یادواره ۳۲ شهید امدادگر استان اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

در این جشن، دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منجی در استان های همدان و خراسان رضوی گفت: امروز اردبیل سومین استان کشور است. جایی که یادواره شهدای منجی برگزار می شود.

یعقوب سلیمانی با بیان اینکه در مجموع 2500 شهید بشردوست در کشور شناسایی شده است، افزود: کنگره ملی شهدای انساندوست نیز همزمان با هفته بسیج در آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه منجی شهید فردی است که برای انجام خدمات امداد و نجات در حراست مقدس داوطلب شده است، گفت: تمامی افرادی که به عنوان امدادگر بسیجی به مناطق مورد نظر اعزام شده اند در کنگره شهدای نجات حضور دارند.

وی توسعه و رواج فرهنگ ایثار و شهادت را در کنار فرهنگ امداد، تبیین فعالیت ها و خدمات ارزنده جمعیت هلال احمر در طول هشت سال دفاع مقدس از اهداف برگزاری یادواره شهدای منجی برشمرد. .

دبیرکل هلال احمر با اشاره به رشادت های جوانان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مجموعه ای از ایثارها، جانفشانی ها و ایثارگری ها به عنوان یک گنجینه، مظهر حقانیت نظام است. و یکی از بلندترین قله های تاریخ انقلاب اسلامی منطبق بر حفظ ارزش ها بود.

سلیمانی افزود: تکریم خانواده شهدا وظیفه همه است و همه باید برای خانواده شهدا ارزش قائل باشیم و به آنها احترام بگذاریم و با تکریم آنها به وظیفه خود عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان نظام اسلامی به ویژه استکبار جهانی با ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم سعی در کاهش روحیه ایثار و ایثار در جامعه ما دارند.

وی بیان کرد: اگر دیروز برای شکست دشمنان باید در میدان جنگ حضور داشت، امروز باید فداکاری، فداکاری و خدمت به مردم بود.

هدف از بزرگداشت شهدا بیعت با شهداست

سردار رحیم نوعی اقدام فرماندهان دفاع مقدس نیز در این یادواره گفت: هدف از برگزاری کنگره و یادواره شهدا بیعت با شهدا و تبعیت از آنان است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: شهدا مظهر ایثار، ایثار، رشادت، رشادت، عزت، مقاومت و پایداری هستند و تنها راه غلبه بر مشکلات جامعه الگوسازی شهداست.

وی بیان کرد: شهدای امروز برای ما بسیار ارزشمند و باارزش هستند چرا که ملت ایران در سایه خون و فداکاری آنها بر صلابت و قدرت امروز منطقه و جهان قرار گرفته است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: نسل امروز ما باید بداند که فرزندان مخلص و پاک ایران اسلامی چگونه برای حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکاری کردند تا بتوانند با همین فداکاری در برابر نرم مقاومت کنند. جنگ های دشمن به الگوی شهدا از جمهوری اسلامی دفاع می کند.

سردار یارود اقدم با بیان اینکه ادبیات شهدا از چهار عنصر خدا، اخلاص، حماسه و اطاعت از ولایت تشکیل شده است، افزود: به همین دلیل است که شهدا نیازی به ما ندارند، بلکه ما هستیم که در این میان نیازمند شهدا هستیم دنیا.و برای ما شفاعت کن.

این یادواره جبهه و جنگ نشان داد: شهدای مددکار نه تنها در سنگر برای مداوای درد و مجروحیت رزمندگان، بلکه فراتر از آن در سنگر دفاع از این کشور جان خود را تقدیم کردند. با اخلاص به همه نشان دهم که این نظام جاودانه و پایدار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه بدون شک اجر امدادگران هلال احمر در پیشگاه خداوند کمتر از عملکرد رزمندگان در جبهه های جنگ نیست، ادامه داد: نجاتگران و داوطلبان بدون تعصب و بدون توجه به همنوعان خود به جمعیت هلال احمر خدمت می کنند. بدون در نظر گرفتن عقیده، نژاد، زبان، رنگ و ملیت، خدمات بی عیب و نقصی ارائه دهید.

وی گفت: خدمت در جمعیت هلال احمر افتخار بزرگی است که نصیب هرکسی نمی شود زیرا ارزش ها و مفاهیم بسیاری از جمله فداکاری، ایثار، انسانیت، برادری، نوع دوستی، مهربانی، اخلاص و وفاداری با این امر همراه است. جامعه” خورده است

علاوه بر نماهنگ و مداحی، از کتاب «ناز تبیبان» حاوی زندگی نامه، خاطرات و وصیت نامه 32 شهید استان اردبیل و همچنین از اولین تمبر یادبود 32 شهید استان اردبیل رونمایی شد.