افزایش 62 درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در اجرای پروژه مهریار/دولت سیزدهم با مشارکت ادارات


ساعت: 08:44
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895960

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان گفت:

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان گفت: اگر سازمان ها حقوق کارکنان خود را از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت کنند، امتیازات خوبی در قالب قرض – به کارکنانشان خواهیم داد. تسهیلات بانک الحسنه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، شهریار سکوتی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1385 گفت: : این بانک به عنوان اولین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه و متولی بانکداری قرض الحسنه است که با سرمایه گذاری مشترک 10 بانک بزرگ کشور با سرمایه 15 هزار میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به افزایش سرمایه این بانک به 25 هزار میلیارد ریال، گفت: پیش بینی می شود امسال این سرمایه به منظور کمک به آحاد جامعه و توزیع منابع ارزان قیمت و همچنین به 50 هزار میلیارد ریال افزایش یابد. قدرت وام دهی نیز افزایش خواهد یافت.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان با بیان اینکه در دولت سیزدهم منابع این بانک در کشور ۶۲.۵ درصد رشد داشته است، گفت: منابع این بانک از ۷۲ هزار میلیارد تومان به ۱۱۷ هزار تومان رسیده است. میلیارد تومان.

سکوتی همچنین بیان کرد: منابع استان سمنان نیز در همین مدت بیش از 89 درصد افزایش یافت و از 982 میلیارد تومان به یک هزار و 858 میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به نسبت کفایت سرمایه بانک گفت: این شاخص که به طور میانگین 8 درصد است برای شبکه بانکی در سطح بین المللی بسیار مهم است و این نسبت در بانک قرض الحسنه بانک مهر 10.4 درصد است. ایران که کمتر از میانگین جهانی است نیز بالاتر است.

سکوتی در خصوص پرداخت تسهیلات اعتباری به بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان در دولت سیزدهم گفت: 512 فقره وام ازدواج، 115 فقره وام زایمان، 448 فقره وام برای ایجاد اشتغال کمیته مددکاری و بهزیستی و برکت. بنیاد در یک سال گذشته پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان افزود: 135 فقره وام ازدواج، 115 فقره وام تولد فرزند و 278 فقره وام اشتغالزایی برای کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد برکت در سال جاری پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از سهام می توان به عنوان وثیقه تسهیلات نیز استفاده کرد، گفت: برنامه آتی بانک پذیرش دارایی های خارجی در بازار سرمایه به عنوان وثیقه تسهیلات، صندوق های سرمایه گذاری و گواهی سپرده خواهد بود.

سکوتی با ابراز خرسندی از تدبیر مردم در پرداخت مطالبات، گفت: شبکه بانکی به طور میانگین تا 2 درصد مطالبات غیرجاری را می گیرد که این رقم در بانک قرض الحسنه کمتر از 5 دهم درصد است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان سمنان با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم اشخاص حقوقی نمی توانستند وام دریافت کنند، اما افراد حقیقی تا سقف 50 میلیون تومان وام دریافت می کردند، گفت: افراد می توانند تا سقف 200 میلیون تومان وام وام بگیرند. اشخاص حقوقی می توانند تا سقف 500 میلیون تومان وام بگیرند.

وی درباره طرح مهریار نیز گفت: در این طرح سازمان ها می توانند حقوق ماهانه کارکنان خود را از این بانک پرداخت کنند که در قالب پرداخت وام، امتیازات خوبی برای تامین نیازهای مادی کارکنان این سازمان ها به آنها ارائه می شود. .

سکوتی یکی از ماموریت های بانک قرض الحسنه مهر ایران را مسئولیت اجتماعی خواند و افزود: خرید و اهدای 25 هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از 300 میلیارد ریال، بازپرداخت وام قرض الحسنه به سرپرستان خانوارهای آسیب دیده. توسط کرونا، پرداخت بیمه حوادث 500 هزار خانه روستایی، ساخت 100 خانه برای سیل زدگان در سال 1397، ساخت 3 خانه بهداشت و ساخت 3 مدرسه در استان های سیل زده و زلزله زده و …. برخی از ابتکارات این بانک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید