آخرین رتبه منفی کهگیلویه و بویراحمدی بالاتر از تهران و فارس!


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840871

آماری از وضعیت کهگیلویه و بویراحمد;

بر اساس آمار منتشر شده میانگین مصرف فست فود و غذاهای آماده در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استان های فارس و تهران نگران کننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، خبرگزاری جام جم آنلاین با انتشار اینفوگرافیک حقیقت تلخی را که گریبان گیر کهگیلویه و بویراحمدی ها شده است را فاش کرده است. مشکلی که باعث شد این استان رکورد منفی بالاتری نسبت به سایر استان ها مانند تهران و فارس داشته باشد.

بر اساس این گزارش، میانگین مصرف فست فود یا غذاهای آماده در استان کهگیلویه و بویراحمد 2 و 26 صد بار در ماه است که با توجه به فرهنگ تغذیه مردم این استان و البته آماری است. نگران کننده


a7ae2dbd ecbb 4040 a256 da902762d88e خبر خاکستری

در سال های اخیر تعداد فست فودهای استان به ویژه شهر یاسوج سرعت گرفته و هر روز با استفاده از تبلیغات و جذابیت های بصری سعی در ترغیب شهروندان به استفاده از غذاهای آماده دارند.

امروزه در کشورهایی که مصرف فست فود به یک فرهنگ تبدیل شده است، شیوع چاقی یک مشکل اساسی است. چاقی نه تنها ظاهر و ویژگی های ظاهری شما را ناخوشایند می کند، بلکه شما را مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و کاهش امید به زندگی می کند.

این تغییر در سبک غذا خوردن در حالی است که غذاهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد با همه تنوع و خاصیت فراموش شده است. موادی که در غذاهای سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می شود نشان می دهد که مردم این استان از قدیم الایام به سلامت غذای خود اهمیت می دادند و با نگاه به سالمندان اطراف خود سعی در تهیه غذاهای سالم و مقوی داشتند. علیرغم سن بالا، آنها نسبت به بسیاری از نسل جوان سالم تر و مقاوم تر در برابر بیماری هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید