد سالم و صادقی باشد، به نظرم مشکلی وجود ندارد. اما مردی باشید که بتواند کار خود را به درستی مدیریت کند و انجام دهد. در آن چند سالی که شما ارشد بودید، دردسرهای زیادی با عناوین و خیلی چیزها انجام شد که نمی خواهم بگویم! حالا فرقی نمی کند ضیایی باشد یا استقلالی. که تمیز و سالم کار می کرد.

اما برخی از پیشکسوتان معتقدند که مدیریت آکادمی حق پیشکسوتان این باشگاه است. این را قبول ندارید؟

از زمانی که در نازی آباد تمرین کردند تا الان که به استادیوم امام رضا آمدند، چند مدیر آکادمی آورده و جایگزین کرده اند؟ همه پیشکسوتان استقلال بودند، اما دیدید درباره آنها چه گفته شد و چه کردند! بعدش هر کی بود در مورد اون طرف چی گفت؟ راست باشد یا تهمت، آنها بهتر می دانند. به هم تهمت می زدند یا پشت می کردند و این مشکلات را ذکر می کردند. استقلالی که ناصر فریادشیران را آورد کی بود؟ تمام عمرش را در نفت گذراند، اما بچه آنقدر خوب و تمیز و سالم بود که او را هم عوض کردند. ضیایی باشد یا پیشکسوت استقلال. باید سالم کار کرد و مشکلات شخصی را در نظر نگرفت، چه خبر است یا شهریاری الان در صبا است، پس اگر مدیریت باشد چه ضرری دارد. آنها باید فوتبالیست باشند و سالم کار کنند و مدیریت بلد باشند. به نظر من این تیم با 55 سال سابقه ایرادی ندارد. حالا نظر همه محترم است.

البته ضیایی گفت که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد. یاد آوردن

نمی دانم. مطمئناً سه نفر را ذکر کردند. باید اعلام می کردند. حالا رسما اعلام کرده اند که وقتی سر کار می آید باید دانش کامل داشته باشد و فرد مناسب را برای انجام کار به خوبی انتخاب کند. ضیایی یک سال در تیم ناشنوایان حضور داشت و او را می شناسیم. مشکل اینجاست که شهریاری او را می شناسد و قطعا فردی را انتخاب نمی کند که فردا مشکل ساز شود.

سوال بعدی در مورد بازی استقلال مقابل فولاد است. ارزیابی فنی شما از این مسابقه چیست؟

الان بازی برگشته و 27 هفته از لیگ گذشته و همه تیم ها همدیگه رو می شناسن و نیازی به تحلیل نیست! تیم های میانه جدول با آرامش کار می کنند اما دو تیم بالای جدول و سه، چهار تیم انتهای جدول با مشکل مواجه هستند زیرا یک طرف برای ماندن در لیگ می جنگد و طرف مقابل برای ماندن در لیگ می جنگد. بقا کار پرسپولیس و استقلال مقابل هر تیمی سخت است. حالا همه تیم ها جوان هستند و می توانند 90 دقیقه بجنگند. تیم ها در حال حاضر واقعاً کار بزرگی برای کسب امتیاز انجام داده اند. استقلال چند مصدومیت و معلولیت دارد و دست مربی هم بسته است. 2-3 سال است که با خط دفاعی مشکل دارند، انگار وزنه 100 کیلوگرمی به پاهای مدافعان میانی ما چسبیده است و آنها هم نمی توانند از همان ناحیه تک به تک حرکت کنند و توپ را بزنند. آنها یا مستقل هستند یا ناهماهنگ، بنابراین باید بیشتر در خط دفاع کار کنند. در خطوط دیگر آنها بد نیستند و می جنگند. جلوی کارخانه ذوب آهن گلهای زیبایی درست کردند. آنها باید از خط تماس دور باشند و از نظر ذهنی آماده کسب سه امتیاز باشند.

با توجه به جایگاه فولدا در جدول، آیا کار استقلال راحت تر است؟

بازی با سه یا چهار تیم رده پایین بسیار سخت است. حالا تیم ها جوان هستند و 90 دقیقه در زمین می جنگند. اصلا ساده نیست تصور اینکه آنها به راحتی از سد فولادی عبور می کنند، اینطور نیست. در بازی ذوب آچان هم گفتم بازی آسانی نداریم و در وقت های تلف شده هم در خانه و هم در مقابل تماشاگران موفق به زدن گل برتری شدند.

شما به حاشیه اجتناب اشاره کردید. رفتار حمیدی فر بعد از بازی با صحبت های ذوب آخان یا هاشمی نسب چطور؟

این صحنه را زمانی در فضای مجازی دیدم که حمیدی فر بازیکن حریف را هل داد. این کار زشتی است که نباید توسط جوانی که می خواهد الگو باشد یا پیشرفت کند انجام دهد. یک جوان باید بسیار صبور و صبور باشد. اما گاهی در یک لحظه کاری می کند که یک عمر بعد پشیمان می شود. هاشمی نسب که جوان نیست و با این حال پیشکسوت است و سال ها مربی است باید از تیم خودش صحبت کند و کاری به تیم های دیگر نداشته باشد. به همه تیم ها می گویم که تیم های دیگر را نادیده بگیرند و روی تیم خودشان تمرکز کنند، نتیجه می گیرند.

آیا استقلال و پرسپولیس در بازی های باقی مانده خود امتیازی خواهند گرفت؟

من به عنوان یک استقلالی دوست دارم تیمم در اوج باشد و قهرمان شود، اما نمی توان نتایج را پیش بینی کرد زیرا ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد. هر تیمی که عملکرد خوبی نداشته باشد و از نظر ذهنی با شرایط فاصله داشته باشد و اشتباه کند، 100 درصد امتیاز از دست می دهد. مشخص نیست کدام تیم اشتباه خواهد کرد. حالا استقلال یک امتیاز دیگر دارد و وضعیت روحی بهتری دارد اما از نظر نفرات کامل نیست و کار برایشان خیلی سخت است.