منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشت


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882340

روح الله قاسمیان مشاور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در جمع خبرنگاران گفت: منابع قرض الحسنه بزرگترین بانک کشور از مرز 100 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر روح اله قاسمیان مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان این بانک در جمع خبرنگاران گفت: با استقبال گسترده بانکداری قرض الحسنه و گسترش این فرهنگ الهی در جامعه منابع بزرگترین بانک اعتباری تخصصی کشور از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشت.

وی گفت: رشد منابع این بانک در سال های اخیر بیش از رشد نقدینگی بوده که به معنای افزایش سهم بانک قرض الحسنه مهر ایران در بازار پول بانکی کشور است.

قاسمیان همچنین بیان کرد: اولین بانک قرض الحسنه کشور در طول 15 سال فعالیت 12 میلیون و 245 هزار وام به ارزش 166 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.

افتخار خدمت به حدود 13 میلیون مشتری

وی درباره تعداد مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با بیش از 12 میلیون و 700 هزار مشتری، مطمئن ترین مشتریان را در شبکه بانکی کشور دارد، زیرا نسبت مطالبات به هزینه های این بانک کمتر از نیم درصد بوده و در شبکه بانکی بهترین عملکرد محسوب می شود.

قاسمیان تصریح کرد: از جمله دلایل علاقه مردم به بانک قرض الحسنه مهر ایران، فعالیت این بانک در محدوده قرض الحسنه است. بنابراین تمامی وام های پرداخت شده توسط این بانک قرض الحسنه بوده و بین صفر تا حداکثر 4 درصد کارمزد دارند.
رئیس اداره کل روابط عمومی و ارتباط با مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: این بانک با پیشرو بودن در ارائه خدمات آفلاین، روند دریافت خدمات را برای مشتریان آسان کرده است. مواردی مانند کشف آنلاین علی الحساب. ، درخواست وام آنلاین، کارت هدیه آنلاین، احراز هویت آنلاین سجام و سفته الکترونیکی از جمله خدماتی است که این بانک در شبکه بانکی معرفی کرده است.

وی در این خصوص افزود: در دوره جدید حکومت داری، بهبود زیرساخت ها و تکمیل سامانه های فناوری اطلاعات از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا و برای تکمیل زنجیره خدمات الکترونیک بانک، پیشخوان (شعبه مجازی) و سفته الکترونیکی نیز پیش بینی شده است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای سیاست های کلان کشور حرکت می کند.

قاسمیان در بخشی دیگر از سخنان خود بر پایبندی دقیق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سیاست‌های نهادهای بالاتر از جمله وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: این بانک از تسهیل شرایط بازپرداخت وام، تاکنون بیش از 150000 وام بدون وثیقه به متقاضیان واجد شرایط اعطا کرده است که این وام را دریافت کرده و پرداخت کرده اند.

وی در این خصوص افزود: این بانک بر اساس دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سیاست های حمایتی از بنیان خانواده بیش از 8100 فقره وام برای کودکان به ارزش تقریبی 3120 میلیارد ریال پرداخت کرده است. . تنها در سه ماهه اول سال 1401 بیش از 8 هزار و 500 فقره وام ازدواج به ارزش بیش از 11 هزار و 400 میلیارد ریال پرداخت کرده است و مجموع وام ازدواج پرداختی این بانک 384 هزار و مبلغ 87 هزار و 600 میلیارد ریال است.

افزایش سقف اعتبار قرض الحسنه برای افزایش قدرت خرید مردم

روح الله قاسمیان با اشاره به تورم و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های جهانی برای استکبار گفت: وجود تورم در جامعه، گرفتن وام را به یکی از بهترین روش ها برای پیشرفت مالی مردم تبدیل کرده است، چرا که با گرفتن وام، دیگر مجبور نیستند. برای پرداخت پول نیازی به خرید خانه، ماشین، کالا… در یک جا ندارید.

وی افزود: در گذشته سقف وام قرض الحسنه برای افراد 50 میلیون تومان بود که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه اثربخشی آن نسبت به گذشته کاهش یافته و مشکلات کمتری را حل می کند.

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: با پیگیری های انجام شده توسط مدیران محترم بانک های قرض الحسنه در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و با با هدف رفع مشکلات جامعه، این مبلغ 200 میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر 60 ماهه است.

وی افزود: همچنین سقف وام اشتغالزایی بنگاه های خرد و کوچک اعطایی به اشخاص حقوقی نیز به مبلغ 500 میلیون تومان و مدت بازپرداخت حداکثر تا 84 ماه افزایش یافت.

برگزاری مجمع عمومی ساف و ستاد بانک در راستای توسعه فرهنگ پاسخگویی

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک قرض‌حسنه مهر ایران گفت: این بانک به منظور بهبود و ارتقای عملکرد خود در سال 1401 نسبت به سال گذشته به صورت فصلی جلسات ستادی و ستادی برگزار می‌کند. فرهنگ پاسخگویی در تمامی سطوح اجرایی بانک، مجمع عمومی صاف و ستاد بانک به منظور بررسی مدیریت کلیه شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر کشور و مجمع بعدی برگزار می‌شود. مربوط به تابستان 1401) در مهر برگزار می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، رهبری شعب هر استان نیز جلسه عمومی ستاد استانی خود و بررسی دقیق‌تر عملکرد شعب استان را برگزار می‌کنند و در این باره در مجمع نمایندگان استان تصمیم‌گیری می‌شود. .
قاسمیان تصریح کرد: در پایان مجمع عمومی صاف و ستاد نیز از استان های برتر تقدیر و تشکر شد که مدیریت شعب استان های خوزستان، اصفهان، هرمزگان و بوشهر به ترتیب بهترین عملکرد را در بین مدیریت های استان داشتند. شعبه های استان های مختلف در کنار.

پاسخگویی منظم و مستمر بانک به مشتریان

مشاور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر اهمیت پاسخگویی منظم و مستمر به مشتریان گفت: افزایش سرعت و دقت در پاسخگویی در مکالمات، بهبود روند پیگیری پرونده های مشتریان، افزایش میزان ورودی تماس های همزمان با تمرکز بر تجربه و آموزش کارکنان و غیره که منجر به افزایش 93 درصدی رضایت مشتری در چند ماه گذشته شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در سال جاری میزان پاسخگویی به تماس های کارشناسان 30 درصد افزایش و تعداد تماس های بدون پاسخ 1500 درصد کاهش داشته است. شاخص سطح پاسخ استاندارد (SLA) در حال حاضر با روندهای بهبود یافته به سطح بسیار مطلوب 95 درصد رسیده است که باعث افزایش رضایت مشتری نیز شده است.

قاسمیان گفت: مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته پاسخگوی سوالات و پیگیری مسائل احتمالی مشتریان است. هوشمندسازی مرکز تماس مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، ایجاد واحد CRM خدمات مشتریان و ایجاد سامانه پاسخگویی آنلاین در وب سایت این بانک در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک شاهد ارائه آن خواهیم بود. خدمات بانکی بیشتر و بهتر

قاسمیان تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در زمینه اجرای توصیه ها و رهنمودهای مدیرعامل محترم بانک در حوزه منابع انسانی با هدف تحول بنیادین در حوزه شایسته سالاری، جانشین پروری انجام شده است. شناسایی نیروهای موثر و حفظ منابع انسانی.

وی در پایان اعلام کرد: در آینده نزدیک طرح ها و پروژه های جدید بانکی مورد نیاز مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران رونمایی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید