کلید احیای حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

کلید احیای حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

ظاهراً دادگاه اتحادیه اروپا درخواست تجدیدنظر جمعی بازنشستگان را برای عدم اعمال ماده 96 قانون تأمین اجتماعی در سال گذشته رد کرده است.
بازنشستگان و مستمری بگیران از LLC از افزایش حقوق بازنشستگی به میزان 35٪ ناراضی هستند و آن را مغایر با ماده 96 ZSO می دانند. در ماده 96 قانون تامین اجتماعی تاکید شده است که افزایش مستمری سالانه مستمری بگیران باید معادل افزایش نفقه باشد و هم اکنون مستمری بگیران قصد دارند به دادگاه تامین اجتماعی و دولت شکایت کنند.

در همین حال، منابع ایلانا می گویند که شکایت سال گذشته توسط گروهی از بازنشستگان در دیوان عدالت اتحادیه اروپا رد شده است. ظاهرا دیوان عدالت اتحادیه اروپا به شکایت مستمری بگیران تامین اجتماعی مبنی بر عدم اعمال قانون در افزایش مستمری 1402 رسیدگی نکرده است البته این رای هنوز منتشر نشده است.
در این شرایط مشخص نیست درخواست بازنشستگی 1403 بازنشستگان تا کجا پیش می رود.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانگرب و سرپل ذهاب در مجلس گفت: مجلس یازدهم اقدامات مهمی را برای بهبود معیشت بازنشستگان، معلمان و ایثارگران انجام داد.

شهریار حیدری در نشست علنی امروز (سه شنبه 5 اردیبهشت ماه) طی تذکری شفاهی ضمن ایراد سخنرانی خود در بخش های استانی و کشوری اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته در منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، این منطقه وارد عملیاتی شده است. فاز.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانگرب و سرپل ذهاب در مجلس افزود: سامانه گرمسیری از 2 هزار هکتار به 27 هزار هکتار افزایش یافته و همچنین برای امسال 2 هزار میلیارد تومان به این منظور به بقیه اختصاص داده شده است. اراضی در قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانحرب خاتمه خواهد یافت.

وی افزود: آسفالت و بهسازی راه های ارتباطی سه شهر به خوبی انجام شده و گازرسانی در سه شهر به پایان رسیده است، نوسازی یکی از مقاطع به شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

حیدری ادامه داد: آزادی کولبری نیز با مساعدت نمایندگان تصویب و به زودی اجرایی می شود. مرز تیله کوه نیز به زودی بازگشایی می شود.

این نماینده مجلس یازدهم در حوزه اقدامات ملی گفت: اقدامات بسیار خوبی در راستای یکسان سازی حقوق بازنشستگان، فرهنگیان و معلولان جنگی و همچنین در زمینه ساماندهی عمرانی اقدامات خوبی انجام شده است. خدمتگزاران و این موضوع امروز نهایی شد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان از نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و مرزبانی برای ایجاد امنیت در کشور تقدیر و تشکر کرد و برای مجلس دوازدهم آرزوی موفقیت کرد.

طبق آخرین اخبار حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات در تاریخ 9 اردیبهشت 1403 واریز می شود.
حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات در فروردین ماه 2 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین خبر می گوید: یکسان سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می شود.
مرتضوی با بیان اینکه با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده چه زمانی این اتفاق می افتد، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان سازی زمانی صورت می گیرد که قانون ابلاغ شود، اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه می گویند اصلاحیه آورده اند، آن اصلاحیه تغییر می کند، قطعاً یکسان سازی حقوق بازنشستگان از همان ابتدا انجام می شود. تاریخ لازم الاجرا شدن قانون.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تاریخ اجرای برنامه هفتم از ابتدای سال 1403 یعنی از اول فرودین سال هزار و چهارصد و سه خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از هفته کاری خبر خوبی برای کارگران دارید، گفت: خبر خوب برای کارگران این است که بحمدالله جامعه کارگری ما پایدار است و تعدیل نیروی کار کاهش یافته است و شواهد. یعنی بازنشستگان بیکاری کاهش یافته و اشتغال در کشور افزایش یافته و بیکاری کاهش یافته است. همچنین در ستاد وزارتخانه کمپ مسکن راه اندازی کردیم و مقرر شد بانک رفاه کارگران به عنوان متولی پذیرش و منابع لازم را برای اسکان کارگران فراهم کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق ماده 29 برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی مستمری بگیران تامین اجتماعی شده است، گفت: به نظر می رسد بند «دولت تسویه بدهی» را حذف کرده است. جایگزین این پرونده چیست، گفت: با ایراداتی که شورا در مواردی به مصلحت گرفته است; در مجلس متأسفانه چنین چیزی که شما می گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و به تیمی از نمایندگان مردم مأموریت داده شد، زیرا قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرد. همکاران ما به شدت به دنبال بازگرداندن همان هستند