خانه خلاق ولایت در اردبیل افتتاح می شود دانشگاه علوم کبردی/ تور صنعتی دانشجویان در اردبیل برگزار می شود


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919816

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اردبیل:

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از آغاز ثبت نام رشته های تحصیلی این دانشگاه از دی ماه امسال خبر داد و گفت: خانه خلاق استان امسال در پارک علم و فناوری کبردی اردبیل افتتاح می شود. مشارکت پارک علم و فناوری دهه فجر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سبلان ما تورج حسن راده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل ظهر امروز به تشریح اهداف، ماموریت ها و فعالیت های علمی و فرهنگی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های نسل 3 و 4 در دنیایی که مبتنی بر مهارت است در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه رشته های دانشگاه علمی کاربردی مهارت محور و بر اساس نیاز بازار و تقاضای صنعت است، گفت: 127 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی تصویب شده که از این تعداد 120 رشته برای دانشجویان استان اردبیل قابل پذیرش است.

68 تا 80 درصد فارغ التحصیلان علمی کاربردی جذب بازار کار می شوند

حسن زاده به فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: 68 تا 80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اردبیل جذب بازار کار شده اند و برخی نیز کارآفرین شده اند.

وی از افزایش تعداد دانشجویان و خانواده ها به دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: با توجه به ماهیت مهارتی این دانشگاه، گرایش خانواده ها به سمت علمی کاربردی بیش از سایر دانشگاه ها است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل از افزایش 27 درصدی رشته های مهارتی و دانشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: امروز جامعه به این درک رسیده است که صرف مدرک تحصیلی منجر به شغل نمی شود بنابراین به مهارت آموزی روی آورده اند. برای کسب علم و دانش و کسب مدرک دانشگاهی و مهارت های اشتغال.

وی همچنین به برنامه هفتم توسعه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: دوره های مهارت آموزی 37 درصد از سهم آموزش عالی را به خود اختصاص داده است.

حسن زاده گفت: در حال حاضر 3600 دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل در این دانشگاه مشغول به تحصیل علم و دانش و مهارت هستند.

وی به ویژگی های دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: از جمله ویژگی های این دانشگاه مهارت محوری، ماموریت مداری و کارآفرینی است. گامی مبتنی بر دانش و ایجاد شغل.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به برخی از زمینه های مهارت آموزی و کارآفرینی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تربیت مربی پیش دبستانی، مددکاری اجتماعی، خدمات حقوقی، سازه های پیش ساخته، مدیریت بورس، تربیت بدنی، پوشاک. طراحی، عکاسی و طلاسازی رشته های کاربردی و کارآفرینی هستند که فقط در دانشگاه های علمی و کاربردی تدریس می شوند.

حسن زاده از عملکرد دانشگاه علمی کاربردی دفاع کرد و گفت: علاوه بر خدمات دانشجویی، وام شهریه نیز به دانشجویان علمی کاربردی تعلق می گیرد و شهریه دانشجویان به صورت اقساطی پرداخت می شود.


اعطای وام دانشجویی و شهریه از ویژگی های یک دانشگاه علمی کاربردی است

وی همچنین به وام دانشجویی در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: علاوه بر وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان، وام قرض الحسنه نیز از طریق بانک مهر ایران به دانشجویان ارائه می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از آغاز پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در بهمن ماه خبر داد و گفت: علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی می توانند از دی ماه اقدام کنند. 7 تا 17 و لیسانس 4 تا 14 در طول دی ماه برای ثبت نام به سایت دانشگاه و سازمان سنجش مراجعه کنید.

وی همچنین به شرایط تحصیل در NPU اشاره کرد و گفت: شهریه در NPU از پایین ترین ها در بین دانشگاه ها است و هر ترم شامل 16 جلسه تحصیلی است.

حسن زاده گفت: کلاس های دانشگاه علمی کاربردی اغلب بعدازظهر و آخر هفته برگزار می شود تا دانشجویان شاغل دغدغه درس خواندن نداشته باشند.


رونمایی از خانه خلاق اردبیل در تور دانشگاه علمی کاربردی صنعت اردبیل برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل از راه اندازی و افتتاح خانه خلاق در مرکز علمی کاربردی استان اردبیل همزمان با دهه مبارک فجر در اردبیل خبر داد و گفت: خانه خلاق اردبیل با همکاری مرکز علم و فناوری اردبیل در پارک علم و فناوری اردبیل راه اندازی می شود. راه اندازی مرکز علمی و کاربردی اردبیل. شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه باید در راستای تحقق شعار سال و همچنین توانمندسازی کارکنان شرکت های دانش بنیان از نظر مهارتی گام بردارند.

وی همچنین به تفاهم نامه های دانشگاه علمی کاربردی با دستگاه های اجرایی و سایر دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه مهارت آموزی با دانشگاه محقق اردبیلی می توان دانشجویان این دانشگاه را با مهارت های تخصصی در مراکز علمی کاربردی توانمند کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین به برگزاری دوره های مهارت آموزی در صنایع و کارگاه ها اشاره کرد و گفت: در این راستا با صنایع موجود در استان نیز در ارتباط هستیم. دوره های مهارتی تخصصی کوتاه مدت برای کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی استان برگزار می کنیم.

وی گفت: برای اولین بار در استان اردبیل تورهای صنعتی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی برای آشنایی دانشجویان با تولید و صنعت در دانشگاه علمی کاربردی اردبیل راه اندازی شد و دانشجویان برای بازدید علمی به واحدهای صنعتی و تولیدی اعزام می شوند.


مسابقات کشوری کشتی دانشگاه علمی کاربردی در اردبیل برگزار می شود

در این نشست اکبر غربی معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی اردبیل به تشریح ارائه تشکل های دانشجویی، انجمن های علمی، فرهنگی و هنری این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علمی کاربردی اردبیل میزبان مسابقات کشتی قهرمانی کشور خواهد بود. ویژه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی این کشوری است که رویداد ملی دهه فجر سالانه در اردبیل در آن برگزار می شود.

وی به تشکل های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: انجمن علمی، مرکز مشاوره، مرکز تبادل دانشجو، کانون بسیج، کانون های فرهنگی و هیئت های مذهبی از کانون های دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی هستند.

وی به اولین زیارتی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: موکب دانشگاه علمی کاربردی نیز هر ساله میزبان زائران دانشجو در پیاده روی اربعین است.

غربی گفت: اعزام طلاب زیارت اول به مشهد، قم و جمکران از برنامه های ابتکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی است که در سایر دانشگاه ها برگزار نمی شود.

وی از برگزاری دوشنبه های قرآنی در مراکز و واحدهای دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل خبر داد و گفت: کلاس های تفسیر قرآن کریم نیز در این دانشگاه برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل موفقیت کانون های دانشجویی در جشنواره های کشوری این دانشگاه را برشمرد و گفت: دانشجویان اردبیلی با حضور پرشور در جشنواره های حرکتی انجمن های علمی، جشنواره رویش فعالان فرهنگی و قرآن شرکت کردند. آن و جشنواره عترت و از بهترین جشنواره های کشوری هستند.

وی در پایان سخنان خود از کسب رتبه اول روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل در بین مراکز استانی این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل در بین واحدهای برتر استانی این دانشگاه در کشوری که در راستای توسعه مهارت ها و دانش دانش آموزان است گام های اساسی برداشته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید