کسب رتبه نخست کشوری و 126 جهانی دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی گرین متریک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


رئیس دانشگاه کاشان در جمع خبرنگاران شهادت جمعی از فدائیان شهید سلیمانی را تسلیت گفت و اقدام تروریستی کرمان را محکوم کرد و در مجموع 24 شهید راه اسلام را تقدیم کردند.

عباس کتابی به موفقیت های اخیر این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان برای اولین بار در سیستم متریک سبز بین المللی رتبه اول را در بین تمامی دانشگاه های کشور و رتبه 126 را در بین دانشگاه های جهان کسب کرد که این افتخار بزرگی برای دانشگاه است. خوب.

با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه یکی از معدود اهداف این است که 20 دانشگاه کشور در پایان برنامه رتبه بین المللی زیر 500 را کسب کنند.

رئیس دانشگاه کاشان همچنین به اخذ سند مالکیت زمین یک برگی پژوهشکده اسانس کومسر اشاره کرد و افزود: با پیگیری های متعدد در دو سال گذشته خوشبختانه 33 هکتار از اراضی دانشگاه کاشان واقع شده است. در شهر کومسر که با نام پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان فعالیت می‌کند، پس از تقریباً سی سال تایید مالکیت و دریافت سند یک صفحه‌ای.

وی با بیان اینکه این سند از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران و بهره برداری از دانشگاه کاشان است و این فضا در آینده پایگاه علمی و فناوری دائمی برای منطقه کمسار خواهد بود، خاطرنشان کرد: از زمان دریافت این مالکیت سند، از این پس دستور کار توسعه، آموزش، فناوری و نوآوری با قوت بیشتری در این پژوهشکده پیگیری و اجرا خواهد شد که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه منطقه کومسار خواهد داشت.

کتابی همچنین به رتبه بالای پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: با استقلال این پارک از سال 1401 توانسته با شرکت های فعال و پویا فعالیت های خوبی برای منطقه کاشان و کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پارک تنها پارک دانشگاهی استان اصفهان و ششمین پارک دانشگاهی کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از 30 شرکت در این پارک مستقر هستند که در آخرین گزارش وزارت علوم رتبه علمی را به خود اختصاص داده است. و پارک فناوری از نظر مدیریت و فعالیت شرکت های مستقر در این پارک امتیاز عالی و 162 را کسب کردند.

وی تولید محصولات دانش بنیان را یکی از فعالیت های شرکت های مستقر در پارک عنوان کرد و افزود: این شرکت ها خلاق و مبتکر هستند و با تولید محصولات با کیفیت در هزینه های زیادی صرفه جویی می کنند.

رئیس دانشگاه کاشان وی افزود: دانشگاه کاشان از نظر فناوری و نوآوری رتبه دهم را در بین دانشگاه های جامع کشور در نظام رتبه بندی ISC دارد که نسبت به رتبه قبلی رشد بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ایران در تولید علمی رتبه پانزدهم جهان و در فناوری و نوآوری رتبه 54 را داراست.

رئیس دانشگاه کاشان همچنین به بیش از 220 برنامه در هفته پژوهش امسال اشاره کرد و افزود: جامع ترین و کامل ترین برنامه هفته پژوهش در این دانشگاه برگزار شد که با برگزاری نشست های علمی تحت عنوان حل مشکلات منطقه، دور تخصصی محقق شد. جداول و نمایشگاه صنعت راهبری ایجاد ارتباط خوب با جامعه و صنعت و ایجاد فضای علمی خوب در بین معلمان و پژوهشگران در سطح ملی و بین المللی.

در کتاب تجلیل از بیش از 200 استاد و محقق و دانشجوی نمونه در هفته پژوهش و فناوری در این دانشگاه آمده است: به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، یک استاد و یک دانشجو از این دانشگاه نیز به عنوان کاشفان برتر اصفهان معرفی شدند. استان

رئیس دانشگاه کاشان بزرگداشت سالروز شهید سلیمانی، برگزاری جلسات مهدویت و نهج البلاغ و قرآن با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان را از دیگر برنامه های فرهنگی این دانشگاه دانست.

کبانی نقش و حضور چشمگیر خیرین را در این دانشگاه برشمرد و گفت: خیرین علاوه بر مشارکت در پروژه های عمرانی به دانشجویان برتر بورسیه می دهند تا با اوقات فراغت بیشتری به ادامه تحصیل بپردازند.


آیا این خبر مفید بود؟