پرونده استقلال کهکشانی تمام شده است!

پرونده استقلال کهکشانی تمام شده است!

با پایان نیم فصل اول فوتبال ایران، گمانه زنی ها درباره لیست بازیکنانی که جواد نکونام می خواهد استقلال را در نیم فصل دوم تقویت کند، شروع شده است تا مشخص شود پنج بازیکن حداقل مورد نیاز سرمربی چه کسانی هستند. برای حفظ تیم در مسیر قهرمانی.

همانطور که قبلا گفته شد، علیرضا جهانبخش، علی کولی زاده، الهیار صیادمنش، محمد محبی، امیرحسین حسین زاده و عارف آقاسی 6 بازیکنی بودند که در لیست اولیه نکونام برای تقویت این تیم حضور داشتند.

افرادی که در ابتدا برای پیوستن به استقلال بسیار سخت به نظر می رسیدند، در نهایت پس از تماس اولیه مبنی بر حضورشان در جمع آبی پوشان نتیجه ای حاصل نشد تا روزنه های کوچک امید از بین رفت.

جهانبخش که در لیست برترین های استقلال قرار داشت با احترام اعلام کرد که قصد دارد در اروپا به بازی خود ادامه دهد و حداقل فصل را در فاینورد به پایان برساند. او تنها بازیکنی بود که به طور رسمی در مورد پیشنهاد آبی ها صحبت کرد و البته از ادامه حضورش در اروپا خبر داد.

علی کولی زاده با توجه به قرارداد بلندمدتی که با این باشگاه لهستانی امضا کرده، به صورت قرضی به باشگاهی نمی رسد و خرید قرضی با قوانین فوتبال ایران امکان پذیر نیست. پیشنهادی که شامل محمد محبی و باشگاه روستوف هم می شود.

علایار صیادمنس نیز به عنوان استعدادی در حال رشد برای سرمایه گذاری توسط باشگاه هال سیتی خریداری شد و غیرممکن است که این باشگاه از فروش مهاجم سابق آبی ها با کمتر از قیمت خرید خود راضی باشد و مشخص است که پرداخت آن غیرممکن است. چنین مبلغی برای استقلال. انتقال وام با توجه به موارد فوق قانونی نیست.

پرسپولیس بولت و دو بازیکن دیگر که جواد نکونام در اولین لیست خرید خود قرار داده رقیبان مستقیم در راه قهرمانی هستند. تراکتورسازی تنها چهار امتیاز با صدر جدول فاصله دارد، بنابراین فروش یک بازیکن به رقیب منطقی نیست. به خصوص اگر عارف آقاسی و امیرحسین حسین زاده باشند که یکی از آنها در قلب دفاع ضروری است و دیگری برای رضایتش بهای گزافی پرداخته است.

باید دید نکونام و مدیریت باشگاه استقلال چگونه برای تقویت این تیم در نیم فصل دوم برنامه ریزی می کنند. ضمن اینکه در لیست استقلال چندان جای مانور وجود ندارد و بعید است بیش از دو یا سه بازیکن به جمع آبی ها بپیوندند، به خارج از کشور نگاه کنید.