استقلال کهکشانی می شود. سرمربی سابق رئال مادرید روی نیمکت استقلال

استقلال کهکشانی می شود.  سرمربی سابق رئال مادرید روی نیمکت استقلال

تیم استقلال پس از پایان فصل گذشته دستخوش تغییرات نیمکت نشین شد. ریکاردو ساپینتو پس از ناکامی در فینال جام حذفی در بیانیه ای رسمی از هواداران خداحافظی کرد تا مشخص کند که همکاری او با باشگاه تهرانی به پایان رسیده است.

پس از جدایی آن سرمربی، حجت کریمی، سرمربی این باشگاه تایید کرد که مذاکرات با گزینه های داخلی و خارجی برای جانشینی ساپینتو آغاز شده است.

اگرچه هنوز یک هفته از جدایی سرمربی پرتغالی نمی گذرد اما به نظر می رسد پس از آخرین بررسی ها گزینه نهایی جانشینی او انتخاب شده و قرار است این سرمربی صبح سه شنبه وارد تهران شود.

نام سرمربی جدید استقلال تهران خوان رومن لوپز کارو مربی 60 ساله اسپانیایی است. نکته جالب در مورد این سرمربی این است که او قبل از 30 سالگی کار خود را آغاز کرده است.

همین فرصت کوتاه کافی بود تا او در ۳۵ سالگی تمرینات خود را در سطح حرفه ای در لیگ حرفه ای آغاز کند. وی از سال 1376 تا به امروز مدیریت تیم های باشگاهی و ملی در سطوح مختلف را بر عهده داشته است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرمربی مایورکا (اسپانیا)
سرمربی رئال مادرید (اسپانیا)
سرمربی سویا (اسپانیا)
سرمربی تیم ملی اسپانیا (اروپا)
سرمربی تیم ملی عربستان (آسیا)
سرمربی تیم ملی عمان (آسیا)
سرمربی دالیان چین (آسیا)
سرمربی شنژن چین (آسیا)

یکی از نکات قابل توجه در رزومه او این است که 4 سال متوالی در عربستان مربیگری کرده است.

رامون ژوزه جدا از حضور در فوتبال خاورمیانه تا حدودی با فوتبال ایران نیز آشناست. او با تیم عمان در تهران و مقابل تیم ملی ایران به تساوی رسید.

از دیگر سوابق وی می توان به مدیریت تیم دالیان چین در سوپرلیگ و کسب عنوان قهرمانی با تیم شنژن چین اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید