کمک بلاعوض 20 میلیارد تومانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مددجویان بهزیستی

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای حمایت بیش از پیش از مددجویان سازمان اجتماعی، 200 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مردم جامعه هدف این سازمان برای تامین هزینه های درمان پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

در چهارمین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که به ریاست دکتر محمد محبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، همیاری بانک به سازمان اجتماعی در قالب امضای 2 یادداشت تفاهم تمدید شد.

در اولین تفاهم نامه ای که به امضای دکتر سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و علی محمد قدری رئیس سازمان اجتماعی رسید، این بانک متعهد به پرداخت 200 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مردم شد. جامعه هدف سازمان اجتماعی برای تامین هزینه های درمان. این یارانه به افراد نیازمند با نمایندگی سازمان اجتماعی کشور تعلق می گیرد.

بر اساس تفاهم نامه دوم، بانک قرض الحسنه مهر ایران در بخش های ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان، زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش و نیازمند، کمک به آموزش، طرح «همیاران مهر» را در اختیار افراد جامعه هدف قرار می دهد. مردم مناطق فقیرنشین و ارائه کمک هزینه درمان به افراد نیازمند. با معرفی سازمان اجتماعی کشور، وام قرض الحسنه را پرداخت می کند.

مبلغ کل این تسهیلات تا سقف 1000 میلیارد ریال و سقف فردی هر وام 200 میلیون ریال با بازپرداخت 24 ماهه و کارمزد 4 درصد خواهد بود. پروژه همیاران بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از پروژه های مسئولیت اجتماعی این بانک است که طی آن خیرین بر اساس توافقنامه صلح در اختیار بانک قرار می دهند و بانک از این منابع وام قرض الحسنه به فقرا پرداخت می کند.

باید بگویم؛ وام های پرداخت شده به افراد تحت پوشش مزایای اجتماعی مستقل از تسهیلات اعتباری نزد بانک است بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکنون 22 هزار فقره وام به مبلغ 12 هزار و 470 میلیارد ریال در تبصره های 16 و 18 به متقاضیان بهزیستی پرداخت کرده است.



آیا این خبر مفید بود؟