پرداخت فوق العاده کمک بلاعوض به متقاضیان بهزیستی و کمیته بهزیستی

پرداخت فوق العاده کمک بلاعوض به متقاضیان بهزیستی و کمیته بهزیستی

وی افزود: این مستمری فوق العاده معادل یک ماه مستمری به تناسب تعداد اعضای خانواده بیمار است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تاکید کرد: این مستمری اضطراری به 13 هزار و 302 خانوار سیل زده در شهرستان های جنوبی استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت که بیشترین خسارت را متحمل شدند.

مستمری اعضای کمیته امداد خمینی (ره) و بیستمین اردیبهشت ماه بهزیستی کشور واریز شد. مستمری امسال مشمولان تشکل های اجتماعی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

بنابراین خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، خانوارهای دو نفره یک میلیون و 420 هزار تومان، خانوارهای سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و پانصد هزار تومان و خانواده های … پنج به بالا سه میلیون و 150 هزار تومان دریافت می کند.

برنامه ریزی پرداخت مستمری برای دریافت کنندگان رفاه
بر اساس جدول پرداخت مستمری بانک رفاه برای متقاضیان بهزیستی، مستمری در روزهای 30، 23، 27 و 30 اردیبهشت ماه واریز می شود. برای اطلاع دقیق از تاریخ واریز مستمری خود می توانید به سامانه الکترونیک خدمات اجتماعی به آدرس https://www.behzisti.ir/ مراجعه کنید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد پیش از این گفته بود که با توجه به نیاز و مشکلات نیازمندان، هم اکنون 2 میلیون و 349 هزار خانوار با جمعیت 4 میلیون و 970 هزار نفر تحت پوشش خدمات امدادی کمیته امداد هستند.

حسین خدرویسی افزود: علاوه بر خدمات اورژانسی و اجتماعی و رفع نیازها، تلاش شد برای شکستن چرخه فقر و توانمندسازی به سمت خدمات سوق داده شود. در این راستا کمیته حمایت، طرح جامع توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های مختلف و معاونت‌های رئیسه را تدوین کرده و سعی کرده است با توجه به شرایط خانواده‌ها و با در نظر گرفتن نیازها، برنامه توانمندسازی ویژه خانواده را ارائه کند. توانایی ها و پتانسیل ها و قابلیت های بالفعل هر خانواده.

نایب رئیس حمایت و سلامت خانواده کمیته حمایت با تاکید بر اینکه مددجویان این نهاد حمایتی شامل دو دسته هستند، گفت: افرادی هستند که فقط به خدمات حمایتی نیاز دارند که شامل بیماران لاعلاج و سالمندان با جمعیت بیش از یک میلیون نفر و 700 نفر

وی ادامه داد: این دسته از مددجویان مناسب کار نیستند و صرفاً حمایتی هستند و دسته دیگر مددجویان افرادی هستند که مناسب کار و با توجه به ظرفیت و استعداد، توانمندسازی، اشتغال و سایر مهارت ها و مشاوره شغلی، فرهنگی، آموزشی. و حقوقی و … محقق می شود.

در روز بیستم هر ماه، مستمری به کمیته مددکاری اجتماعی پرداخت می شود.
ماه گذشته برخی از مشمولان 25 ماه و برخی دیگر 30 ماه مستمری دریافت کردند.